2021-04-25, 15:55
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Du glömde barnet/pojken som hon har med "Rektorn", barnet som vittnade mot henne, och som väl faktiskt spräckte hela JM:s "alibi".

Tack Marie!

Jag skyller på att det är några år sedan...

Det var den sonen, född 2002, som JM fick att ljuga för polisen om att hon var hemma då hon och MR var på "mördarturne" till sommarstugan vid Granliden söder om Arboga, för att ta livet av JMs mamma och pappa. Pappan dog av knivhuggen, men mamman överlevde.

När polisen fick sonen att berätta sanningen hittade JM på närmare ett 10-tal nya historier om vad hon gjorde på mordkvällen. En av dom mera minnesvärda versionerna var den där hon hävdade att hon sålt sex på parkeringen vid OK-Q8 nära Kungsör.

–
Citera
2021-04-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tack Marie!

Jag skyller på att det är några år sedan...

Det var den sonen, född 2002, som JM fick att ljuga för polisen om att hon var hemma då hon och MR var på "mördarturne" till sommarstugan vid Granliden söder om Arboga, för att ta livet av JMs mamma och pappa. Pappan dog av knivhuggen, men mamman överlevde.

När polisen fick sonen att berätta sanningen hittade JM på närmare ett 10-tal nya historier om vad hon gjorde på mordkvällen. En av dom mera minnesvärda versionerna var den där hon hävdade att hon sålt sex på parkeringen vid OK-Q8 nära Kungsör.

–

Det är alltid lika trevligt då nya inlägg görs i Johanna Möller - tråden. Då påminns man om att hon sitter där hon sitter.
Tråkigt och tragiskt för hennes alla barn dock.
Citera
2021-04-25, 18:11
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Det är alltid lika trevligt då nya inlägg görs i Johanna Möller - tråden. Då påminns man om att hon sitter där hon sitter.
Tråkigt och tragiskt för hennes alla barn dock.

Ja henne vet vi var vi har ett tag. Hon plockade staten på ca 30 miljoner för att "hjälpa till med" att placera ensamkommande. Hon hade sex med 15-åriga ensamkommande. Hon lät misshandla dessa när dom berättade om hennes "utsvävningar". Först för polisen, men dom brydde sig inte. Sedan för Eskilstunakuriren. Misshandeln utreddes aldrig ordentligt. Åklagare Anna Asklöf tyckte att det var OK att kombinera att placera ensamkommande med att ha sex med dom. "Dom hade fyllt 15" sa hon. Mordet på exmaken Aki 2015-08-08 ville ingen utreda trots att både Akis släktingar och försäkringsbolaget påpekade en rad orimligheter i samband med Akis död. Först över ett år och en rad brottsmisstankar senare så beslöt Åklagarmyndighetens utvecklingscentrum i Göteborg att förundersökning om mordet på Aki skulle inledas.

Hon är en gåta Johanna Möller. Det är också en gåta att hon fick hålla på så länge.

Äldsta dottern, sonen född 2002 och tvillingarna födda 2012 tycker jag synd om. Dom två, Juli* och D*vid (*=a, födda 1997 och 1996), och Juli*s dåvarande make J*far (*=a, född 1991), som troligen var med och utförde mordet på Aki 2015-08-08, och som valde att tiga om vad som hände då Aki mördades har jag inte mycket till övers för. Eftersom jag ör övertygad om att dom utfört ett mord och klarat sig ifrån att ens åtalas för det.

–
Citera
2021-04-25, 21:56
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ja henne vet vi var vi har ett tag. Hon plockade staten på ca 30 miljoner för att "hjälpa till med" att placera ensamkommande. Hon hade sex med 15-åriga ensamkommande. Hon lät misshandla dessa när dom berättade om hennes "utsvävningar". Först för polisen, men dom brydde sig inte. Sedan för Eskilstunakuriren. Misshandeln utreddes aldrig ordentligt. Åklagare Anna Asklöf tyckte att det var OK att kombinera att placera ensamkommande med att ha sex med dom. "Dom hade fyllt 15" sa hon. Mordet på exmaken Aki 2015-08-08 ville ingen utreda trots att både Akis släktingar och försäkringsbolaget påpekade en rad orimligheter i samband med Akis död. Först över ett år och en rad brottsmisstankar senare så beslöt Åklagarmyndighetens utvecklingscentrum i Göteborg att förundersökning om mordet på Aki skulle inledas.

Hon är en gåta Johanna Möller. Det är också en gåta att hon fick hålla på så länge.

