Citat:
Hax blev misstänkt och utredningshäktad misstänkt för mord/ delaktig i mord. Hon avfördes, men många i tråden är inne på att hon kan misstänkas för beskyddande av en mördare. Det är ett allvarligt brott och hon kan bli föremål för åtal om Steffe fälls i HR.
En del tror mer eller mindre på att Hax även kan misstänkas för anstiftan och det är inte så konstigt om man läst hennes ord i chatter samt förhören med uppenbara lögner och icke-svar. Lägg därtill hennes medvetna kränkning mot L och hennes barn när hon åter fuskloggar 17 cacher kort efter mordet.
Hax hoppades att L var död och ser fn skadeglad ut på alla sina selfies med hysteriskt leende och kalla ögon.
Hon är nog glad så länge Steffe lyckas hålla färgen och låtsas vara glad att L är borta, fast har hon läst förhören med honom gnager nog en massa tvivel. Han älskade båda och menar att L blivit mördad "mot min vilja". Jag tror flera tänker att S känt sig tvingad av Hax som tryckt på om att Livet kunnat varit annorlunda och att Bollen låg hos honom.
Det är beklämmande att se de patetiska försöken att kasta misstankar mot andra möjliga gm när alla spår visar mot S. Han kan haft hjälp efteråt av Hax, SOA och Jelly Gråskägg.
L har gått frivilligt till planket. Jag tror inte hon skulle släppt det hon hade för händerna för att möta upp t e x psyksjuka Mallan som så uppenbart hatade L och bör vara en kandidat som är ordentligt synad.
Steffe säger att endast han vet om han är mördaren, men jag tror nog också Hax vet.