Citat:
Ursprungligen postat av
Litenensam
Glad att inte ha honom som granne.
Tänk att sitta med handen i godispåsen, så kommer riddaren och lyser på dig med sin starka lampa, skickar meddelande på messenger om att du inte ska glömma blåsa ut ljusen osv... nej tack
Jag tror det här är viktigt! Att komma ihåg detta när man ska försöka se/förstå vidden av hans twistade
gärningar.
Vet ej om båda citeringar följer med nu, även Piastrones (?) text angående subtila hot gjorda av S i form av sms till den besökande kvinnan som knappt hann ut genom dörren innan sms dök upp där han uttryckte glädje att hennes besök hos H var så givande, typ.
Vad jag minns från tidigare inlägg (tråden är sanslöst omfattande) har han en förmåga att snoka långt över tillåtna gränser. På alla möjliga. Det verkar som att han inte heller lider av att bli upptäckt, snarare tolkar jag det som att han faktiskt anser sig berättigad. Vilket så klart inte är fallet.
För honom är det dock normalt. Ett verktyg.
Med det i tanken så är det till exempel inte anmärkningsvärt att han även snokar igenom hemliga inloggningar i andras system. Tex Lena och H har båda tagit upp att han vet saker som han bara kan känna till om han har loggat in i smyg och läst. När Lena ställde tog upp detta med honom så sa han inte nej, vad jag minns, däremot spelade han otydlig... typ "jag vet...."
Så han är mycket noga med att lämna osäkerhet efter sig men också ett subtilt hot!
Jag vet... jag ser...
Han har ett hotfullt sätt i mycket han gör.
Jag är inte helt säker på att H har det så lätt.
Tror inte hon visste något om dådet alls innan det var över.
Därav det spontana: -Vad har han NU gjort??? när hon fick veta att Lena saknades.
Den spontana meningen säger allt!
Han har garanterat hotat även henne.
Och även planterat ut något hos henne (eller på brottsplatsen), vem vet?
Han gick hem till hennes hus på natten för en anledning, var så säkra.
Därför gav han också småhintar om H till polisen.
Kanske var det också därför hon bröt ihop hos polisen när de frågade om han hade varit hos henne på natten. Det smärtade henne så att minnas hur lurad hon blev av honom och HUR LÅNGT han var beredd att gå. Inte själba mordet då utan hans val att utpressa henne.
Mina spekulationer.