2021-04-28, 15:25
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Bra grävt Nötis!
Hej Avel!

Men att en jävig person som känner MGM, får den verkligen skriva ut denne från häktningen?
Har det tagits upp utav åklagaren till HR ?

Skillnaden på relationen mellan SD och LW jämfört med relationen mellan HD och Sillen är det att SD lovat LW massa saker .Det var nog där skon klämde ?
Antar att HD aktade sig för att lova Sillen någonting just för att inte stå i skyldighet .....

Antar att just LW som person med sin problematik som barn med svikenhet och känslan utav separation led utav ett mycket stort behov utav att Löften var till för att hållas ?

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-04-28 kl. 15:32.
Citera
2021-04-28, 15:29
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ang mordet kan de skylla sig själva om de är utsatta för nåt som ska kallas som stigma.
Jag hoppas varenda jävel vänder dem ryggen.

De är, efter läsning i FUP, två empatistörda, egocentrerade och manipulativa skitstövlar bägge två.
Med mål om att återförenas.

Jag besvarade i grunden ditt påstående att SD höll HD i "grym ovisshet" ang USA-resan.
För att jag anser inte att det stämmer och hänvisade till vad som HD säger.

För övrigt anser jag utifrån FUP att HD håller i dirigentpinnen från mars 2017.

Det är hon som ställer krav, sätter upp förhållningsregler för LW samt SD. Hon kräver full access till hans mobil och hon bevakar messenger och blockar även LW ur gruppen som har med touren att göra.
All kontakt ska ske via HD ang GC och LW ska bete sig på ett visst sätt offentligt.
Hon ska inte väcka uppmärksamhet så sett att folk börjar undra, de ska hälsa, hålla distans och hon får inte ta kontakt.
HD vill sätta upp fasader så att otroheten inte når dagens ljus.

Hon drar in JG via att vara den tredje person att berätta hemligheten för 2017.
De tre bildar en slags tystnadspakt.

SD vill fortsätta med LW och därav skapas nya konton hela tiden, flertal mailadresser med fejkade intro och det startar ett nitiskt och militant RT.

HD i sin tur ligger på som en hök, vilket i sig inte är konstigt.
Det är resten som är konstigt i hennes beteende.

LW anpassar sig till en viss del för att hon vill fortsätta med SD, som fyller henne med fagra löften och vill fortsätta köra dubbelt, men hon protesterar mot HD att få en plats i skymundan ang GC.
Hon protesterar även mot att få all skuld projicerad och att de fortsätter glida runt som om ingenting hänt och leker lyckliga och oberörda familjen.

Det är också begripligt eftersom hon har stor del i den världen och gjort väldigt mycket för touren.
Den bekanta till HD som lärde känna paret via touren säger att LW fick för lite cred vilket hon ångrar idag.
Hon fick inte ens nämna LWs namn för HD.

Så fortsätter det hela. Det är ett evigt snokande, smygande och hot från tre parter och spänningarna tilltar med tiden.
Ju mer HD är ute på vift, ju mer osäker och stressad blir kontrollfreaket SD.
HD är helt klart ute efter reaktioner och förändring och hon blir glad när SD är ledsen.
Inledningsvis får hon inga reaktioner alls ang JS, SD uppmuntrar snarare och jag skulle tro att han resonerar som att han tänker att det blir plus minus noll om hon kan roa sig.

Hon håller i sin tur SD på halster, för hon vill inte vara nåt offer för otrohet och nåt han kan ha som är stabilt.
Hon VET hur SD fungerar och hon VET att han är rätt självgod med vart han har henne och det är den bilden hon vill förändra.

Hon är fylld av självbedrägeri för att hon vill inte medge att SD trots allt suktar efter LW och inte kan släppa henne.

