2021-04-28, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
HD är avförd också men det är inga problem att anklaga henne för mordet. Så vad är skillnaden? Om du ska vara ordningens man/kvinna får du i så fall ryta ifrån även när den avfärda HD anklagas.

Hax blev misstänkt och utredningshäktad misstänkt för mord/ delaktig i mord. Hon avfördes, men många i tråden är inne på att hon kan misstänkas för beskyddande av en mördare. Det är ett allvarligt brott och hon kan bli föremål för åtal om Steffe fälls i HR.

En del tror mer eller mindre på att Hax även kan misstänkas för anstiftan och det är inte så konstigt om man läst hennes ord i chatter samt förhören med uppenbara lögner och icke-svar. Lägg därtill hennes medvetna kränkning mot L och hennes barn när hon åter fuskloggar 17 cacher kort efter mordet.

Hax hoppades att L var död och ser fn skadeglad ut på alla sina selfies med hysteriskt leende och kalla ögon.
Hon är nog glad så länge Steffe lyckas hålla färgen och låtsas vara glad att L är borta, fast har hon läst förhören med honom gnager nog en massa tvivel. Han älskade båda och menar att L blivit mördad "mot min vilja". Jag tror flera tänker att S känt sig tvingad av Hax som tryckt på om att Livet kunnat varit annorlunda och att Bollen låg hos honom.

Det är beklämmande att se de patetiska försöken att kasta misstankar mot andra möjliga gm när alla spår visar mot S. Han kan haft hjälp efteråt av Hax, SOA och Jelly Gråskägg.

L har gått frivilligt till planket. Jag tror inte hon skulle släppt det hon hade för händerna för att möta upp t e x psyksjuka Mallan som så uppenbart hatade L och bör vara en kandidat som är ordentligt synad.

Steffe säger att endast han vet om han är mördaren, men jag tror nog också Hax vet.
Citera
2021-04-28, 09:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Försvaret hävdade vid det tillfället att typ, "SD hade ett eget kort".

Poängen är att det var telefonen han var ute efter (kortet satt tillsammans med telefonen). Kortet var dessutom ej använt efter mordet.

Favorit i repris:
Advokaten avrådde dessutom SD/HD att snabba på fallet... det kunde då bli ett indiciemål. Varför tror du att advokaten avrådde från detta?

Det behövs inte snabbas på eftersom försvarare vet att ju längre tiden går desto bättre för klienten.

Indiciemål är guld för försvarare. Det förstår väl vem som helst. Eller du föredrar likt försvaret idiciemål över teknisk bevisning?
Citera
2021-04-28, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang din avslutande mening och som jag fetat:
Skulle nog säga att du har fel där.

SD satt häktad, med restriktioner, för mord under ett stort antal månader och han gjorde det utan att bryta ihop.

SD lever efter frisläppandet i samma område som tidigare och är säkert väl medveten om den lynchjustis som härjar i denna tråd och att det i hans omgivning finns hatiska självutnämnda mästerdetektiver som fysiskt önskar attackera honom.

Skulle nog hävda att SD är synnerligen stresstålig generellt sett.
Han lever, vad jag förstår, under uttalat dödshot. Det är en stressor inte många klarar av att leva med utan att vidta motåtgärder genom t ex skydd eller att flytta.
SD bor kvar i området.

Edit: Du har f ö fel i dina "analyser" och därigenom också fel i de slutsatser du drar, men välkommen till tråden!

Ja hans reaktion på förfrågan om domktafsskaftet visade ju på en synnerligen hög stresstålighet. Hans reaktion mot LW i bilen likaså. För att inte tala om vilken stresstålighet han har med barnen, inga nävar i väggen där inte...
Citera
2021-04-28, 09:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hax blev misstänkt och utredningshäktad misstänkt för mord/ delaktig i mord. Hon avfördes, men många i tråden är inne på att hon kan misstänkas för beskyddande av en mördare. Det är ett allvarligt brott och hon kan bli föremål för åtal om Steffe fälls i HR.

En del tror mer eller mindre på att Hax även kan misstänkas för anstiftan och det är inte så konstigt om man läst hennes ord i chatter samt förhören med uppenbara lögner och icke-svar. Lägg därtill hennes medvetna kränkning mot L och hennes barn när hon åter fuskloggar 17 cacher kort efter mordet.

