2021-04-28, 08:19
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Jag pratar om normalbegåvade men vi kan säga omkring nittio i IQ. De är rätt många faktiskt. Sedan tror jag inte att man märker på samma vis online som när du lär känna människor ute i livet. Man ska se på mina relationer som egentligen arrangemang från min sida. Dvs jag har väl valt ut någon ibland och bestämt mig för att satsa på den. Jag har aldrig träffat någon från nätet och direkt känt någon kemi. De påstår allihop att kemin finns. Från deras sida kanske. Jag vill såklart inte ha vem som helst och tar inte vem som helst. Det är väl något som klickar men jag vet inte riktigt vad. Inte attraktion iallafall. Nu vill någon träffa mig igen men eftersom jag aldrig kände kemi upplever jag att allt han gjort varit negativt och killen försökte dessutom spela mig sannolikt övertygad om att han hade något övertag. Mitt ex sa att jag var den som kände minst när vi var tillsammans och jag vet inte men jag börjar undra om det nog kanske alltid varit så men att jag inte velat tro på det.

Jag har inte någon app nu. På Tinder fanns första gången en himla massa killar jag träffat irl som aldrig blivit något så appen höll jag mig ifrån sen. Provade den och var väldigt dissar på en tid då jag normalt fick många killar. Provade den igen kanske förra året och hade några matchningar men upplevde killarna som inte så intresserade av att skriva och tog bort appen.

Är jag den enda som blir uttråkad efter några dagar med en app?

Själv är jag bara en vanlig dödlig så jag behöver inte fundera så mycket över det här med att de flesta är dummare än jag.

Det låter lite trist det här med att det har varit arrangemang från din sida. Har du aldrig varit kär? Attraherad? Kåt och tänkt med snippan? Känt något liksom?

Jag vet inte, men lever man ett vanligt liv med jobb och annat runt sig så är det för kort tid att ge en app några dagar. Det är ett sundhetstecken att folk inte sitter uppkopplade på en dejtingapp 24/7 och att det ibland tar ett tag innan dialogen kommer igång. Innan man ens får kontakt faktiskt. Men ja, man kan bli uttråkad. Visst kan man det, men i mitt fall tog det mer än några dagar.

Det bästa med Tinder är att utbudet trots allt är rätt bra. Åtminstone i mitt svepområde. Det, och att man bara kan bli kontaktad av de man själv har svept ja på.

Här läser man ganska ofta att det är skadat gods, bottenskrapet etc som använder nätdejting. Särskilt när det gäller kvinnor. Så är det givetvis inte. Det är något bajshjärnor sitter hemma och hittar på. Tinder är något de flesta singlar har testat. Och så är det med det.
Citera
2021-04-28, 09:18
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Det bästa med Tinder är att utbudet trots allt är rätt bra. Åtminstone i mitt svepområde.

Här läser man ganska ofta att det är skadat gods, bottenskrapet etc som använder nätdejting. Särskilt när det gäller kvinnor. Så är det givetvis inte. Det är något bajshjärnor sitter hemma och hittar på.

Jag tror det upplevs väldigt olika beroende på om man är man eller kvinna.

Sedan läser jag om att ni diskuterar IQ, får man som uppfinnare och patentinnehavare (vilken jag iof sålt rättigheterna till) fråga vad ni använt denna IQ till i era liv? (bortsett från stavning )
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2021-04-28 kl. 09:30.
Citera
2021-04-28, 09:21
Medlem
MrBraxs avatar
Tinder lägger ju dom med mest svepningar längst fram i listan, så det ska se ut som det är bara attraktiva användare. När man svept några tusen gånger kommer dom andra
Citera
2021-04-28, 09:49
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Jag tror det upplevs väldigt olika beroende på om man är man eller kvinna.

Sedan läser jag om att ni diskuterar IQ, får man som uppfinnare och patentinnehavare (vilken jag iof sålt rättigheterna till) fråga vad ni använt denna IQ till i era liv? (bortsett från stavning )

Utbudet upplevs olika beroende på om man är kvinna eller man? Du menar att männen på Tinder skulle hålla högre nivå?

