2021-04-27, 23:01
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatis
Ett steg närmare burka!
Eller hur! Vem är lärarna att säga till barnen att de inte får dansa omkring i stringbikini eller bdsm-klädsel?? Det är ju förtryck!
Citera
2021-04-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Pojkarna bör bestraffas exemplarisk för sin föraktfulla vulgäritet och flickan uppmanas att klä sig anständigt. Detta borde inte ens vara samtalsämne. Vad händer hos pojkarnas och flickornas familjer? Har detta slags incidenter blivit normaliserade?

När slutade det vara en allmänn angelägenhet att värna om att Sveriges unga ska klä sig anständigt?
Vadå anständigt🤔? Vi lever i en demokrati, det har nämda tjej fattat, och hennes kompis har ju en exakt likadan topp på sig, och är den fel den också enligt dig, eller är det bara hon, den mörka tjejen som ska "klä sig anständigt" enligt ditt tycke🤔?
Den mörka tjejen har förvisso större byst, det är väl det då du anser olämpligt, eller?, Jag är ganska säker på att du anser att den blonda klär sig ok, men den mörka tjejen, pga. hennes större byst, därför ska klä sig i en säckig t-shirt, typ.. NÄ, kryp tillbaka under sten där du kom fram ifrån, där hör du hemma, självklart ska tjejerna få ha precis vilka kläder på sig, utan att en massa moralpredikande propaganda ska slå emot dom.
Citera
2021-04-27, 23:18
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spygatt
Vadå anständigt🤔? Vi lever i en demokrati, det har nämda tjej fattat, och hennes kompis har ju en exakt likadan topp på sig, och är den fel den också enligt dig, eller är det bara hon, den mörka tjejen som ska "klä sig anständigt" enligt ditt tycke🤔?
Den mörka tjejen har förvisso större byst, det är väl det då du anser olämpligt, eller?, Jag är ganska säker på att du anser att den blonda klär sig ok, men den mörka tjejen, pga. hennes större byst, därför ska klä sig i en säckig t-shirt, typ.. NÄ, kryp tillbaka under sten där du kom fram ifrån, där hör du hemma, självklart ska tjejerna få ha precis vilka kläder på sig, utan att en massa moralpredikande propaganda ska slå emot dom.
Om hon inte vill ha anmärkningar så får hon klä sig så att hon inte avsiktligt skyltar med sin sekundära könskarakteristika, vi lever ju trots allt i en demokrati där man får ha åsikter, eller🤔?
Citera
2021-04-27, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Inte alls märkligt. Du håller bara inte med mig.

Dessa aktiviteter är frivilliga att delta i. Skolan är obligatorisk.

Nej, jag är ingen hund. Militärer och Hitler har inget med skoluniform att göra. Uniformer suddar ut individen. Det är uniformens syfte och det gillar jag inte.

Du gör bättre i att fråga en kommunist om det.

Nej, jag är ingen hund. Militärer och Hitler har inget med skoluniform att göra. Uniformer suddar ut individen. Det är uniformens syfte och det gillar jag inte.

Så du menar att folk på arbetsplatser med liknande arbetskläder eller uniformer saknar identiteter?

Ärligt talat? Villen planet har du bott på?
Folk tappar verkligen inte sina identiteter utan snarare blir som så att folk urskiljer sig markant genom deras personlighet och deras sätt att vara.
Snarare blir folk tagna för vilka de är inte hur de klär sig.

Att luta sin identitet på vad man klär sig är bara en flykt och ett skyddande skal.
Osäkra tonåringar som byter stil konstant är ju bara ett tecken på osäkerhet och identitets sökande.
Sen växer de upp och inser att deras identitet inte sitter i kläderna utan vad de säger och gör.
Medans många vuxna fortsätter bära sitt identitets skal som skydd livet ut.

