2021-04-28, 15:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har nu inte riktigt koll på de aktuella turerna i tråden men denna Ann-tte som anges som beslutsfattare för att häva häktningen är alltså polis?
Men inte har en polis mandat att ta det beslutet, det krävs väl åklagare till det?
Polis och kompis med HD:s familj om jag minns rätt.
Hon har deltagit i undersökningen fast hon antagligen borde ha förklarat sig jävig.
Förhör som hon var inblandad i, som medlyssnare tror jag, har dragits tillbaka från hovrätten.
Så det är mycket konstigt ur den synvinkeln också att hon har undertecknat hävningen av häktningen.
Citera
2021-04-28, 15:05
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag tror också att det var en slags hämnd (och barnsligt trots) att SD lät HD sväva i osvisshet.
De där dagarna visar han en enormt barnslig sida, där trots, hot (om barnens kaninburar och Ts huvudvärk/skola) om at avsäga sig sitt föräldraskap ingår.

Där ser jag att HDs slutliga kommentar, är att hon tröttnat på hans extremt jobbiga sätt att hantera allt med orden: Bollen ligger hos dig, som ett svar på tre, fyra dagars helvetesbråk med "tre- åringen".

Min tro är inte att orden "bollen ligger hos dig hur vår relation utvecklas" "KRAM" handlar om de här fruktansvärda dagarnas bråk. HD har fått nog och nu måste han f-nimej skärpa sig.

Jag tror ju att bråken är ett tecken på SDs breakdown som är nära och som leder till mordet. Både HD och Lena är ute och "leker" och ljuger, verkar må bättre än någonsin, medan han är på väg att bli ensam och tappar kontrollen över allt.

Till och med kaninburarna...

EXAKT SÅ!!!!
Tack.
Citera
2021-04-28, 15:07
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Om man är oskyldig så ja.

Japp. Kan vara en förklaring.
Citera
2021-04-28, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon har deltagit i undersökningen fast hon antagligen borde ha förklarat sig jävig.
Förhör som hon var inblandad i, som medlyssnare tror jag, har dragits tillbaka från hovrätten.
Så det är mycket konstigt ur den synvinkeln också att hon har undertecknat hävningen av häktningen.

Okej, tackar. Är lite för dåligt inläst för att kunna ge någon konstruktiv feed-back men det låter ju onekligen aningens oroväckande.

Men vad är din uppfattning kring det formella ang beslut om att häva häktning; får en polis på eget bevåg fatta ett sånt beslut?
Citera
2021-04-28, 15:11
Medlem
Citat:
Ja, jag tror också att det var en slags hämnd (och barnsligt trots) att SD lät HD sväva i osvisshet.
De där dagarna visar han en enormt barnslig sida, där trots, hot (om barnens kaninburar och Ts huvudvärk/skola) om at avsäga sig sitt föräldraskap ingår.

Där ser jag att HDs slutliga kommentar, är att hon tröttnat på hans extremt jobbiga sätt att hantera allt med orden: Bollen ligger hos dig, som ett svar på tre, fyra dagars helvetesbråk med "tre- åringen".

Min tro är inte att orden "bollen ligger hos dig hur vår relation utvecklas" "KRAM" handlar om de här fruktansvärda dagarnas bråk. HD har fått nog och nu måste han f-nimej skärpa sig.

Jag tror ju att bråken är ett tecken på SDs breakdown som är nära och som leder till mordet. Både HD och Lena är ute och "leker" och ljuger, verkar må bättre än någonsin, medan han är på väg att bli ensam och tappar kontrollen över allt.

Till och med kaninburarna...

Det låter faktiskt som det rimligaste scenariot. Något hände som blev en utlösande trigger, kanske mellan SD och HD. Något HD sa. Eller kanske ett sms från LW. Kanske nåt annat. Men där och då gick han över spärren. "Nu ska hon dö".

Tankarna och planerna som han lekt med hade han ju redan klara. Men det var något som skedde där som gjorde att det snappade till i huvudet på honom. I affekt gick han och knackade på LWs fönster.

Efteråt styr han HD genom att han har något på henne som han hotar med. "Jag spelade in dig när du sa.../ ...jag har skärmdumpar". Gör bara som jag säger så blir det bra.

Enda alternativa scenariot jag egentligen kan se är att det brann i huvudet på HD. Sen gick hon hem och duschade. Motiv och ilskan fanns. - Men statistiken och allt annat talar för SD.