Hax hoppades att L var död och ser fn skadeglad ut på alla sina selfies med hysteriskt leende och kalla ögon.
Hon är nog glad så länge Steffe lyckas hålla färgen och låtsas vara glad att L är borta, fast har hon läst förhören med honom gnager nog en massa tvivel. Han älskade båda och menar att L blivit mördad "mot min vilja". Jag tror flera tänker att S känt sig tvingad av Hax som tryckt på om att Livet kunnat varit annorlunda och att Bollen låg hos honom.

Det är beklämmande att se de patetiska försöken att kasta misstankar mot andra möjliga gm när alla spår visar mot S. Han kan haft hjälp efteråt av Hax, SOA och Jelly Gråskägg.

L har gått frivilligt till planket. Jag tror inte hon skulle släppt det hon hade för händerna för att möta upp t e x psyksjuka Mallan som så uppenbart hatade L och bör vara en kandidat som är ordentligt synad.

Steffe säger att endast han vet om han är mördaren, men jag tror nog också Hax vet.

Jag anser personligen att SD är den som ska fokuseras till 100% på nu. Det är enda sättet att ha en chans att fälla honom. Det är bara om SD fälls som andra i hans omgivning kan åtalas om jag förstått det juridiska rätt.
Citera
2021-04-28, 09:19
Medlem
Citat:
Det behövs inte snabbas på eftersom försvarare vet att ju längre tiden går desto bättre för klienten.

Indiciemål är guld för försvarare. Det förstår väl vem som helst. Eller du föredrar likt försvaret idiciemål över teknisk bevisning?

Jag föredrar inget... misstänker att detta mål kan bygga på både indicier/teknisk bevisning.

Om "indiciemål är guld för försvarare" varför avrådde han SD/HD i just detta fall? Jag misstänker att det är för att det finns lika många indicier som pekar åt ett och samma håll som det fanns kaninhinder i SD:s växthus (många nollor var det efter en etta).
Citera
2021-04-28, 09:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag föredrar inget... misstänker att detta mål kan bygga på både indicier/teknisk bevisning.

Om "indiciemål är guld för försvarare" varför avrådde han SD/HD i just detta fall? Jag misstänker att det är för att det finns lika många indicier som pekar åt ett och samma håll som det fanns kaninhinder i SD:s växthus (många nollor var det efter en etta).

Du får kika på advokatens formulering igen. Jag tror han menade att det inte ska snabbas på eftersom långsammare utredning innebär ett Indiciemål, vilket är bra för dem.

Var har du fått ifrån att han avrått från att snabba på för att det inte ska bli Indiciemål?

Var finns hans exakta uttalande angående detta?
Citera
2021-04-28, 09:31
Medlem
Citat:
Du får kika på advokatens formulering igen. Jag tror han menade att det inte ska snabbas på eftersom långsammare utredning innebär ett Indiciemål, vilket är bra för dem.

Var har du fått ifrån att han avrått från att snabba på för att det inte ska bli Indiciemål?

Var finns hans exakta uttalande angående detta?

Det finns i FUP, kommer inte åt den (kanske någon av dina medhjälpare som du tidigare i tråden skrivit om att du har ((i samband med att vi var med i din forskning)) kan stå till tjänst?).
Citera
2021-04-28, 09:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det finns i FUP, kommer inte åt den (kanske någon av dina medhjälpare som du tidigare i tråden skrivit om att du har ((i samband med att vi var med i din forskning)) kan stå till tjänst?).

Det säger sig självt att advokaten inte kan ha sagt att det blir ett Indiciemål om utredningen snabbas på. Indicier samlas verkligen inte snabbt! Det tar tid att bygga Indiciemål.

Du har misstolkat hans uttalande helt enkelt. Finns ingen logik annars i det du säger att advokaten avrått från snabb utredning för att det inte ska bli Indiciemål.
Citera
2021-04-28, 09:41
Medlem
Citat:
Det säger sig självt att advokaten inte kan ha sagt att det blir ett Indiciemål om utredningen snabbas på. Indicier samlas verkligen inte snabbt! Det tar tid att bygga Indiciemål.

