2021-04-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag vet inte något om att hon sprider hat eller lögner om LW. Varken i tråden eller IRL. Hon kanske är en god vän till HD som försöker stödja henne i en mycket svår tid? Tre år efter mordet på makens älskarinna så är HDs liv fortfarande påverkat av LW och hon utmålas här som GM eller medskyldig. Kommer hon någonsin att bli fri från LW?

Kanske kunde man väl tänka sig att en så god vän som KJ lite försynt skulle kunna säga till HD att om hon slutar sitta som ett plåster på SD och går vidare med sitt liv så är det problemet löst. Ännu bättre om KJ uppmanar HD att vara helt ärlig och berätta allt hon vet för polisen.

Att stödja nån är inte att sitta och hålla med och elda på hat mot en sedan tre år redan avliden person.

Att stödja en vän är att uppmana vännen att söka en bra psykolog eller kurator som inte bara jamsar med utan verkligen vågar utmana personen att se sin situation med öppna ögon och möta det som är svårt. Även om sanningen inte är vacker.

Om HD är en normal kvinna i grunden så kommer hon bryta ihop på riktigt när hon inser hur lurad och manipulerad hon är och alltid varit i relationen med SD.

Då kommer hon kanske säga sanningen. Oavsett vem eller vilka som kommer hamna inför skranket då.

Inte sitta som en femåring och kalla psykologen för samtalstanten.
Citera
2021-04-26, 20:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag vet inte något om att hon sprider hat eller lögner om LW. Varken i tråden eller IRL. Hon kanske är en god vän till HD som försöker stödja henne i en mycket svår tid? Tre år efter mordet på makens älskarinna så är HDs liv fortfarande påverkat av LW och hon utmålas här som GM eller medskyldig. Kommer hon någonsin att bli fri från LW?

Med förhör med HD i färskt minne, förhör där hon konfronteras med hur SD och LW kommunicerar och skickar ”diverse” bilder till varann, så vill jag nog påstå att det som påverkade HD där var SD:s sätt att uttrycka sej, både som JÄD och den raka motsatsen. Även en viss bild på en tårta gjorde nog intryck, och inte heller där var det LW som var huvudpersonen, om man säger.

Om HD har den minsta självbevarelsedrift så håller hon sej långt från Flashback.
Och SD.
Citera
2021-04-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ni minns jag visst K*arin Js förhör.

Jag kan inte se att hon säger något särskilt negativt om Lena?

Jag fattar inte vad du menar?
Jag tror att hon försöker se ut det perspektivet att Lena är mördad och vad som hon kan komma på i allmänhet. Att Lena var "påstridig" men inte i regelrätta bråk. Att Lena kunde ta på JS på ett sätt som han missuppfattade. Ja, allt det här är väl sådana "fel" som är helt normala om man nu ska kalla det för fel?

T ex har vi både du och jag brister. Eller hur?

Sedan kan jag fundera lite hur hennes info om Lenas försvinnande ser ut idag. Hon varken läser tidiningar eller skaffar sig info på annat sätt om Lenas försvinnande. Hon vill hålla sig objektiv.

Men alarmerande:

A150/429

"K*arin tillfrågas om hon har pratat med Stefan efter det här?
K*arin uppger att ja, det har dom, inte personligen men via chatten hörts av någon gång. Det
var han som kontaktade henne den 18 juli, Karin hade varit ute och cachat och skrivit en lång
och humoristisk logg. Han svarade på det lite kort bara, att han fick sig ett gott skratt men att
K*arin inte behövde svara. Något han skrev, som K*arin inte kommenterade, var att han gärna
skulle vilja berätta sanningen, men det skulle inte vara bra för hans eller Lenas barn.
Han
hade även blockat några cachare efter vad dom hade skrivit och att han övervägt att anmäla
en person som dödshotat honom, men Karin svarade att hon inte ville prata om skvaller eller
spekulationer.
"

Här ser man att SD är på och tar kontakt, på ett sätt som i efterhand kan verka som att han vill ge henne liksom tummen upp och sedan på det är på om att han vill ge "sin version", dvs sanningen.

Det blir riktigt obehagligt här då han påstår att det inte skulle vara bra för Lenas och hans egna barn om sanningen kom fram.

Jag misstänker ju att KJ är en person som inte kommer att läsa FUP. Och nu har hon fått veta "sanningen". Av SD och HD.

Han skulle aldrig låta slumpen avgöra, om han har chansen.

