2021-04-28, 11:09
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Det är för all del redan nämnt och presenterat men om du inte kan bemöda dig om att bläddra bak, så lägger jag in två länkar här.

(FB) Haveristerna
(FB) Haveristerna

Vill du prata kan du PM:a mig här på Flashback, jag har inget intresse av att lämna ut några telefonnummer eller andra kontaktuppgifter i det här läget eftersom jag blivit hotad av dina stödtrupper. I övrigt gäller det jag säger i länkarna där, jag ser fram emot att du lever upp till dina egna standarder och presenterar en plan för hur du ska ta ditt ansvar och ställa det här till rätta.

Trist, våldshot är aldrig roliga. Tycker du ska försöka få till en träff med de som hotat dig för att lösa det. Men sköt kontakten utanför Flashback så klart, vi måste respektera regelverket och 1.06. Såna här näthotare har sällan något att komma med i slutändan. Kör hårt!
Senast redigerad av Cubicle Kid 2021-04-28 kl. 11:21.
Citera
2021-04-28, 11:13
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Citat från Haveristernas Instagram:

Det här kan nog bli en kul och intressant granskning. Finns ju en gammal monstertråd (fortfarande aktiv) här på Flashback om denna lirare.

Känns sisådär stabilt att döpa sin verksamhet efter en knarklangare.
Citera
2021-04-28, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Trist, våldshot är aldrig roliga. Tycker du ska försöka få till en träff med de som hotat dig för att lösa det. Men sköt kontakten utanför Flashback så klart, vi måste respektera regelverket och 1.06. Såna här näthotare har sällan något att komma med i slutändan. Kör hårt!
Visst. Ditt problem, ditt val. Varsågod.
Citera
2021-04-28, 11:27
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Visst. Ditt problem, ditt val. Varsågod.

Du vet ju hur du ska lösa konflikten. Du har fått det beskrivet för dig flera gånger. Logga ut från datorn och gör det.
Citera
2021-04-28, 11:54
Medlem
Citat:
Du vet ju hur du ska lösa konflikten. Du har fått det beskrivet för dig flera gånger. Logga ut från datorn och gör det.

Att motta ett hot om våld är ingen "konflikt", min gode herre. Det är ett problem, och det är inte mitt.
Citera
2021-04-28, 12:02
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Att motta ett hot om våld är ingen "konflikt", min gode herre. Det är ett problem, och det är inte mitt.

Du kan med största sannolikhet lösa allt om du sätter dig ner med de som du anser hotar dig. Eller så låter du polisen sköta det. Då blir det kanske en åtal och en dom. Men konflikten är inte löst.

Men en inbjudan till konfliktlösning sker inte som Axel gjorde. Den sker med ett ärligt uppsåt att lösa konflikten. Och man spelar inte in samtalet och sänder det som underhållning.

Det här är enkla saker, som t ex Magnus är väldigt bra på. Tyvärr har Haveristerna visat sig inte alls behärska konfliktlösning.
Citera
2021-04-28, 12:31
Medlem
Citat:
Du kan med största sannolikhet lösa allt om du sätter dig ner med de som du anser hotar dig. Eller så låter du polisen sköta det. Då blir det kanske en åtal och en dom. Men konflikten är inte löst.

Men en inbjudan till konfliktlösning sker inte som Axel gjorde. Den sker med ett ärligt uppsåt att lösa konflikten. Och man spelar inte in samtalet och sänder det som underhållning.

Äntligen lite ansvarstagande! Jag är håller helt med. Så här gör vi:

1. Du letar upp den bland dina stödtrupper som hotat mig.
2. Du ser till att leverera denne till en av mig förutbestämd plats på en förutbestämd tid.
3. Vi pratar igenom saken.
4. Problemet löst!

...för precis som Axel är ansvarig för Tim och stödtrupperna, så är du ansvarig för dina stödtrupper, det kommer vi ju ihåg härifrån:

Citat:
Tim Fielding kallade mig dement och tyckte jag skulle suga en säck med kukar. "Kränkt dement rassekuk," var hans sammanfattning. I en hel tråd höll Haveristernas stödtrupper på så. Sen gick jag och träffade Axel och han spelade in vårt privata samtal och sände det i podden med de sedvanliga föraktfulla kommentarerna.

