2021-01-22, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Detta är en mystik. Om vi ska vara ärliga i vad som framkommit i denna tråd. Vad har M gjort rätt? Han har ju haft 11 fel av 10 möjliga så långt. De utryck som är kända är "jag drar nu" "på återseende" "ber att få ett glas te". Vi ska vara ärliga, allt detta är ju kaotiskt. Går ut utan skor,jacka lämnar kvar mobil. Är borta 1 timme ingen vet vart?. Springer som en gasell. (springa kan han verkligen). Jag försöker att hålla borta droger så långt det går i fallet men vad ska man tro?. M uppfyller alla kriterier för att ha fått en psykos.Jag tänker mig "ett glas te" och "på återseende" vad skulle detta kunna ha för ett mönster?. Tror han att han är en engelsman?. Så långt vad som kommit fram i tråden är det ingenting som som tyder på att M är frisk i huvudet. Jag kan inte se att han gjort ett enda rätt. Då har jag verkligen försökt. Jag tycker att det är alldeles för enkelt att säga att det berodde på droger och han har hamnat i ån. Ja, det är mycket möjligt att det är på det viset. Det som gnager är ju att han är 17 år och vad jag förstår så har han väl inte blivit behandlad tidigare för droger. Så har han fått i sig ett bautapiller på festen som totalt har vridit om skallen på honom så borde väl det pillret vara allmänt känt i Ljungby. Det är väldigt olyckligt om så har skett. Ni får gärna ge mig något positivt som framkommit gällande M i denna tråd som gör att man skulle kunna få en logik i hans handlande och att det inte är en drog han fastnat på. Jag börjar tvivla på att det finns en annan orsak. Ja, plötslig psykos då utan droger skulle väl kunna vara en orsak. Vi har tyvärr för liten bakgrund gällande M:s eventuella drogproblem. Hur långt ned i träsket skulle han kunna vara?.

Bra sammanfattningar i tråden ( läst allt)
Och som du säger det finns ingen tydlighet i detta om vi utgår ifrån M själv.
Därför kan vi nu utgå ifrån att det inte har att göra med M själv.

Hur skulle du sammanfatta det andra? Likt du har gjort så bra med tider, beteende osv utifrån tråden. Det finns en del fakta i tråden.
Citera
2021-01-22, 07:18
Medlem
Är inte helt insatt, men bad har hans tvillingbror sagt om det hela?
Han om någon borde veta vad brodern eventuellt petat i sig, lurats i, blivit utsatt för.
Har han uttalat sig?

Är det någon som känner tvillingarna?
Vem av de två var dominerande, smartare, mesigare, snällare, allt är av intresse.
Helt klart sitter brodern inne med vetskap som kan hjälpa till att finna brodern.
Men sanningen om vad som hänt, är möjligen smärtsamt pinsam.
Sanningen kommer komma fram, ju förr desto bättre.
Citera
2021-01-22, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Ja det känns som att han vet något, men å andra sidan finns det många sjuka jävlar. Ja precis, jag tänker också på en brunn. Berga kloak och avlopp dök upp när jag googlade och området där heter Lagan men det är ju norr om Ljungby. Det har säkert ingenting med saken att göra men det var bara en tanke.
Lidhult kan det absolut vara! Det har väl nämnts tidigare i tråden har jag för mig? Men jag minns inte i vilket sammanhang 🤔

Bara en tanke, men i Lagan bor en viss D som tidigare figurerat i tråden...
Citera
2021-01-22, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentalaoslagbara
Allt talar väl för att grabben ligger i vattnet någonstans vid Replösabron. Enligt media är där noll sikt och endast 1 meter sikt med lampa under vattenytan. Djup på upp mot 12-15 meter och ån är bred. Tar lång tid att söka av. Flertalet hundar har markerat där enligt media. Troligtvis bara en tidsfråga innan ett genombrott sker

Frågan är hur han hamnade där. Östra sidan kan man utanproblem köra ner med bil till vattnet. Sommartid fiskas det en hel del under bron. Varit en del problem med att ungdomar dyker från bron sommartid som gjort att kommunen satt upp skyltar med dykförbud.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-hitta-mattias

Förhoppningsvis kan detta vara till hjälp...
Citera
2021-01-22, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMay
Bara en tanke, men i Lagan bor en viss D som tidigare figurerat i tråden...