Det där är naturligtvis bara bullshit, att han skulle sitta på någon slags mystisk sanning som ingen annan känner till. Han tänker väl inte ta ett ev livstidsstraff för att han tänker så mycket på både egna och andras barn. Det är enbart skrattretande.
Det vi alla, genom bl.a Fup har förstått, är att han bara tänker på en enda person = sig själv.
Citera
2021-04-26, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Han kan inte stoppa sig själv.
Hans mognadsnivå är som ett barns.
Godag Herr Domkraftskaft!

Snart får vi (nästan) alla säga " Adjö Herr Domkraftsskaft".
Allt pekar mot SD.
Citera
2021-04-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det där är naturligtvis bara bullshit, att han skulle sitta på någon slags mystisk sanning som ingen annan känner till. Han tänker väl inte ta ett ev livstidsstraff för att han tänker så mycket på både egna och andras barn. Det är enbart skrattretande.
Det vi alla, genom bl.a Fup har förstått, är att han bara tänker på en enda person = sig själv.

Mm mysigt att insinuera att ett avslöjande skulle drabba barnen D och barnen W.

Här pekar nattens vite lögnare alltså indirekt ut NW, AW, EW, WD, TD eller möjligen HD som gm.

För vem annars som gm skulle drabba båda familjernas barn värre än vad det är om han själv hållit i morvapnet?

Starkt att skylla på barnen. Kan man sjunka lägre? (Retorisk fråga)
När det inte funkade med Mållgangänget så ska han lansera Barngänget...
Citera
2021-04-26, 21:51
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men hur mycket skuld kan du lägga på Lena som redan har fått betala ett fruktansvärt pris.
Proportionerna är ju helt skeva!

Du tycker inte ens att sjutton slag mot ansikte och huvud så att huvudet spricker och Lena dör räcker?

Det helt utan diskussion allvarligaste brottet här är ett brutalt mord, ett helt onödigt mord. Det finns absolut inget som Lena har gjort som varken kan ursäkta mordet eller jämföras med det brottet!!

Hur kan du ens lägga skulden på Lena för inte bara hennes egen död, utan fortsatt skuld i tre år till?

Du tycker inte att det är mördaren som har förstört livet för en enormt många människor?
Och då pratar vi om i generationer!

Tillägg:
Det är ju SD som har förstört livet för HD genom att första vara otrogen i sex år, precis när HD behövde honom som mest. Sedan är han (den trolige) mördaren som förstör för alla, precis alla som är involverade på båda sidor. Då gäller det ju både hans barn och HD också!

Det här har du hört så många gånger, men ändå friskriver du SD.
Jag kan inte förstå hur du tänker. Inte alls.

För en normal individ är ovanstående självklart, det finns inte ens några nyanser att diskutera gällande vem som är skyldig till mordet och till exakt allt som det har fört med sig (sorg, saknad, chock, PTSD, polisförhör, samhällskostnader, oskyldigt uthängda liv etc.).
Allt detta för att mördarwierdot enbart tänker på sig själv och sina egna djupt störda behov. Det har faktiskt själv påtalat att det "står sig själv närmast".

För ologiska psykopater är såklart den raka motsatsen självklar. Det är bara att tugga i sig att dessa individer faktiskt fixar att framföra sina skeva små tankar i en tråd på Flashback.
Man får se det från den ljusa sidan, om man är intresserad av psykologi/psykiatri får man ju bekräftat hur dessa wierdon faktiskt resonerar (svart på vitt).

Det som äcklar mig är att LW:s barn far illa av det som skrivs. Barnplågare är en avart och karman lär bita dem i röven tillslut.
En extra slemmig typ av dessa, som tidigare skrivit som en besatt i tråden, är plötsligt inaktiv sedan en tid tillbaka (som den boomer han var är det nog covidens förtjänst gissar jag, eller så har han sparkat någon på smalbenet en gång för mycket).
Citera
2021-04-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
En riktig vän säger ifrån när man ljuger...
Eller menar du att HD har ”frikort” för att ljuga?
Hon riktigt duktig på det, varvat med demens, som jag uppfattar förhören.

Kan tänka mig att alla i kretsen blivit tillsagda att ta det lugnt med HD, ingenting får uppröra henne - ty då ramlar hon ihop psykiskt...

