Citat:
Detta är en mystik. Om vi ska vara ärliga i vad som framkommit i denna tråd. Vad har M gjort rätt? Han har ju haft 11 fel av 10 möjliga så långt. De utryck som är kända är "jag drar nu" "på återseende" "ber att få ett glas te". Vi ska vara ärliga, allt detta är ju kaotiskt. Går ut utan skor,jacka lämnar kvar mobil. Är borta 1 timme ingen vet vart?. Springer som en gasell. (springa kan han verkligen). Jag försöker att hålla borta droger så långt det går i fallet men vad ska man tro?. M uppfyller alla kriterier för att ha fått en psykos.Jag tänker mig "ett glas te" och "på återseende" vad skulle detta kunna ha för ett mönster?. Tror han att han är en engelsman?. Så långt vad som kommit fram i tråden är det ingenting som som tyder på att M är frisk i huvudet. Jag kan inte se att han gjort ett enda rätt. Då har jag verkligen försökt. Jag tycker att det är alldeles för enkelt att säga att det berodde på droger och han har hamnat i ån. Ja, det är mycket möjligt att det är på det viset. Det som gnager är ju att han är 17 år och vad jag förstår så har han väl inte blivit behandlad tidigare för droger. Så har han fått i sig ett bautapiller på festen som totalt har vridit om skallen på honom så borde väl det pillret vara allmänt känt i Ljungby. Det är väldigt olyckligt om så har skett. Ni får gärna ge mig något positivt som framkommit gällande M i denna tråd som gör att man skulle kunna få en logik i hans handlande och att det inte är en drog han fastnat på. Jag börjar tvivla på att det finns en annan orsak. Ja, plötslig psykos då utan droger skulle väl kunna vara en orsak. Vi har tyvärr för liten bakgrund gällande M:s eventuella drogproblem. Hur långt ned i träsket skulle han kunna vara?.
Bra sammanfattningar i tråden ( läst allt)
Och som du säger det finns ingen tydlighet i detta om vi utgår ifrån M själv.
Därför kan vi nu utgå ifrån att det inte har att göra med M själv.
Hur skulle du sammanfatta det andra? Likt du har gjort så bra med tider, beteende osv utifrån tråden. Det finns en del fakta i tråden.