Att de skulle lurat ut några av sina flying monkeys på torpetuppdrag känns osannolikt. Även om de lyckades få JG och kanske nån mer att hata LW så nja...
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-28 kl. 15:14.
Citera
2021-04-28, 15:12
Medlem
Citat:
Men när SD och HD blev häktade hade de väl restriktioner? De kunde väl inte berätta detta för T*herese då?
Tillägg:
SD blev ju häktad 27 augusti och HD greps och anhållen 28 augusti- 19.
Förhöret Med T*herese hålls 5 september- 19 och HDs häktning hävs 6 september- 19.

Kolla vem som är ansvarig för att häktningen hävs:

A 155/154

Se där ja. Keep it tight osv.

Vet inte om det varit uppe i tråden än men den obotlige romantikern SD verkar ha ordnat nån form av ”body bag” modell större han och HD ska sova i.

https://www.bildtagg.se/bild/3fnqd54pjkpy2qb9yl5oyes

Visst ser det mysigt ut?

De lär gå på psykofarmaka avsedda för elefanter med tanke på hur härligt de verkar ha det i vardagen och på helgerna enligt loggtexter och annat.
Citera
2021-04-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Japp. Kan vara en förklaring.

Rimligen borde han räknat med att både få sitta i förhör samt eventuellt även bli häktad. Så han har haft lite tid att förbereda sig.
Citera
2021-04-28, 15:13
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Och vad gör man med en person som dödat en annan människa ?

Svarar på mitt eget inlägg :

Låter den sitta i fängelse för att inse och förstå att det den gjort, har varit både olagligt och orätt.

För att samhället skall fungera så tillåts det inte att personer får ta livet utav någon.

Där går gränsen, enligt lag och ordning ,och enligt polisväsendet och lagföreskrifterna.

Sen är det antagligen ett visst klientel som vägrar att ta till sig detta och som står upp för "sin rätt" att ha gjort som de gjorde !?
I det läget verkar t.o.m. ett fängelsestraff som att det inte biter på förövaren.....
Senast redigerad av landbandy 2021-04-28 kl. 15:22.
Citera
2021-04-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Se där ja. Keep it tight osv.

Vet inte om det varit uppe i tråden än men den obotlige romantikern SD verkar ha ordnat nån form av ”body bag” modell större han och HD ska sova i.

https://www.bildtagg.se/bild/3fnqd54pjkpy2qb9yl5oyes

Visst ser det mysigt ut?

De lär gå på psykofarmaka avsedda för elefanter med tanke på hur härligt de verkar ha det i vardagen och på helgerna enligt loggtexter och annat.

Citat:
Men när SD och HD blev häktade hade de väl restriktioner? De kunde väl inte berätta detta för T*herese då?
Tillägg:
SD blev ju häktad 27 augusti och HD greps och anhållen 28 augusti- 19.
Förhöret Med T*herese hålls 5 september- 19 och HDs häktning hävs 6 september- 19.

Kolla vem som är ansvarig för att häktningen hävs:

A 155/154

Bra grävt Nötis!
Hej Avel!
Citera
2021-04-28, 15:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Stigmat att det tydligen är rätt många inom geocachingsammanhang som vänt dem ryggen. Och att det, om man ska tro påstådd lokal skribent i tråden, är lite samma sak i bostadsområdet i Nya Hjärsta. Vissa vänder sig bort. SD hade tydligen messat nån ytligt bekant och frågat varför hen inte hälsat när de möttes.

Eller tror du majoriteten beter sig som innan mordet mot dem? Skämt och skoj och bjudande på bröd och hjälp med det praktiska av den vite riddaren? Jag tror inte det, med undantag från den närmsta kretsen (JG, K*rjir mfl) men jag kan ju ha fel (en pedofil i min stad bor exempelvis kvar och frugan jobbar fortfarande på samma skola där han själv visade snoppen och skickade sexbrev till en 13-åring 2012, vilket han dömdes för)
Ang mordet kan de skylla sig själva om de är utsatta för nåt som ska kallas som stigma.
Jag hoppas varenda jävel vänder dem ryggen.

De är, efter läsning i FUP, två empatistörda, egocentrerade och manipulativa skitstövlar bägge två.
Med mål om att återförenas.

Jag besvarade i grunden ditt påstående att SD höll HD i "grym ovisshet" ang USA-resan.
För att jag anser inte att det stämmer och hänvisade till vad som HD säger.

För övrigt anser jag utifrån FUP att HD håller i dirigentpinnen från mars 2017.

Det är hon som ställer krav, sätter upp förhållningsregler för LW samt SD. Hon kräver full access till hans mobil och hon bevakar messenger och blockar även LW ur gruppen som har med touren att göra.
All kontakt ska ske via HD ang GC och LW ska bete sig på ett visst sätt offentligt.
Hon ska inte väcka uppmärksamhet så sett att folk börjar undra, de ska hälsa, hålla distans och hon får inte ta kontakt.
HD vill sätta upp fasader så att otroheten inte når dagens ljus.