Ändå klarade hon av både att få ett big no no på gränsen till USA, häcka i arresten 1 dygn där inför vändande plan hem, att klara av 1 vecka i svenskt häkte. Timma ut och timma in av förhör. Och hon lever fortfarande. Ja, till och med hennes chef hade aldrig sett henne så stark och glad som efter mordet på Lena.
Citera
2021-04-26, 21:58
Medlem
Citat:

Det är upp till henne själ att söka hjälp för detta. Kan knappast vara Lenas fel. Hon mördades för 3 år sen..
Citera
2021-04-26, 22:07
Medlem
Citat:

Jaja där ser man. Du vet inte om hon sprider lögner här i tråden eller IRL men du vet att HDs liv fortfarande är påverkat av LW? hur vet du det?
Det går inte ihop det du säger.
Hoppas vissa får span på sig om SD går fri så ska vi se vem som pratar skit om vem,

Käften börjar glappa för mycket
Citera
2021-04-26, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Kanske kunde man väl tänka sig att en så god vän som KJ lite försynt skulle kunna säga till HD att om hon slutar sitta som ett plåster på SD och går vidare med sitt liv så är det problemet löst. Ännu bättre om KJ uppmanar HD att vara helt ärlig och berätta allt hon vet för polisen.

Att stödja nån är inte att sitta och hålla med och elda på hat mot en sedan tre år redan avliden person.

Att stödja en vän är att uppmana vännen att söka en bra psykolog eller kurator som inte bara jamsar med utan verkligen vågar utmana personen att se sin situation med öppna ögon och möta det som är svårt. Även om sanningen inte är vacker.

Om HD är en normal kvinna i grunden så kommer hon bryta ihop på riktigt när hon inser hur lurad och manipulerad hon är och alltid varit i relationen med SD.

Då kommer hon kanske säga sanningen. Oavsett vem eller vilka som kommer hamna inför skranket då.

Inte sitta som en femåring och kalla psykologen för samtalstanten.

Du har naturligtvis rätt, men tyvärr tror jag att du talar för döva öron...
Citera
2021-04-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du har naturligtvis rätt, men tyvärr tror jag att du talar för döva öron...

Det är väl mysigare och mer rewarding att vara en vän som stryker medhårs. Då får man kramar och känner sig viktig.

Stryker man mothårs är nog vänskapen snabbt slut.
Berätta vad du vet HD.
”Vad hr han nu gjort?!” Var det inte så du sa när du fick veta att hon var borta?
Varför?
Citera
2021-04-27, 00:40
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du skriver så mycket intressanta infallsvinklar att jag inte vet vart jag ska börja riktigt.
Just detta med med att upprätthålla fasader är centralt.
....och det kretsar kring HD som om det vore snudd på en rikshemlighet.
Vilket SD gärna hakar på givetvis. Det är dock intressant att han nämner att hon är mån om yta, för där har han rätt.

Hon gör allt som står i sin makt att tona ner att det ska framkomma officiellt.
LW får regler hur hon ska bete sig officiellt.
Hon får inte ta kontakt och hon ska ändå bete sig på ett sätt som inte väcker misstanke - mer än att nåt skurit sig.
Kvinnan som blir nära bekant via touren förbjuds att ta kontakt, får inte ens nämna LWs namn eller hur det nu var.
Vilket hon ångrar, LW var värd cred.
Här ses ånyo att HD dirigerar.

HD projicerar all skuld på LW.
Här kan det tyckas att hon bara tar parti för SD, men jag ser likaväl gravt självbedrägeri som tangerar NPD; att hon skyddar sig själv in absurdum.
Hon sätter upp pansarmurar för att hon inte vill kännas vid att vara degraderad och är kränkt samt förstärker den bilden via att prata skit om LW och få medhåll. Utifrån arbetspsykologi skulle det liknas vid att en dålig chef allierar sig och samlar på rövslickare och personer som köper offerrollen urskiljningslöst.
...och börjar prata skit och bilda subgrupper mot en viss person (kränkande särbehandling, i.e vuxenmobbing), i det här fallet LW.

Hon tar över JG som identifierar sig med hennes offerroll som bedragen och han ger support på ett sätt som är extremt omoget.
28 april tar han i och tycker hon borde ha blockerats helt från touren - 17. Hon är "skizofren".
Frågan är varför han kryper så in i helvete för HD, det är mer än uppenbart.

Att HD avskyr LW är begripligt men det här är förtalskampanj, det lutar mot patologiskt hat.
Speciellt när hon egocentrerat går bortom normalitet med sina vidriga uttalanden då LW försvinner och att hämndbenäget och utan skrupler logga om efter hennes död. Det kan återigen bockas av på listan av negativa personlighetsdrag för NPD. I sin helhet ter hon sig inte frisk och det drar iväg åt att varningsklockor ringer ang mordet.
Om man upprätthåller fasader för att skydda sig själv, ligger det väl inte långt bort att skydda SD heller.
Speciellt då det går hand i hand med att vilja dölja och även självbedrägeri.