Skoluniformen möjligör snarare att folk inte blir dömda eller indelade efter sin klädsel.
Citera
2021-04-27, 23:39
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Ja, det ser ju inte så trevligt ut och ej heller särskilt hygieniskt med en buskig rumpskåra till allmän beskådning.

Men ska vi köra vidare lite på althögerns briljanta logik så borde även unga grabbar begränsas på samma sätt som tjejerna och sluta blotta sin hud, särskilt de med en lite mognare, tränad kropp som utvecklat muskler på ben, armar och mage.

Jag förstår att dessa män gärna vill känna sig lite extra manliga över sina utvecklade kroppar genom att matcha med en fin klädsel som framhäver de attraktiva musklerna MEN - de bör veta att detta kan samtidigt vara upphetsande för unga homo och bisexuella män som rimligtvis också bara borde ha sex på hjärnan då.

Ansvaret för att inte bli tafsad på av gaykillarna ligger helt på er. Ingen man ska behöva lära sig att behärska sin sexualitet och inte tolka hela världen som en porrfilm utan vi får räkna med att de går full ape-mode så fort ynglingar börjar "visa upp" lite spänstigt fresh meat. Eller så skyler ni er ungtuppar! Sluta hetsa upp alla okontrollerbara homosar för annars har ni bara er själva att skylla! Bra så?
Aha! Det uråldriga tänket att "boys will be boys" och de därför ska avskrivas alla former av ansvar inför sina egna känslor och pubertala idéer om kvinnor som de helt uppenbart hämtat från porrens misogyna universum.
Var god visa exempel på ett (1) styck fall där en man ringt SVT och gråtit ut över att så många bögar gjort närmanden mot honom pga kläderna, tack.

Det förra kunde du ju heller inte ge något exempel på - så det kanske är läge att sluta hitta på helt egna halmgubbar när du inte har ett skit att komma med?

Citat:
Samtidigt som männen kan klä sig och agera lite hur de vill men då kan ni samtidigt inte klaga om homosexuella män blir upphetsade av er kropp och vill komma fram och klämma lite. Allt ansvar för männens sexuella handlingar har ni ju lagt hos tjejerna.
Än en gång - ge ett (1) exempel på när någon man ringt in till SVT och bölat över detta - eller sluta virka halmgubbar på löpande band.
Senast redigerad av frange 2021-04-27 kl. 23:55.
Citera
2021-04-28, 00:45
Medlem
Kamelen.Harriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
I den åldern vill både pojkar och flickor synas för det motsatta könet och hormonerna flödar oavsett plagg. Hon har rätt att göra sig fin och även åtråvärd utan att behöva ansvara för andras kåthet eftersom hon inte är skyldig någon något alls! Däremot är det möjligt på gränsen till opassande eftersom skolan är en arbetsplats där även andra elever ska känna sig fredade och inte utsatta för en sexuellt kontext de inte vill ha. Dvs det är värre för dem som upplever alltför utmanande kläder stötande och obehagligt.
Tror du att killarna upplever att det är stötande eller obehagligt.
Vad vet du om killhormoner och var och hur de flödar? Det är ju dessutom tjejen som tar illa upp för att alla killar inte applåderar utan ser det för vad det är. Det här är för henne bara ett sätt att få ännu mer uppmärksamhet.
Citera
2021-04-28, 01:00
Medlem
Kamelen.Harriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan inte minnas att storbystade 15-åriga tjejer klädde sig så i skolan på 90-talet. Men om de hade gjort det så hade inte många killar kommenterat.
Är du döv eller tjej?

Citat:
Nej du, ditt lilla nassetroll. Du får tycka precis vad du vill, det är ett fritt land, men ska du ösa ur dig en massa fördomsfullt trams om kvinnors klädsel så får du också räkna med att ifrågasättas. Det har jag lika självklar rätt till.
Vad har fördomar med det här att göra?