Tror polisen menar ån som nämnt i artikeln som rinner genom ljungby och även där replösabron är.
Vad försöker du säga?
Senast redigerad av ashgrytrhtfdfd 2021-01-22 kl. 07:46. Anledning: fel länk
Citera
2021-01-22, 08:03
Medlem
Kan den ruten hem vara en möjlighet? Att något hände i stan påväg hem? Kan förklara tiden han var borta. Kan även vara att han gick över ågårdsbron.
Senast redigerad av ashgrytrhtfdfd 2021-01-22 kl. 08:05. Anledning: Ny länk
Citera
2021-01-22, 08:07
Medlem
https://www.mediafire.com/view/yi4xt...uten2.png/file
Citera
2021-01-22, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ashgrytrhtfdfd
Tror polisen menar ån som nämnt i artikeln som rinner genom ljungby och även där replösabron är.
Vad försöker du säga?

Jag syftar på området Lagan som ligger norr om Ljungby, var bara en koppling till inlägget jag citerade...
Citera
2021-01-22, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMay
Jag syftar på området Lagan som ligger norr om Ljungby, var bara en koppling till inlägget jag citerade...

''Fortsätter söka i ån
En av polisens teorier är att Mattias, av okänd anledning, hamnat i Lagan. Ån rinner igenom det område där han observerades natten han försvann.''

Inlägget du citerade handlar om ån. Laganån.
Citera
2021-01-22, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Detta är en mystik. Om vi ska vara ärliga i vad som framkommit i denna tråd. Vad har M gjort rätt? Han har ju haft 11 fel av 10 möjliga så långt. De utryck som är kända är "jag drar nu" "på återseende" "ber att få ett glas te". Vi ska vara ärliga, allt detta är ju kaotiskt. Går ut utan skor,jacka lämnar kvar mobil. Är borta 1 timme ingen vet vart?. Springer som en gasell. (springa kan han verkligen). Jag försöker att hålla borta droger så långt det går i fallet men vad ska man tro?. M uppfyller alla kriterier för att ha fått en psykos.Jag tänker mig "ett glas te" och "på återseende" vad skulle detta kunna ha för ett mönster?. Tror han att han är en engelsman?. Så långt vad som kommit fram i tråden är det ingenting som som tyder på att M är frisk i huvudet. Jag kan inte se att han gjort ett enda rätt. Då har jag verkligen försökt. Jag tycker att det är alldeles för enkelt att säga att det berodde på droger och han har hamnat i ån. Ja, det är mycket möjligt att det är på det viset. Det som gnager är ju att han är 17 år och vad jag förstår så har han väl inte blivit behandlad tidigare för droger. Så har han fått i sig ett bautapiller på festen som totalt har vridit om skallen på honom så borde väl det pillret vara allmänt känt i Ljungby. Det är väldigt olyckligt om så har skett. Ni får gärna ge mig något positivt som framkommit gällande M i denna tråd som gör att man skulle kunna få en logik i hans handlande och att det inte är en drog han fastnat på. Jag börjar tvivla på att det finns en annan orsak. Ja, plötslig psykos då utan droger skulle väl kunna vara en orsak. Vi har tyvärr för liten bakgrund gällande M:s eventuella drogproblem. Hur långt ned i träsket skulle han kunna vara?.

Finns inga som helst belägg för att han verkligen sagt "ett glas te", tycker det ska undgå att bli en trådsanning då vissa dårar till och med försökt få det att kopplas ihop med ett efternamn på ett väldigt långsökt sätt.
Citera
2021-01-22, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ashgrytrhtfdfd
''Fortsätter söka i ån
En av polisens teorier är att Mattias, av okänd anledning, hamnat i Lagan. Ån rinner igenom det område där han observerades natten han försvann.''

Inlägget du citerade handlar om ån. Laganån.

Nej det är ett helt annat inlägg. Först svarade jag på inlägget som handlade om Berga kloak och avlopp (beläget i Lagan). Sedan svarade jag (och infogade länk) på ett annat inlägg som handlade om polisens dykningar i ån Lagan...
Citera
2021-01-22, 11:02
Medlem
Fan!!! Hjärtat brister när man ser bilder på den här till synes oskyldiga lillkillen, när man ser och läser saker som antyder att han kan varit mobbad och vetskapen om att han förmodligen är utom räddning. Fan!!! Den här grymma världen😭 Inga barn borde falla offer för omständigheterna 😩
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in