Jag gör inte anspråk på att ha hög IQ. Men jag lever på att sälja mina intellektuella tjänster på olika sätt. Vad det nu har med saken att göra?
Citera
2021-04-28, 12:06
Medlem
Hur stort åldersspann (det vill säga de åldrar på profiler man vill ska visas för en) tror ni den genomsnittliga tjejen har inställt? Och varierar det beroende på hur gamla de är? Spontant känns det som att yngre tjejer kring 20 har ett riktigt smalt åldersspann inställt, och att kvinnor vid säg 35 inte är lika noga. Filtrerar en tjej på 20 bort alla killar över 25 och en kvinna på 35 alla män över 45?
Citera
2021-04-28, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortkastatkonto
Hur stort åldersspann (det vill säga de åldrar på profiler man vill ska visas för en) tror ni den genomsnittliga tjejen har inställt? Och varierar det beroende på hur gamla de är? Spontant känns det som att yngre tjejer kring 20 har ett riktigt smalt åldersspann inställt, och att kvinnor vid säg 35 inte är lika noga. Filtrerar en tjej på 20 bort alla killar över 25 och en kvinna på 35 alla män över 45?
Jag skulle ju hålla mig borta från tråden men hade lite tid nu

Jag tror att ju yngre tjej desto snävare spann precis som du säger. Ju äldre vi blir desto mindre spelar åren roll. Jag har en nedre gräns på allt mellan 25 och 28 men huvuddelen av mina likes kommer från kvinnor som är 30-38 år. Jag tror att vi män gärna tittar nedåt i ålder medan kvinnorna gärna ser uppåt lite. Har maxålder satt på min ålder + 2 år.

Är 45+ men gissar att mitt 73 i användarnamnet avslöjar mig lite
Senast redigerad av Farzan73 2021-04-28 kl. 15:05.
Citera
2021-04-28, 15:14
Medlem
Citat:

Kan ju bara svara för mig själv. Men kvinna 32, hade åldersspannet 27-37 år på män. De flesta jag matchade med var 29 eller 30. Yngsta matchen var 27, och äldsta var 34.
Citera
2021-04-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undertext
Kan ju bara svara för mig själv. Men kvinna 32, hade åldersspannet 27-37 år på män. De flesta jag matchade med var 29 eller 30. Yngsta matchen var 27, och äldsta var 34.

Kul med input – ett spann på +/- 5 alltså. Om du så att säga "blickar tillbaka", eller föreställer sig att du hade haft Tinder i yngre ålder, tror du att du hade kört på samma spann?
Citera
2021-04-28, 16:10
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:

Även jag kan bara svara för mig själv, men jag hade 15 år yngre upp till åtta år äldre. Ju äldre man är desto större spann kan man kosta på sig att ha. Det har diskuterats i tråden tidigare.
Citera
2021-04-28, 17:11
Medlem
Skaffade tinder nyligen och ville veta om 99plus var en bluff så köpte guld i en månad och blev förvånad.

Blev nyfiken på hur många likes en genomsnittlig man i en större stad har. Vad tror ni?
Citera
2021-04-28, 17:58
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poludnitsa
Skaffade tinder nyligen och ville veta om 99plus var en bluff så köpte guld i en månad och blev förvånad.

Blev nyfiken på hur många likes en genomsnittlig man i en större stad har. Vad tror ni?
99plus för en man?

De flesta män på Tinder lyckas inte online (80/20-kvoten) så jag gissar på kanske 3-4 matchningar per vecka.
Citera
2021-04-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poludnitsa

Bra, skaffa dig lite insikter i hur det är att vara kille så kanske du förstår varför de flesta är "despejaaata". Ni kärringar har ingen insikt i hur enkelt ni har det för ni har aldrig haft några referensramar. Prova även att prata med de få kvinnor du får matchning med så får du se hur cp ni är.

De flesta killar får nära noll matchningar, eller några få matchningar/likes och inga dejter. Alla kärringar dissar dem innan svajp eller efter matchning och får redan då orgasm för att det är coolt som kvinna att dissa män. Kvinnor ser ju det som maktspel enligt feminismen.
Senast redigerad av normalllekman 2021-04-28 kl. 18:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in