2021-04-27, 21:48
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damorte
Kläderna är ju direkt olämpliga för en arbetsplats, tuttarna håller ju för bövelen på att ramla ur kläderna på tösen.
Jag tycker väl lite så jag också. Skolan är en arbetsplats och en arbetsplats ska inte vara störande eller stötande i klädseln. Samtidigt tänker jag lite att det bara är en högstadieunge. Tröjan är för liten men hon kan ha någon nedsättning som gör att hon inte klarar av att klä sig lämpligt och passande. Jag är även något tveksam, ska hennes kropp användas för att normalisera kvinnokroppen och avdramatisera sex för pojkar samtidigt som det kommer belasta henne socialt, eller ska inte även pojkar och andra flickor skyddas från att utsättas för oönskade kroppsdelar. Det kan uppfattas besvärande för andra elever och även lärare om elever går klädda sexuellt utmanande. Men ungar är ungar. I skolan borde en klädkod finnas och nu finns det inte en sådan. Får eleverna ha slöjor får väl andra ha bikinis. Det går i vågor det där med hur de bäst närmar sig vuxenvärlden. Men en del begriper inte alls hur män ser på dem och även att det kan innehålla negativ uppmärksamhet av förakt och därmed blir en utsatt position. En femtonåring är inte ett politiskt statement.
Citera
2021-04-27, 21:49
Medlem
Kamelen.Harriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Sicket trams.

Tjejens byst ser ut att hålla sig rätt stadig och stabilt där bakom det snäva blusmaterial som också är anpassat för att ge stöd och bära upp vissa kroppsdelar.

Är ganska vanligt att kvinnor tänker mer praktiskt när det handlar om att framhäva bysten på ett snyggt och "säkert" sätt så att de inte gör just detta - trillar ut.

Sen så är det faktiskt inte oanständigt att ha en viss del av brösten synliga som en smakfull liten halvmåne.
Egentligen är inte fullt synliga bröst med hela vårtan blottad något fult eller oanständigt det heller. Åtminstone inte mer så än en svettstinkande yngling som springer runt med sin taniga bara överkropp på skolans idrottsplan under en varm sommardag.

För att inte tala om en del manliga joggare med hela bajspaketet (ja, det liknar faktiskt avföring) avgjutet under ett par svintajta träningsbyxor. Hur många - i rättvisans namn - klagar på att dessa exhibitionistiska herrar vägrat ett par fluffiga shorts över den högst "utmanande" underkroppsklädsel de valt att blotta för sin omgivning som äkta fulgubbar?

Pinsamt med den skara av aplika töntar som upprörs över något så obetydligt som ett halvt bröst utputande.

So frickin what om det skulle råka kännas sexigt och lite upphetsande för vissa att se på? Är ni just det ovannämnda? Hårlösa gorillor som inte klarar av att bevittna lite kvinnlig skönhet utan att bli alldeles ifrån er på kuppen? Där kan vi snacka lättkränkthet och känslostyrda våp i ordens rätta bemärkelse
Du verkar inte ha mycket koll du på nånting.
Det är respektlöst att kåta upp killar på skoltid. I skolan är man för att lära sig.
Du kan titta på valfritt däggdjur. Honan kråmar sig och visar att hon vill ha sex. Hanen betäcker.
Modeindustrin skapar kläder slm skickar signaler att honan är villig och redo för sex. Klart killarna blir upphesade särskilt i den åldern. Tonårskillar är inte eunucker.
Ingen våldtog kvinnan i fråga. Ingen rörde henne så vi grobianer kan behärska oss.

Vad du och andra feminazis vill är att hindra oss från att tycka och tänka vad vi vill om tjejen i fråga. Helt djävla sjukt.
Citera
2021-04-27, 22:00
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa

Du är väldigt långsökt i din glasögon-jämförelse. En sån blus är liksom inte ett hjälpmedel/verktyg (på vissa sätt kanske&#128540.

15 åringar är inte vuxna och inte bryr de sig om budskapet i det här uppmärksammandet av media. Det här leder eventuellt till mer mobbing och skvaller. En 15 åring som just nu är i en fas då hon inte opponerar sig uppmärksamheten kan svänga om och få ångest etc. Vad tror du om skoluniformer?
Fast du förstod nog ändå själva principen där? Hur dumt det är att vika sig inför okloka mobbare. Detta är bara att ge dem ännu mer makt vilken de sedan skall berusa sig på och blåsa upp till ytterligare proportioner.

Okej, jag tror på barns och ungdomars förmåga att följa utvecklingen och anpassa sig till de attityder och mänskliga värderingar som är rådande idag och i framtiden. Fast mest mottagliga är väl de flesta i barndomen innan den rebelliska och mer självständiga sidan tar över vid puberteten och framåt.

Har inget emot att skoluniformer erbjuds men samtidigt är det inget som bör vara påtvingat i mitt tycke. En del människor föredrar att uttrycka sin individualitet mycket genom klädseln och deras identitet suddas ju ut något om alla klär sig likadant.
Citera
2021-04-27, 22:01
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelen.Harris
Du verkar inte ha mycket koll du på nånting.
Det är respektlöst att kåta upp killar på skoltid. I skolan är man för att lära sig.
Du kan titta på valfritt däggdjur. Honan kråmar sig och visar att hon vill ha sex. Hanen betäcker.
Modeindustrin skapar kläder slm skickar signaler att honan är villig och redo för sex. Klart killarna blir upphesade särskilt i den åldern. Tonårskillar är inte eunucker.
Ingen våldtog kvinnan i fråga. Ingen rörde henne så vi grobianer kan behärska oss.