Citat:
Du verkar inte själv ha nån vidare koll på mode heller. Just nu är det oversize och gamla avklippta gubbvästar som är på tapeten. Låter det sexigt eller?
Vad har mode med det här att göra?
Män tänder på hud på samma sätt som babianer tänder på rosa.
Män tänder på bröst på samma sätt som de flesta däggdjur tänder på en putande rumpa.
Kåta tjejer putar extra med brösten, den här bruden putar med push-up och visar hud. Som nån skrev Lev i verkligheten.

Citat:
Dessutom - män i ett klassrum har både böcker att titta i och en lärare att lyssna på. Om de distraheras såpass lätt av en jäkla klyfta så kan de lätta på trycket själva innan de går till skolan.
Eftersom bruden inte är våldtagen så verkar det som killar hanterar det där ganska bra tycker jag, det är ju inte det det handlar om, hon är en tease och några killar kommenterade det, vilket hon inte gillade.
Hon följer heller inte kulturens klädkod, du skrev ju här ovan att modet var nåt annat. Hon ser ut som hon ska ragga ligg på en klubb. Det passar sig inte i skolan. Googla på Magdalena Ribbing. Det handlar om vett och etikett eller var hon också en grobian?

Citat:
Fast det där är bara ett struntargument och det vet du. Hur gör killar när de ska idrotta med klassen på offentliga badhus? Drunkingsolyckor som skjuter i höjden då de inte förmår ta ett enda simtag pga alla distraherande tjejer i tajta baddräkter? Pucko!
Det är inte jag som är dum här,det är hennes kläder som är malplacerade.
Ingen har påstått att killar i allmänhet inte kan fungera, jag skrev att det var respektlöst att trycka upp sina pattar i nyllet på andra i fel kontext.
Det här är ju på gränsen till att blotta sig, ni skriker som djävla dårar över en dick-pick men live-pattar funkar tydligen.
Senast redigerad av Kamelen.Harris 2021-04-28 kl. 01:05.
Citera
2021-04-28, 02:19
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Konverterat till islam förstås.

Han har alltså konverterat till Islam och sen, utöver att ha låtit sin dotter gå klädd på det ickeislamiska viset, uppmuntrat sin fru att ta detta till media så bilden på hans dotter sprids och förevigas på internet. Låter väldigt logiskt. Ditt hjärnkontor måste ha gått i konkurs under nittiotalskrisen.
Citera
2021-04-28, 02:19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken

Så du menar att folk på arbetsplatser med liknande arbetskläder eller uniformer saknar identiteter?

Ärligt talat? Villen planet har du bott på?
Folk tappar verkligen inte sina identiteter utan snarare blir som så att folk urskiljer sig markant genom deras personlighet och deras sätt att vara.
Snarare blir folk tagna för vilka de är inte hur de klär sig.

Att luta sin identitet på vad man klär sig är bara en flykt och ett skyddande skal.
Osäkra tonåringar som byter stil konstant är ju bara ett tecken på osäkerhet och identitets sökande.
Sen växer de upp och inser att deras identitet inte sitter i kläderna utan vad de säger och gör.
Medans många vuxna fortsätter bära sitt identitets skal som skydd livet ut.

Skoluniformen möjligör snarare att folk inte blir dömda eller indelade efter sin klädsel.

Just så. Bra skrivet! Håller helt med!

Finns nån märklig romantisk frihetssyn på det där bland många. För barn och tonåringar så befrias individen för det är känsligt det där med kläder - det vet alla som har eller haft barn i skolålder. Det stärker också sammanhållningen att alla bär lika kläder. Det blir också enklare för andra att förstå vilken grupp du tillhör.

Tänk så skönt för alla föräldrar att slippa krånglet och tjafset om vilka kläder barnet ska ha i skolan. Tänk vilken börda som föräldrar med dålig ekonomi slipper. Tänk de barn som har slarviga eller missbrukande föräldrar som får det lättare när de alltid har hela och rätt kläder.