Hon drar in JG via att vara den tredje person att berätta hemligheten för 2017.
De tre bildar en slags tystnadspakt.

SD vill fortsätta med LW och därav skapas nya konton hela tiden, flertal mailadresser med fejkade intro och det startar ett nitiskt och militant RT.

HD i sin tur ligger på som en hök, vilket i sig inte är konstigt.
Det är resten som är konstigt i hennes beteende.

LW anpassar sig till en viss del för att hon vill fortsätta med SD, som fyller henne med fagra löften och vill fortsätta köra dubbelt, men hon protesterar mot HD att få en plats i skymundan ang GC.
Hon protesterar även mot att få all skuld projicerad och att de fortsätter glida runt som om ingenting hänt och leker lyckliga och oberörda familjen.

Det är också begripligt eftersom hon har stor del i den världen och gjort väldigt mycket för touren.
Den bekanta till HD som lärde känna paret via touren säger att LW fick för lite cred vilket hon ångrar idag.
Hon fick inte ens nämna LWs namn för HD.

Så fortsätter det hela. Det är ett evigt snokande, smygande och hot från tre parter och spänningarna tilltar med tiden.
Ju mer HD är ute på vift, ju mer osäker och stressad blir kontrollfreaket SD.
HD är helt klart ute efter reaktioner och förändring och hon blir glad när SD är ledsen.
Inledningsvis får hon inga reaktioner alls ang JS, SD uppmuntrar snarare och jag skulle tro att han resonerar som att han tänker att det blir plus minus noll om hon kan roa sig.

Hon håller i sin tur SD på halster, för hon vill inte vara nåt offer för otrohet och nåt han kan ha som är stabilt.
Hon VET hur SD fungerar och hon VET att han är rätt självgod med vart han har henne och det är den bilden hon vill förändra.

Hon är fylld av självbedrägeri för att hon vill inte medge att SD trots allt suktar efter LW och inte kan släppa henne.

Hon kan givetvis inte slänga upp JS som nåt hon rullat runt med i bingen sen inom äktenskapet om hon ska älta brist på tillit.
Därav får han anpassa sig till att hålla sig i skymundan och så upprätthålls fasader igen.
Utan anledning och utan att SD ens frågar överbetonar hon drygt 14 dagar innan mordet att han bara är en vän.
Att hon ska berätta om status ändras. Hon har uppenbart inga problem att ljuga och det är baske mig inte av att vara rädd när man läser den dialogen.

HD är ute på en mission och det är SD hon vill ha tillbaka men under andra omständigheter och utan LW med i bilden.
Tänk så annorlunda livet skulle kunna vara under andra förutsättningar.

Hon säger till nästintill alla att skilsmässan är mer en paus, att hon älskar SD och att det är honom hon vill ha men inte i dagsläget.

Under tiden roar hon sig med JS bakom kulisserna och slutligen heter det att han kväver henne med sitt trånande.
Hon vill framstå som ärlig, att hon aldrig gett honom några löften men de facto är hon som en femme fatale och frestar honom rejält.
Hon utnyttjar hans känslor till max och det är väl en praktisk kombo att både kunna cacha, resa och ligga på hotell och knulla.
Lyssna på hennes eviga ältande om SD, LW och ångest. Hon ältar så att en erfaren terapeut hade fan fått gå i terapi...

Tills hon anser att SD lärt sig sin läxa och mognat. Han tackar rart för att hon lär honom utvecklas drygt ett år efter mordet, blickar vemodigt mot den tomma sänghalvan och strålar av lycka att hon vill resa med honom nästa gång - när hon messar från hotellet med JS och beskriver den vackra havsutsikten.

Så sant som det är sagt..

HD: Känslan av att vara nära dig. Att ha sex med dig.
JS: Du vill ha både min kropp och hjärna-mystlösningar.
HD: Ja
Citera
2021-04-28, 15:18
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Rimligen borde han räknat med att både få sitta i förhör samt eventuellt även bli häktad. Så han har haft lite tid att förbereda sig.

Ja jag tror han var beredd på det och ansåg det värt det.
Det var inget "plötsligt" som han inte kunde förutse.

Sedan kanske det sved att det inte var lika lätt att manipulera övriga världen/polisen.
Han kanske hade trott att det skulle bli en lättare match möjligen.

Men det är kanske oviktigt.
Citera
2021-04-28, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Nu blandar du nog olika saker. Inga förhör som hon har deltagit som medlyssnare har dragits tillbaka. Däremot vittnade hon i TR om mastuppkopplingar och det vittnesmålet har dragits tillbaka. Mest troligt pga att man har en annan mer kunnig istället som kan förklara vad som står i listorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in