Äldsta dottern, sonen född 2002 och tvillingarna födda 2012 tycker jag synd om. Dom två, Juli* och D*vid (*=a, födda 1997 och 1996), och Juli*s dåvarande make J*far (*=a, född 1991), som troligen var med och utförde mordet på Aki 2015-08-08, och som valde att tiga om vad som hände då Aki mördades har jag inte mycket till övers för. Eftersom jag ör övertygad om att dom utfört ett mord och klarat sig ifrån att ens åtalas för det.

–
Man undrar om Möller är så unik som de flesta vill tro...hur många Johannor blir aldrig utredda? Jo, vissa inslag är förstås unika såsom Akis "drunkning" och mord och mordförsök mot föräldrarna. Allt sammantaget blir för mycket. Men det finns troligen många skumma flyktingmottagningar som inte bara nöjt sig med sedvanlig inkomst från staten. Och säkerligen flera änkor som fått empati för det trsgiska som råkat hända deras make. Det blundas helt klart för kvinnors våldskapital och mordlystnad - en trist följd av en patriarkal tradition. Har hennes tidigare aktiviteter granskats, man borde göra en ordentlig analys av hela hennes förflutna.
Citera
2021-04-25, 22:12
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybusiness
Varför är det en skandal hur hennes försvar skötte ärendet? Vad skulle dom ha gjort så annorlunda?

Självklart var det väl Johanna som var med i bilen... Hur skulle Mohammad annars ha hittat rätt på alla skogsvägar om inte dominanta Johanna var med och pekade ut varje kurva i mörkret. Om det inte var Johanna så hade hon inte behövt hitta på sex-sju olika förklaringar om vad hon gjorde den kvällen. Hon hade kunnat hålla sig till en, sanningen.

Nej, Johanna Möller är typ den sista människan på jorden som har dömts på felaktiga grunder, oavsett om hon var med i bilen eller inte. Domen står väl inte och faller på det? Människan har ju i princip erkänt på inspelade avlyssningar och hon var den enda som hade motiv.
Absolut korrekt! Inte ens polis och ambulans klarade av att hitta rätt väg direkt till den ensliga sommarstugan. Måste öppna grindar som spärrade vägen för vildsvin i kolmörker. Och vem annars hade något att vinna på morden - för planen var ju att både mir och far skulle dö? Det var ju inget rån och ingen annan kunde ha vinning än arvtagare!
Citera
2021-04-25, 22:44
Medlem
Citat:
Det finns en hel del information i trådstarten. Kanske inte så mycket specifikt om barnen?

"Arbogakvinnan" Joh*nna Möll*r (*=a, e), som bodde i Eskilstuna, men vars föräldrar hade en sommarstuga utanför Arboga, har fem barn.

Tre barn med "fiskhandlaren" Bl*msterlund (*=o)
– Den äldsta dottern, som aldrig misstänktes för något och bidrog vid utredning och rättegång.
– Sonen D*vid (*=a, f. 960607) som misstänks deltagit i mordet på Aki.
– Dottern J*lia (*=u, f. 971228) som tillsammans med sin dåvarande man J*far (*=a, f. 910528) misstänks deltagit i mordet på Aki.

Joh*nna fälldes i tingsrätten för anstiftan till mord på Aki men friades i hovrätten. Barnen D*vid och J*lia och J*lias dåvarande make/sambo satt häktade någon vecka, misstänkta för att ha utfört mordet på Aki, men släpptes då bevisen inte räckte till åtal.

Hade utredningen av mordet på Aki inletts genast efter mordet, som bl.a. Akis anhöriga ville, så hade det funnits betydligt fler bevis och det är troligt att alla inblandade kunnat fällas. Nu dröjde det över ett år och krävdes att Joh*nna Möll*r (*=a, e) figurerade i några fler utredningar och ett mord till, innan utredningen av mordet på Aki inleddes.

Två barn med Aki
Joh*nna Möll*r har också två barn med Aki, tvillingarna, som är betydligt yngre än övriga barn. Dom föddes sent 2012.

Jag gissar att du är intresserad av barnen D*vid och J*lia? Jag tror att dom försökt hålla en låg profil, eftersom många anser det klart att dom, tillsammans med Julias f.d. J*far (*=a) utförde mordet på Aki, på uppdrag av Joh*nna Möll*r (*=a, e). Dom tre finns i t.ex. Lexbase och dom två barnen D*vid och J*lia på Mrkoll. J*far (*=a) kan ha bytt namn eller lämnat landet.