Jag kan verkligen inte förstå den svenska aversionen mot skoluniformer. Eller skolkläder som jag hellre vill kalla det för det handlar inte om att det ska se ut som en traditionell stel uniform.
Citera
2021-04-28, 02:47
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Härligt se att ungdomarna ryter ifrån när vuxenvärlden vill införa sharialagar.
Det kanske finns hopp om framtiden trots allt.

https://sverigesradio.se/artikel/skolan-bad-donya-skyla-sig-kompisarna-sager-ifran
https://sverigesradio.se/artikel/gymnasieeleven-malte-dumheter-att-urringning-skulle-distrahera

Då måste alla mina arbetsplatser infört sharialagar under näsan på mig. Klädkoderna stipulerar att man sannerligen inte kan springa omkring i vare sig shorts, korta kjolar, träningskläder eller överkroppsklädsel med stötande tryck. Det är business formal som gäller på min nuvarande arbetsplats. Det exkluderar en massa klädsel för kvinnor. Kostymkrav för män. En kraftig shariabegränsning, såklart.

Jag får inte gå klädd i clowndräkt till jobbet - avskaffa sharia! Upp till kamp, svenska bröder! Låt inte "de vuxna" värna allmänt förekommande etikett och sunt förnuft, det är minsann sharia!
Citera
2021-04-28, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskGroda
Skolan har inget med det att göra, men om jag vore hennes farsa hade jag nog uppmanat henne att ta på sig en tröja.

Hon hade inte gått klädd så där om han inte haft daddy issues.

Iransk morsa, svensk plastpappa, antagligen frånvarande eller knappt närvarande biologisk iransk farsa. Finns hur många som helst av sådana iranska tjejer med daddy issues och beteenden som får svenska WT att framstå som prydliga.

Det hela handlar om uppmärksamhet. Hon lyfter fram sina stora naturliga bröst för att få uppmärksamhet. När hon kritiseras för det går hon ut till media så att hon kan få ännu mer uppmärksamhet.
Citera
2021-04-28, 05:43
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Då måste alla mina arbetsplatser infört sharialagar under näsan på mig. Klädkoderna stipulerar att man sannerligen inte kan springa omkring i vare sig shorts, korta kjolar, träningskläder eller överkroppsklädsel med stötande tryck. Det är business formal som gäller på min nuvarande arbetsplats. Det exkluderar en massa klädsel för kvinnor. Kostymkrav för män. En kraftig shariabegränsning, såklart.

Jag får inte gå klädd i clowndräkt till jobbet - avskaffa sharia! Upp till kamp, svenska bröder! Låt inte "de vuxna" värna allmänt förekommande etikett och sunt förnuft, det är minsann sharia!

Riktigt illa, klart du måste få ha på dig din clowndräkt om du vill, kontakta Nina Rung eller någon.

Iofs tycker jag att det är lite fel att likställa clowndräkter och annat med denna femtonåriga tjejens blus.

Så jäkla illa var den inte, det var en stilren blus även om den var lite utmanande.

Visst kan man tycka att den visade lite för mycket hud men att det skulle bli en så här stor sak av det kan kännas lite onödigt.

Hon hade på sig sin blus, vilket är helt ok, lärare reagerade och bad henne skyla sig, vilket också är helt ok att göra. Så länge ingen tvingade henne att skyla sig så måste det väl ändå få vara ok att bara tycka att hon kanske borde visa mindre hud?

8-9 miljarder om året betalar vi till public service och det är sån här journalistik vi får. Vad hade vi kunnat göra för dessa belopp annars egentligen? Vad hade svensken kunnat göra om 8-9 miljarder stannade i svenskarnas fickor?

För övrigt också väldigt märkligt att folk klagar på att lärarna bad henne skyla sig när dom å andra sidan med näbbar och klor slåss för en politik som importerar kvinnoförtryck i stor skala, där kvinnor måste ha slöja, nijab och allt vad det nu heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in