Jag kan absolut i helgen, när kan du?
Citera
2021-04-28, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
När jag gör vad exakt? Kan du vara mer specifik?
- diskuterar saker du inte har med att göra, som poddarnas olika konflikter med andra personer
- antar utan att ha fakta på bordet
- diskuterar den där tjejens erfarenheter av Axel på internet trots att hon undanbett sig det
Citera
2021-04-28, 12:51
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Äntligen lite ansvarstagande! Jag är håller helt med. Så här gör vi:

1. Du letar upp den bland dina stödtrupper som hotat mig.
2. Du ser till att leverera denne till en av mig förutbestämd plats på en förutbestämd tid.
3. Vi pratar igenom saken.
4. Problemet löst!

...för precis som Axel är ansvarig för Tim och stödtrupperna, så är du ansvarig för dina stödtrupper, det kommer vi ju ihåg härifrån:

Jag kan absolut i helgen, när kan du?

Jag har inga stödtrupper. Den du ska prata med är Magnus.

Jag kan, som sagt, förmodligen inte träffas förrän i slutet av maj, av en mängd anledningar (jobb, åldrande förälder, en två veckor lång vandring). Det finns dock en liten lucka 6 eller 7 maj.

Magnus läser förmodligen det här och svarar. Vill ni träffas innan så gör det. Jag litar helt på Magnus och följer vad han kommer fram till.
Senast redigerad av Cubicle Kid 2021-04-28 kl. 12:54.
Citera
2021-04-28, 13:12
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av media876
- diskuterar saker du inte har med att göra, som poddarnas olika konflikter med andra personer
- antar utan att ha fakta på bordet
- diskuterar den där tjejens erfarenheter av Axel på internet trots att hon undanbett sig det

* Jag diskuterar podden, poddarna och dess ämnen i tråden om podden, poddarna och dess ämnen.
* Vad menar du att jag ska ha antagit mer specifikt?
* Nej, jag diskuterar inte tjejens erfarenheter, jag delar den korrekta info som sägs i avsnittet som tjejen godkänt för att rätta lögnerna här, samt påpekar att hon inte vill bli indragen och uthängd.

Det är så jävla löjligt när kålsupande skvallerkärringar pekar med sina smutsiga fingrar~
Citera
2021-04-28, 13:18
Medlem
lilalis avatar
Du skrev detta:
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Men det är ok när du gör det?

som svar på detta:
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Jag har inte ifrågasatt din yttrandefrihet, jag har påpekat att ingen är skyldig att blottlägga sitt privatliv för dig.
Du har ingen rätt till detaljer, oavsett hur mycket du bölar om mörkläggning för att du inte får slaska runt i saker du inte har med att göra.

När har jag ansett andra vara skyldiga att blottlägga sina privatliv för mig, eller att förse mig med detaljer om sina sexliv?
När har jag gnällt om mörkläggning när jag inte fått dessa påstådda krav tillgodosedda?
Citera
2021-04-28, 13:28
Medlem
Citat:
Jag har inga stödtrupper.
Kan du peka på att andra har stödtrupper, så kan naturligtvis andra peka på att du har stödtrupper. Inte hyckla nu min vän.

Citat:
Den du ska prata med är Magnus.
1. Du insisterar på att vi har en konflikt.
2. Jag bjuder in till att lösa denna konflikt så som du uppmanar att folk ska göra.
3. Du avböjer att lösa konflikten.

Var är din heder? Var är ditt ansvarstagande? Vad är det man ska göra mot folk som beter sig på det viset?
Citat:
Jag kan, som sagt, förmodligen inte träffas förrän i slutet av maj, av en mängd anledningar (jobb, åldrande förälder, en två veckor lång vandring). Det finns dock en liten lucka 6 eller 7 maj.
Oj, jaha, tänka sig att folk har annat för sig än att "sEs pÅ gUlLmArS". Men det är lugnt, till skillnad från dig ska jag inte lägga dig detta till last utan visa förståelse. Min PM-box är öppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in