2021-04-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men när SD och HD blev häktade hade de väl restriktioner? De kunde väl inte berätta detta för T*herese då?
Tillägg:
SD blev ju häktad 27 augusti och HD greps och anhållen 28 augusti- 19.
Förhöret Med T*herese hålls 5 september- 19 och HDs häktning hävs 6 september- 19.

Kolla vem som är ansvarig för att häktningen hävs:

A 155/154

Undrar om det kommit fram andra saker som gjort att AnSts vittnesmål valts att plockas bort i hovrätten...
Vissa kanske bara väntat på att det här skulle komma fram i tråden.
Citera
2021-04-28, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Lyckades SD övertala denna civilare att han var Oskyldig så till den milda grad ATT han inte behövde vara häktad !

??
(spekulation)

Kan man bli arbetsskadad utav att jobba inom vården med att människor dör då och då ?
Att det "nästan" blir som att dödshjälp står på schemat ?
Och att det då blir som en normalitet därinne innanför sjukhusets väggar ?
Typ "vanebildande",brrrr....

(spekulation)

Fast nu var det inte SD.... utan hans ex
Citera
2021-04-28, 16:33
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Fast nu var det inte SD.... utan hans ex

Ja just ,men då kanske civilaren ansåg att hennes så förträfflige vän SD:s fru, inte kunde vara skyldig på något sätt ?
//
När SD sa :
-LW blev dödad "mot min vilja",då läser man ju av att antingen har HD sagt till honom att om du skall få mig tillbaka så måste LW dö ,det vill jag så gärna ....eller

annars :
-HD ville så mycket att LW skulle försvinna .helst dö .så vad hade jag att välja på ? Det blev som det blev men jag hade helst inte velat att det blev så ....-
som att han har typ 2 personligheter ,en som vill det och en som inte vill det !?!?
Han måste ju bestämma sig ,eller lyckas han leva med både det ena och det andra i "ryggsäcken" ?

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-04-28 kl. 16:39.
Citera
2021-04-28, 16:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nu blandar du nog olika saker. Inga förhör som hon har deltagit som medlyssnare har dragits tillbaka. Däremot vittnade hon i TR om mastuppkopplingar och det vittnesmålet har dragits tillbaka. Mest troligt pga att man har en annan mer kunnig istället som kan förklara vad som står i listorna.
Tack för rättelsen.
Det börjar blir rörigt nu.
Citera
2021-04-28, 16:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Kan vara så att åklagaren inte längre har någon grund för häktningen. Då blir det endast ett formellt beslut.

Så var det naturligtvis.
Åklagaren hade inte längre skäl till att begära förlängd häktning. Utredningen visade ju inget som styrkte att HD hade varit delaktig i mordet.

Av den anledningen kunde An St stå som beslutsfattare, dvs det fanns ingen häktning som hävdes av An St. Häktningstiden löper ut efter en vecka om inte åklagaren begär ny som beviljas.
Citera
2021-04-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Undrar om det kommit fram andra saker som gjort att AnSts vittnesmål valts att plockas bort i hovrätten...
Vissa kanske bara väntat på att det här skulle komma fram i tråden.

Ser att det inte alls var AnSt som fattade beslutet:

AB 155
I beslutet avseende Hanna Davidssons frihetsberövande framgår att beslutsfattare att släppa
henne är Anette Strandli. Detta är fel inlagt och skall avse Åsa Hiding.

I övrigt har AnSt varit involverad i följande:

– Medhörning i förhör 11, 12, 13, 14, 18, 19 med SD
– Medhörning i förhör 1, 2, 3, 4 med HD
– Medhörning i förhör med *lf P*dersen (geocashingvän från Danmark)
– Medhörning i förhör med St*fan Alb*nsson
– Husrannsakan hos LW (Byalagsgatan 4a)
– Förfrågan hos Verisure ang Yale doorman modul
– Rapport: Massutskick 2018-05-15 (SDs meddelande till LWs geocashingkompisar)
– Tjänsteanteckning: Uppgifter från Telia ang sms-server
– PM: "Avstängning av L*na W*sströms telefon *9622"
– PM: Antal fotograferade bilder 2018-05-15
– Dokument: mätning av master_räckvidd
– Vittnar i TR 2020-04-01

Det är allt jag hittade. Kanske någon annan hittar nått mer.
Senast redigerad av piastrone 2021-04-28 kl. 16:58.
Citera
2021-04-28, 16:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
EXAKT SÅ!!!!
Tack.

Bar att du fattar vad jag skrev (hoppas jag?). Ser nu i efterhand att det mer eller mindre blev obegripligt...

Tror att det råkade falla bort en bit av en mening.

Vad jag menade var, att när HD skriver "bollen ligger hos dig hur vår relation utvecklas" "KRAM", har HD fått nog av hur SD bråkar och beter sig under de där dagarna; gränsen är nådd. Nu måste han f-nimej skärpa sig.
Citera
2021-04-28, 16:55
Medlem
Citat:
Såg nu att det inte alls var AnSt som fattade beslutet:

AB 155
I beslutet avseende Hanna Davidssons frihetsberövande framgår att beslutsfattare att släppa

– Medhörning i förhör med Ulf Pedersen (geocashingvän från Danmark)
– Medhörning i förhör med Stefan Albinsson
– PM: "Avstängning av Lena Wesströms telefon *9622"

Där ser man. Gedigen sammanställning du gjort! Så hon var involverad i husis hos LW...
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var EW som sa att L aldrig skulle lämna A ensam på natten. Men det vet vi ju att hon gjorde.