Hon kan givetvis inte slänga upp JS som nåt hon rullat runt med i bingen sen inom äktenskapet om hon ska älta brist på tillit.
Därav får han anpassa sig till att hålla sig i skymundan och så upprätthålls fasader igen.
Utan anledning och utan att SD ens frågar överbetonar hon drygt 14 dagar innan mordet att han bara är en vän.
Att hon ska berätta om status ändras. Hon har uppenbart inga problem att ljuga och det är baske mig inte av att vara rädd när man läser den dialogen.

HD är ute på en mission och det är SD hon vill ha tillbaka men under andra omständigheter och utan LW med i bilden.
Tänk så annorlunda livet skulle kunna vara under andra förutsättningar.

Hon säger till nästintill alla att skilsmässan är mer en paus, att hon älskar SD och att det är honom hon vill ha men inte i dagsläget.

Under tiden roar hon sig med JS bakom kulisserna och slutligen heter det att han kväver henne med sitt trånande.
Hon vill framstå som ärlig, att hon aldrig gett honom några löften men de facto är hon som en femme fatale och frestar honom rejält.
Hon utnyttjar hans känslor till max och det är väl en praktisk kombo att både kunna cacha, resa och ligga på hotell och knulla.
Lyssna på hennes eviga ältande om SD, LW och ångest. Hon ältar så att en erfaren terapeut hade fan fått gå i terapi...

Tills hon anser att SD lärt sig sin läxa och mognat. Han tackar rart för att hon lär honom utvecklas drygt ett år efter mordet, blickar vemodigt mot den tomma sänghalvan och strålar av lycka att hon vill resa med honom nästa gång - när hon messar från hotellet med JS och beskriver den vackra havsutsikten.

Så sant som det är sagt..

HD: Känslan av att vara nära dig. Att ha sex med dig.
JS: Du vill ha både min kropp och hjärna-mystlösningar.
HD: Ja

Ja. Det är en sorglig historia.
Och tung.
Mörk.
De var nog fastkletade i sörjan, de tre.
Och nu 2.
Stackars ungar.
Citera
2021-04-28, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Okej, tackar. Är lite för dåligt inläst för att kunna ge någon konstruktiv feed-back men det låter ju onekligen aningens oroväckande.

Men vad är din uppfattning kring det formella ang beslut om att häva häktning; får en polis på eget bevåg fatta ett sånt beslut?

AnSt är operativ analytiker och civilanställd. Hon är inte polis. Civilanställdas befogenheter har ökat på senare år och är i mångt och mycket samma som polisens.
Citera
2021-04-28, 15:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Okej, tackar. Är lite för dåligt inläst för att kunna ge någon konstruktiv feed-back men det låter ju onekligen aningens oroväckande.

Men vad är din uppfattning kring det formella ang beslut om att häva häktning; får en polis på eget bevåg fatta ett sånt beslut?
Jag vet inte men tror knappast det.
Hade tänkte svara men du svarade redan så som jag tänkte.
Jag tror som du att åklagaren kan häva en pågående häktning.
Annars är det åklagare som begär häktning och domstol som beslutar eller avvisar åklagarens häktningsbegäran.
Att en polis beslutar om att häva en häktning är jättekonstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
AnSt är operativ analytiker och civilanställd. Hon är inte polis. Civilanställdas befogenheter har ökat på senare år och är i mångt och mycket samma som polisens.
Om en civilanställd kan häva en häktning så är det ännu konstigare.
Citera
2021-04-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ang mordet kan de skylla sig själva om de är utsatta för nåt som ska kallas som stigma.
Jag hoppas varenda jävel vänder dem ryggen.

HD: Känslan av att vara nära dig. Att ha sex med dig.
JS: Du vill ha både min kropp och hjärna-mystlösningar.
HD: Ja

Det fattar du väl att jag inte tycker synd om dem för stigmat, herregud. Och det är klart de har sig själva att skylla...

Angående den romantiska ordväxlingen så tackar jag för dagens välgörande gapskratt hahaha.
Låter som repliker i en väldigt dålig såpopera framförd av C-skådisar som läser innantill från ett papper som de sneglar på i smyg Eller nån slags examensprojekt i form av en kortfilm skriven och framförd av elever på mediaprogrammet som ägnat mer tid åt festande än examensarbetet...