Tack och säger detsamma! Det du skriver här ovan är intressant för det ger ju sammantaget en mycket annorlunda bild än den bild som HD verkar vilja visa upp. Här är det en kvinna med stor agens, med förmåga att planera och ha strategier. Inte en däckad, knäckt och bruten person ur stånd att vara involverad i ett mord. En person som orkar ta över mycket som var LWs, inklusive vänner och manliga bekanta allt i syfte att bräda LW och "vinna" spelet, behålla fasaden och fortsätta vara drottning ihop med SD.

Jag har reagerat över mycket motsägelsefullt kring HD och som sipprat fram över tid. En av de saker jag minns att jag fann ganska talande var HDs mammas uttalande om att paret D var nära på en och samma person och att de tänkte gifta sig igen med en ny vigselförrättare. Minns inte hur det stod ordagrant men det var innebörden som jag tolkade det. I mina ögon stärker det tanken om att paret D gemensamt utnyttjade LW som praktisk stand in i några år, sedan blev LW ett hot och en konkurrent på alla plan för HD och då beslöt man lika iskallt som några ansvarslösa djurägare som beslutar sig för att avliva ett för obekvämt djur, att LW skulle dö för att de skulle kunna återgå till sin kärnfamiljsidyll som kung och drottning av burkletarHjärsta. Paret verkar ju ha empatibrist och hänsynslöshet som gemensam nämnare sett till hur de uttalat sig i FUP och den frånvaro av förmåga att kunna mentalisera både sina egna barns och LWs barns situation i mardrömmen.

En annan sak som du tar upp här, det patologiska hatet, är också mycket slående. Både du och jag har ju tidigare varit inne på detta med HDs flytt så nära LWs hem och hur HD verkar ha kopierat och försökt ta över mycket av det som varit typiskt LW. Detta är något som jag alltid upplevt väldigt osunt och som ett sjukligt beteende. Om vi skulle anta att paret D inte utnyttjat LW gemensamt utan att det varit en mer vanlig triangelsituation där HD blivit bedragen så är ju ett hat mot LW så klart förståeligt. Men även i en sådan situation då man skulle kunna känna för HD och ha medlidande så är det ändå ett väldigt udda steg att i detta hat mot mannens älskarinna börja bete sig som just som HD gör. Det som beskrivs är ju i det närmaste en form av stalking, en sadistisk lustfylld provokation och ett slags kontrollbeteende. Att HD verkar kopiera frisyr, klädval och ta över LWs expojkvänner sedan gör det ju ännu mer skumt och får en att fundera om hon varit och är sjukligt besatt av LW?

Jag är måhända biased då jag tråden igenom varit misstänksam mot HD, men de sammanställningar som du gjort av HDs faktiska handlingsförmåga och energi tycker jag borde övertyga oss alla om att hon har två sidor, varav den ena är någon hon gärna håller upp och den andra sidan... not so much.

Min teori nu är att Davidssons utnyttjade LW tills hon blev obekväm för geocaching/geotur/sex som extrafru, och då hon blev ett problem/hot (för att hon var konkurrent till HD och kanske hotade att avslöja fiffel mm) var deras sociala oförmåga på den nivån att de beslöt att det mest praktiska och önskvärda för deras fortsatta liv tillsammans var att LW skulle försvinna för gott.

Min gissning är att HD bestämde detta och att SD fick i uppgift att förverkliga detta samt låta HD vara med och slå några slag för sina fuskloggar. HD hade innan mordet antagligen SOA med sig i ryggen som påhejare av planen då hon utmålat LW som en ond förförerska och råkat glömma av att berätta att LW hade dugit som stand-in när det varit bekvämt.

Vidare spekulerar jag att anledningen till att sekten runt paret D håller tyst, snokar i tråden, hotar folk IRL och beter sig aggressivt är att de vinner på att hålla Davidssons om ryggen på grund av ekonomiska oegentligheter kopplade till Geoturen samt möjligen swingers-verksamhet i kriminalteknikern TMs regi. Mycket anseende att förlora om man slutar hålla armen om Davidssons, bättre att hålla tyst, bistå med snokande i tråden och trampa på en död människa och hennes anhöriga. Antagligen har de hittat på något sätt att göra detta moraliskt rent också inför sig själva för att döva någon slags antydan till samveten. Smutskastningen mot offret i tråden tyder ju på att det finns personer i stort behov av att befästa LW som någon som det är okej att bete sig illa mot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in