Vad du och andra feminazis vill är att hindra oss från att tycka och tänka vad vi vill om tjejen i fråga. Helt djävla sjukt.
I den åldern vill både pojkar och flickor synas för det motsatta könet och hormonerna flödar oavsett plagg. Hon har rätt att göra sig fin och även åtråvärd utan att behöva ansvara för andras kåthet eftersom hon inte är skyldig någon något alls! Däremot är det möjligt på gränsen till opassande eftersom skolan är en arbetsplats där även andra elever ska känna sig fredade och inte utsatta för en sexuellt kontext de inte vill ha. Dvs det är värre för dem som upplever alltför utmanande kläder stötande och obehagligt.
Citera
2021-04-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Som jag har förstått det så baserade läraren sitt beslut på klagomål från några unga grabbar som tråkat tjejen för hennes klädsel. Alltså ett beslut som syftar till att vika sig inför vad fördomsfulla mobbare tycker och detta är tokfel.

Lika vansinnigt som om han hade uppmanat glasögonprydda par att de inte ska skaffa barn för "barnet kan ju bli mobbat i skolan och kallad för glasögonorm".

Nej, jag uppmuntrar artiklar som dessa där budskapet också är tydligt att läsa - Sluta upp med att lägga över ansvaret för mäns sexuella vanföreställningar på kvinnor och deras val av kläder.
Så grabbarna skulle ha gått till lärare och klagat på hennes klädsel? Var hittar du den informationen? I min värld finns det få heterosexuella pojkar som inte vill se bröst.
Citera
2021-04-27, 22:08
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Fast om mamman gifte om sig med en svensk man med namnet Fredriksson så borde inte Donya fått det efternamnet också.

Javisst. Därför är flickans fullständiga namn Donya Karimi Fredriksson, precis som jag skrev i mitt inlägg ovan.
Citera
2021-04-27, 22:13
Medlem
JustZlatans avatar
Kan inte minnas att storbystade 15-åriga tjejer klädde sig så i skolan på 90-talet. Men om de hade gjort det så hade inte många killar kommenterat.
Citera
2021-04-27, 22:16
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Återigen blir kopplingen mellan Flashback och islamism allt klarare. Ni har mer gemensamt med muslimerna än vad ni kanske tror.

Vem är den där "Flashback" du vänder dig till, och var har vederbörande sagt att han vill låta prygla kvinnor som inte skyler allt förutom ögonen?

Det finns ett mellanläge mellan extremerna A) statligt sanktionerade kroppsstraff för att inte ständigt bära religiöst motiverad utstyrsel, och B) att på en arbetsplats tillåta (eller t o m uppmuntra) minderåriga men könsmogna flickor springa omkring utklädda till billiga prostituerade.

Man kan kalla mellanläget vanlig anständighet, vett och hänsynsfullhet, och det kan manifestera sig som att skolpersonal vid tecken på bristfällig uppfostran från föräldrarna kan hjälpa vilsna elever att klä sig (eller att äta med kniv och gaffel, eller inte bära huvudbonad inomhus, eller inte svära, eller tusen andra sociala koder som alla måste lära sig för att inte bli utstötta eller stöta bort andra). Och givetvis ingår det även i det fostrande uppdraget att försöka lära killarna att inte skrika "huuura" bara för att de ser någon som till sitt yttre faktiskt kan misstas för en hora.
Citera
2021-04-27, 22:32
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det enda vettiga är väl att varje skola får bestämma själv vilka kläder som gäller. En nationell riktlinje om vilka plagg som ska erbjudas vore bra så att ingen skola kan hitta kryphål.

Citat:
Märkligt snack om det där auktoritära.
Inte alls märkligt. Du håller bara inte med mig.

Citat:
Finns ju massor av aktiviteter och arbetsplatser etc där folk har enhetlig klädsel utan att det för den skull skulle vara auktoritärt.
Dessa aktiviteter är frivilliga att delta i. Skolan är obligatorisk.

Citat:
Du hakar upp dig med en betingad reflex på ordet "uniform" och tänker på militärer och Hitler Jugend.
Nej, jag är ingen hund. Militärer och Hitler har inget med skoluniform att göra. Uniformer suddar ut individen. Det är uniformens syfte och det gillar jag inte.

Citat:
Varför är vänstern i Sverige så emot skolkläder när det är en så tydlig jämlikhetsfråga?
Du gör bättre i att fråga en kommunist om det.
Citera
2021-04-27, 22:36
Avstängd
Telepatisks avatar
Väldigt otrevliga kommentarer bara för att hon är invandrare.

Så länge hon inte är naken eller kommer i typ bikini så bör hon väl få ha på sig vad hon vill? Konstigt att läraren kommenterat det på det viset.

Jag vet inte vad det var för kommentarer hon fick. Men om det var "vanligt" tonårssnack såsom "schyssta lökar" eller liknande så tror jag att många tjejer i den åldern tar det mer som en komplimang till och med. Medan om det är "hora" eller liknande så bör killarna bli avstängda.
Citera
2021-04-27, 22:36
Medlem
GanjaFarfars avatar
ÄNTLIGEN! Det är fan på tiden att någon säger ifrån när våra barn klär sig mer och mer som porrskådisar. Stor eloge till personalen!
Citera
2021-04-27, 22:54
Medlem
Ett steg närmare burka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här