Ls vän i Skottland har sagt att L lämnade barnen på nätterna för att ha sex med SD. N kan inte veta att hon inte lämnade dem ensamma eftersom han inte bodde hos L. E kan inte veta om hon lämnade A ensam eftersom hon också flyttat från L. A kanske inte berättade för någon om han lämnades ensam för att han ville skydda sin mamma.

LW mötte nog den som var störst risk att våldföra sig på A, SD som faktiskt har ett uttalat hot mot honom och Lena.
Kanske mötte hon mördare i grind
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
1) Hon visade ju 0 empati enligt vittnet L (granne) som försökte prata med HD om att en av HDs barn mobbat hennes dotter.

2) Det kan ju vara så, om hon är helt skruvad, att hon fortfarande hatar LW så djupt att hon njuter av att kunna klämma till henne även efter hennes död, genom barnen.
Ja, hon kan ju logga efter hennes död utan skrupler så kan hon nog njuta av att hon är borta och egoistiskt skita i LWs barn.

Det som är intressant är hennes version versus LWs ord i skärmdumpar om att hon hon inte ska logga vissa cacher.
LW säger att hon 1) är välkommen att logga de hon deltagit på rent fysiskt och svarar 2)att hon vet att hon inte varit med på just dessa 17.
Hon vet eftersom att HD inte varit med.
Det är rätt formellt skrivet.

Det intressanta är hur HD återrefererar.
Det stinker avsky som eter i hennes uttalanden, passivt aggressivt.

Hon ironiserat till JG om deras kärleksfulla promenader, han betecknar det sen som att de gått hand i hand i förhör.

... Och i förhör kör hon en snarlik version.

"Hon hade varit med även om det var hennes burkar, så det var känsligt, för det var text han hade skrivit till henne. Det var kärlekstexter på dom här fast.. det är inte det.. men eh .. det var kärlekstexter till henne personligen tyckte hon."

Hon överdriver maximum och den som det nog snarare stack i ögonen var henne själv.
Det står LWD på vissa remsor, han kan säkert ha kladdat ner sitt repetitiva JÄD likaväl.

Samma hånfulla attityd ses när hon själv försöker göra drama om att ha flyttat i LWs direkta närhet.
Hon framställer LW som psykiskt sjuk och farlig - och flyttar så nära det bara går - och gör en helt korkad ironisering:

"Eh .. när jag .. ah skulle flytta så köpte ju jag en bostads .. eh precis .. precis vid Lena ..
Stefan .. jag .. Lena .. helt underbart .. ehm .."

Hon pratar mot sig själv i sin iver att smutskasta LW att hon framstår som rent dum i huvudet.
Upprepar att de enda kontakter med den farliga LW är två händelser som hon uppger under 2018:
Flytten och cachegräl, förut ett kort möte i förbifarten på ett ett event i april. Båda på hennes eget initiativ.

JG säger att HD sagt att LW hotat henne att avslöja relationen.

Vilket är intressant ur några vinklar.
1. Är det ens sant.
2. Eller eldar hon i brasan.
3.... Och vad har HD sagt till SD isf.

.... För att det kan beröra Hanna Fasad och hot och mordmotiv.

▪️HD, som då SD är redo att dels beskydda mot offentlig insyn, hon är känslig för yta och vill upprätthålla fasader.

▪️.... och i huvudsak för att skydda sig själv för att få HD tillbaka - av oro att det offentliggörandet inkluderar fortsatt otrohet.

Med reservation att det kan vara lögn från HD själv, att LW aldrig hotat henne även om det förekommit 2017 då LW blivit trängd och utesluten relaterat till GC.

HD har på eget initiativ frigjort sig från SD och skilt sig.
LW är helnöjd att hon inte är den direkta orsaken (tror hon...) och skriver om att han nu får betala priset och att HD skaffat sig en ny partner. Hon skrattar rakt ut att han inte fattar att hon ligger med JS.
Senast redigerad av develi 2021-04-28 kl. 17:00.
Citera
2021-04-28, 16:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Såg nu att det inte alls var AnSt som fattade beslutet:

AB 155

– Medhörning i förhör med Ulf Pedersen (geocashingvän från Danmark)
– Medhörning i förhör med Stefan Albinsson
– PM: "Avstängning av Lena Wesströms telefon *9622"

Bra jobbat. Lät mer än långsökt redan innan.
Citera
2021-04-28, 17:02
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fönstersurfaren Jud**h mittemot SD berättade i förhör att SD såg allvarlig och stressad ut söndag 13e Maj då det var loppis utanför hans hus. Utan det vanliga flinet.

Tänkte också på det han sa till polisen angående sparkar och nekrofili, som du skriver om. Tror också (och har hela tiden trott) att det ligger en liten bit sanning i det uttalandet. Spermafläcken på Lenas kjol kan härröra till ett sånt skeende.

SD gillar att ligga på gränsen - som ett vågspel.

Japp!
Känns också som att han även "tvångsmässigt" säger sanningen bitvis.
Han kan inte för sitt liv låta bli....
Det är "hans problem" som han inte lyckats stävja.

Ofta tror jag det handlar om ett vågspel, kicksökande (i samband att han dumförklarar andra bitvis).
Men ibland känns det nästan tvångsmässigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in