Du har misstolkat hans uttalande helt enkelt. Finns ingen logik annars i det du säger att advokaten avrått från snabb utredning för att det inte ska bli Indiciemål.

Eftersom jag inte kan söka själv så hoppas jag på att någon hjälpsam trådskrivare kommer ihåg/kan få fram när/var HD/SD frågade advokaten om det gick att snabba på fallet/advokaten avrådde eftersom det kunde/skulle bli ett indiciefall.
Citera
2021-04-28, 09:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
A la visningslägenheten:
”Ja, jag vet att hon berättat det men, nej, det stämmer inte. Jag hade inte tillgång till nån visningslägenhet.
—-
Fast för all del så sa jag till henne att jag hade det...”

Först menar han på att LW ljuger. Lögnen består dock i att hon upprepar nåt han ljugit om. Då drar en normal funtad människa slutsatsen att LW talat sanning, så vitt hon visste, och att det är SD som ljugit. Själv sitter han och småmyser över hur slug han är som så lätt kan dupera någon. Och så ”ärlig” han är som erkänner att han ljugit.

Haha, det är otroligt vilka metoder SD använder för att slingra sig.

SD brukar ofta säga att Lena ljuger, och här trasslar han in sig. I vanliga fall kanske andra inte märker det, men utredarna lurar han inte så lätt... och inte dig heller.

S drar sig inte för att ljuga, ibland är det verkligen oklart varför. Han ljuger inte bara där han måste, utan ibland känns det som att han bara gör det för att...förvirra i allmänhet och ha kontroll/övertag i synnerhet.

A 150/447
Förhör KJ

"Lena och Stefan har, under många år, skickat nakenbilder till varandra. K*enneth säger att
Stefan haft tillgång till visnings lägenheter kopplat till sig jobb. Där träffades Lena och Stefan.
Det finns skärmdumpar i konversationen där Stefan fotat från lägenheter och skickat till Lena.
De möttes ofta upp inne i stan. Det var en cykelsträcka på 15-20 minuter hem och på så sätt
fick de tid med varandra. I konversationen finns också mycket kopplat till hur svartsjuk
Hanna, Stefans fru, var. Enligt Lena tyckte Stefan att Hanna var oattraktiv.
"

Och här kan man se vad SD tutade i Lena. Så elakt att prata om sin fru på det sättet till älskarinnan. Men man förstår ju varför.

Det är så här ha arbetar...
Citera
2021-04-28, 09:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det där är naturligtvis bara bullshit, att han skulle sitta på någon slags mystisk sanning som ingen annan känner till. Han tänker väl inte ta ett ev livstidsstraff för att han tänker så mycket på både egna och andras barn. Det är enbart skrattretande.
Det vi alla, genom bl.a Fup har förstått, är att han bara tänker på en enda person = sig själv.

SDs "sanning" är den som SD presenterar som den enda sanningen.
Däremot säger han till alla som han kommer i kontakt med att inte läsa på flashback. Visst här står ju inte så trevliga spekulationer att läsa, men här finns också obehagliga sanningar att läsa.

Såsom FUP.

Att han skulle tänka med omsorg på andra såsom HD (som han har ljugit och gaslightat för under förmodligen hela deras gemensamma liv, och dessutom "erbjudit" en jättebra lösning för henne och barnen (döden), liksom omtanken om Lena och hennes barn (en liknande lösning), det är verklig omsorg och omtanke.

Inte alla som är beredd att hjälpa andra på det viset och riskera fängelse för det sedan. En verklig hjälte.
Citera
2021-04-28, 10:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Eftersom jag inte kan söka själv så hoppas jag på att någon hjälpsam trådskrivare kommer ihåg/kan få fram när/var HD/SD frågade advokaten om det gick att snabba på fallet/advokaten avrådde eftersom det kunde/skulle bli ett indiciefall.

Ett uttalande finns men vi tolkar innebörden olika. Varför tror du att det skulle bli ett Indiciemål om det snabbas på? (Eftersom du tolkat att advokaten avrått från snabb utredning för att det inte ska bli Indiciemål).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in