I det övriga du skrev så ser jag faktiskt inget som på nåt sätt skulle motbevisa det jag skrev om komplexiteten hos kvinnor i förhållanden med kontrollerande män. Ser ganska ofta ut ungefär sådär. Nån annan man som används som språngbräda, återfall till den manipulative osv.
Att jag gör den bedömningen betyder inte på något sätt att jag tror att HD är eller var vän och passiv.
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag vet inte men tror knappast det.
Hade tänkte svara men du svarade redan så som jag tänkte.
Jag tror som du att åklagaren kan häva en pågående häktning.
Annars är det åklagare som begär häktning och domstol som beslutar eller avvisar åklagarens häktningsbegäran.
Att en polis beslutar om att häva en häktning är jättekonstigt.
Om en civilanställd kan häva en häktning så är det ännu konstigare.

Lyckades SD övertala denna civilare att han var Oskyldig så till den milda grad ATT han inte behövde vara häktad !

??
(spekulation)

Kan man bli arbetsskadad utav att jobba inom vården med att människor dör då och då ?
Att det "nästan" blir som att dödshjälp står på schemat ?
Och att det då blir som en normalitet därinne innanför sjukhusets väggar ?
Typ "vanebildande",brrrr....

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-04-28 kl. 15:42.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Se där ja. Keep it tight osv.

Vet inte om det varit uppe i tråden än men den obotlige romantikern SD verkar ha ordnat nån form av ”body bag” modell större han och HD ska sova i.

https://www.bildtagg.se/bild/3fnqd54pjkpy2qb9yl5oyes

Visst ser det mysigt ut?

De lär gå på psykofarmaka avsedda för elefanter med tanke på hur härligt de verkar ha det i vardagen och på helgerna enligt loggtexter och annat.

Såg fan ut som en överdimensionerad liksäck. Skitmysigt.
Citera
2021-04-28, 15:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Det fattar du väl att jag inte tycker synd om dem för stigmat, herregud. Och det är klart de har sig själva att skylla...

Angående den romantiska ordväxlingen så tackar jag för dagens välgörande gapskratt hahaha.
Låter som repliker i en väldigt dålig såpopera framförd av C-skådisar som läser innantill från ett papper som de sneglar på i smyg Eller nån slags examensprojekt i form av en kortfilm skriven och framförd av elever på mediaprogrammet som ägnat mer tid åt festande än examensarbetet...

I det övriga du skrev så ser jag faktiskt inget som på nåt sätt skulle motbevisa det jag skrev om komplexiteten hos kvinnor i förhållanden med kontrollerande män. Ser ganska ofta ut ungefär sådär. Nån annan man som används som språngbräda, återfall till den manipulative osv.
Att jag gör den bedömningen betyder inte på något sätt att jag tror att HD är eller var vän och passiv.
Hon är tillbaka på banan med full kraft och ska städa upp i sitt äktenskap.

Att skilja sig har hon inga problem med, hon vill ändå byta bort datum och skaffa en ny prost.
Det ståndar säkert bröllop på föräldrarnas sommarstuga igen, där var de visst 2008, om äcklet kommer undan en dom.
SOA får börja sota skorstenen och odla ris att kasta på kärleksparet.

Nystart och nytändning och så kan de dra till USA och cacha järnet på sin smekmånad.
Sen glider de vidare i sin förljugenhet.
Citera
2021-04-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Ja. Detta är hur klart som helst.
Det är beskrivet flertalet gånger mellan dem i deras texter.
Han till och med upplevs DESPERAT när han BER henne backa undan (tror det är året innan dådet?).
Där han också meddelar henne vad som ska hända om hon INTE backar. Dock "mot hans vilja".

Han var på väg mot bristningsgränsen under lång tid.
Dock sista tiden, den absolut sista tiden, hade det gått så långt att andra till och med märkte
en förändring. Kraftiga humörsvängningar och "mani".
Det är också i det skedet de sämsta besluten tas.
Desperationen, paniken och ilskan tar över...