Du får leta själv om dom finns på Facebook.

–

Av vad jag kan se är J*lias före detta pojkvän - tillika far till sonen - fortfarande bosatt här i landet.

Att han deltog när Aki dödades finns det nog inga större tvivel om.
Citera
2021-04-25, 23:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Man undrar om Möller är så unik som de flesta vill tro...hur många Johannor blir aldrig utredda? Jo, vissa inslag är förstås unika såsom Akis "drunkning" och mord och mordförsök mot föräldrarna. Allt sammantaget blir för mycket. Men det finns troligen många skumma flyktingmottagningar som inte bara nöjt sig med sedvanlig inkomst från staten. Och säkerligen flera änkor som fått empati för det trsgiska som råkat hända deras make. Det blundas helt klart för kvinnors våldskapital och mordlystnad - en trist följd av en patriarkal tradition. Har hennes tidigare aktiviteter granskats, man borde göra en ordentlig analys av hela hennes förflutna.

Det uppskattas att 2% av befolkningen är psykopater. Det blir ca 200 tusen i Sverige. Dom flesta är män. Dom allra flesta av dessa mördar inte.

Om Johanna är psykopat vet jag inte. Psykopati är ingen diagnos.

En del kom fram vid RPU som gjordes av Johanna, men ingen diagnos som förorsakade rättspsykiatrisk vård.

Hon har "dysfunktionella personlighetsdrag", men inga hållpunkter för ADHD. Inga psykotiska symtom.

Drag som jag har för mig har spekulerats om i tråden är:
– Bristande empatisk förmåga.
– Narcissism.
– Antisocialt beteende.
– Antisocial personlighetsstörning.
– Boarderline.

Det där med att dra in ca 30 miljoner från staten för att placera ensamkommande som hon i ett flertal fall gjorde till sängkamrater är väl mer än gränsöverskridande? MR blev mer än sängkamrat. Han fick hålla i kniven när Johannas föräldrar skulle mördas också.

Jag vet inte hur "vanlig" Johanna är. Kanske är många som hon, men få passerar gränsen som gör dom till allvarliga brottslingar.

Personligen tror jag att systerns och pappans framgång i kombination med girighet och kanske avundsjuka bidrog till att få henne att överskrida alla gränser. Men, det kom inte som en blixt från klar himmel. Barn som avlidit under Johannas vård under mystiska omständigheter långt innan morden på Aki och pappa Göran kan ha inneburit att hon tappat greppet långt tidigare. När pappa gav JM pengar till att betala en skatteskuld så använde hon pengarna till ett tutt-jobb (silikon) i stället. Pappan köpte en lägenhet för att JM skulle ha någonstans att bo med sina barn. Men, hon sparkade ut barnen och tog in flyktingpojkar i hemmet i stället.

När pappa Göran mördades och det tidigt blev uppenbart att Johanna varit inblandad i Akis död, sex med ensamkommande, misshandel av ensamkommande som berättade om sex, och samtidigt blivit rik som "flyktingbaronessa" så upplevde jag det som om hon hade något slags "frikort". Som gjorde att det tog lång tid innan polisen på allvar började intressera sig för vad hon höll på med. Kanske var det bara allmän brist på effektivitet i samband med omorganisation inom polisen i kombination med att många flyktingar samtidigt kom hit?

–
Citera
2021-04-25, 23:16
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Av vad jag kan se är J*lias före detta pojkvän - tillika far till sonen - fortfarande bosatt här i landet.

Att han deltog när Aki dödades finns det nog inga större tvivel om.

Förvecklingen när Aki mördades är ganska klar via bl.a. TEMSning och telefonsamtal. Han påträffades dränkt intill bryggan, men vattnet i hans lungor kom inte från Hjälmaren. Han lurades dit med hot om att han inte skulle få träffa tvillingarna om han inte kom.
Det enda som inte är klart är exakt hur han dränktes och exakt hur J*far (*=a, f. 910528), D*vid (*=a, f. 960607), J*lia (*=u, f. 971228) och Johanna själv delade på "arbetsuppgifterna". Kanske passade J*lia tvillingarna när dom övriga mördade Aki och kastade i honom intill bryggan?

–
Citera
2021-04-26, 00:56
Medlem
Citat:
Det uppskattas att 2% av befolkningen är psykopater. Det blir ca 200 tusen i Sverige. Dom flesta är män. Dom allra flesta av dessa mördar inte.