Som ett barn.
Eller primitivt.

Man kan nästan tycka att han redan har berättat vad som hänt.
Fast INNAN det skedde.
Och det är ju inte särskilt "smart".
Men det beror som sagt på att han inte är stresstålig vad gäller vissa typer av provokationer.
Känslomässiga provokationer.

Skulle inte heller förvåna mig om hans kommentar hos polisen angående sparkar och nekrofili
mot offret är just sanning.

Fönstersurfaren Jud**h mittemot SD berättade i förhör att SD såg allvarlig och stressad ut söndag 13e Maj då det var loppis utanför hans hus. Utan det vanliga flinet.

Tänkte också på det han sa till polisen angående sparkar och nekrofili, som du skriver om. Tror också (och har hela tiden trott) att det ligger en liten bit sanning i det uttalandet. Spermafläcken på Lenas kjol kan härröra till ett sånt skeende.

SD gillar att ligga på gränsen - som ett vågspel.
Citera
2021-04-28, 15:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
eller Tjära&Fjädrar
Funkar också.

Ser två alternativ.
Att hon antingen jiddrat med SD och slagit två flugor i en smäll som hämnd och drar vid fällande dom, alternativt att hon jublar om han blir friad och tycker hon lärt honom en läxa.
...och så levde dom lyckliga alla sina dagar.

Hon är oavsett helnöjd att LW är borta ur leken.

Ser inga offertendenser hos den damen hur manipulativ och bedrövlig än SD är, det ses snarare samma skrot och korn i FUP.

Speciellt ses hämnd via att hon loggar LWs cacher.

Eller som vittnen beskriver, att de var Ett och satt ihop. De är sekteriska bägge två i en ohelig allians.
Citera
2021-04-28, 16:04
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Funkar också.

Ser två alternativ.
Att hon antingen jiddrat med SD och slagit två flugor i en smäll som hämnd och drar vid fällande dom, alternativt att hon jublar om han blir friad och tycker hon lärt honom en läxa.
...och så levde dom lyckliga alla sina dagar.

Hon är oavsett helnöjd att LW är borta ur leken.

Ser inga offertendenser hos den damen hur manipulativ och bedrövlig än SD är, det ses snarare samma skrot och korn i FUP.

Speciellt ses hämnd via att hon loggar LWs cacher.

Eller som vittnen beskriver, att de var Ett och satt ihop. De är sekteriska bägge två i en ohelig allians.

hmm ,joo ,men om hon är helnöjd att LW är borta ,då antar jag att hon kör med filosofin :
-Egna barn och andras ungar !
för hur kan hon annars fixa känslan av att Wesströmsbarnen förlorat sin mamma genom att någon mördat henne där i närheten?

Varför har inte HD varit rädd för att det gått en mördare runt omkring i Hjärsta?

Hur funkar det hela egentligen ?

OM HR bestämmer sig för att döma SD till fängelse och han skriker ut att :
-Jag är oskyldig ! Jag har inte gjort det !
Vad händer då ?
Senast redigerad av landbandy 2021-04-28 kl. 16:09.
Citera
2021-04-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
hmm ,joo ,men om hon är helnöjd att LW är borta ,då antar jag att hon kör med filosofin :
-Egna barn och andras ungar !
för hur kan hon annars fixa känslan av att Wesströmsbarnen förlorat sin mamma genom att någon mördat henne där i närheten?

Varför har inte HD varit rädd för att det gått en mördare runt omkring i Hjärsta?

1) Hon visade ju 0 empati enligt vittnet L (granne) som försökte prata med HD om att ett av HDs barn mobbat hennes dotter.

2) Det kan ju vara så, om hon är helt skruvad, att hon fortfarande hatar LW så djupt att hon njuter av att kunna klämma till henne även efter hennes död, genom barnen.
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-28 kl. 16:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in