Om Johanna är psykopat vet jag inte. Psykopati är ingen diagnos.

En del kom fram vid RPU som gjordes av Johanna, men ingen diagnos som förorsakade rättspsykiatrisk vård.

Hon har "dysfunktionella personlighetsdrag", men inga hållpunkter för ADHD. Inga psykotiska symtom.

Drag som jag har för mig har spekulerats om i tråden är:
– Bristande empatisk förmåga.
– Narcissism.
– Antisocialt beteende.
– Antisocial personlighetsstörning.
– Boarderline.

Det där med att dra in ca 30 miljoner från staten för att placera ensamkommande som hon i ett flertal fall gjorde till sängkamrater är väl mer än gränsöverskridande? MR blev mer än sängkamrat. Han fick hålla i kniven när Johannas föräldrar skulle mördas också.

Jag vet inte hur "vanlig" Johanna är. Kanske är många som hon, men få passerar gränsen som gör dom till allvarliga brottslingar.

Personligen tror jag att systerns och pappans framgång i kombination med girighet och kanske avundsjuka bidrog till att få henne att överskrida alla gränser. Men, det kom inte som en blixt från klar himmel. Barn som avlidit under Johannas vård under mystiska omständigheter långt innan morden på Aki och pappa Göran kan ha inneburit att hon tappat greppet långt tidigare. När pappa gav JM pengar till att betala en skatteskuld så använde hon pengarna till ett tutt-jobb (silikon) i stället. Pappan köpte en lägenhet för att JM skulle ha någonstans att bo med sina barn. Men, hon sparkade ut barnen och tog in flyktingpojkar i hemmet i stället.

När pappa Göran mördades och det tidigt blev uppenbart att Johanna varit inblandad i Akis död, sex med ensamkommande, misshandel av ensamkommande som berättade om sex, och samtidigt blivit rik som "flyktingbaronessa" så upplevde jag det som om hon hade något slags "frikort". Som gjorde att det tog lång tid innan polisen på allvar började intressera sig för vad hon höll på med. Kanske var det bara allmän brist på effektivitet i samband med omorganisation inom polisen i kombination med att många flyktingar samtidigt kom hit?

–

Skrev redan för flera år sen i tråden om akut-jourhemsplacerat barn från sthlm som placerades hos JM, barn som drunknade. Långt innan mordet på pappa Göran. Letade i olika offentliga register och ringde myndigheter för att skaffa upplysningar, men fick kalla handen överallt.

Dessutom anklagades jag för att sprida desinformation via trådsanning, så då jag la ner.
Citera
2021-04-26, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Skrev redan för flera år sen i tråden om akut-jourhemsplacerat barn från sthlm som placerades hos JM, barn som drunknade. Långt innan mordet på pappa Göran. Letade i olika offentliga register och ringde myndigheter för att skaffa upplysningar, men fick kalla handen överallt.

Dessutom anklagades jag för att sprida desinformation via trådsanning, så då jag la ner.
Jag har också läst om det drunknade barnet, trodde det var en av tvillingarna först.
Någonting måste väl finnas, eller var fanns det inget barn som dog under hennes vård?
Citera
2021-04-26, 09:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Det kan ha varit försummelse som orsakade att barnet som var i JMs vård drunknade, men baserat på vad vi vet nu om Johanna kan det lika gärna ha varit mord.

Det där med att det ser ut som att myndigheter vill mörka ger lite otrevliga vibrationer. Inte helt olika dom som man fick när polis, sociala myndigheter och andra lät JM fortsätta begå brott så länge innan hon slutligen greps. Hon agerade som om hon vore oåtkomlig, hon fick hållas och hann med två mord, ett mordförsök, sex med "barn" under hennes vård, grov misshandel, grovt bedrägeri m.m. innan polisen började syna henne närmare.

På Flashback får man IMHO spekulera när fakta saknas. Det gör jag också ibland, men jag försöker komma ihåg att påpeka att mina spekulationer baseras på indicier eller gissningar snarare än på hårda fakta och bevis. Efter hand kommer fakta ofta fram.

–
Citera
2021-05-02, 08:07
Medlem
LuiLuis avatar
Hon har ju tack och lov fått lagens strängaste straff men jag kan inte låta bli att stillsamt undra om JM någonsin, med sin minst sagt knepiga psykprofil, kommer att ärligt erkänna sina dåd ens för sig själv??? Vad tror ni? Kan man leva i lögn/förnekelse ett helt liv? Blir lögnen till slut sanning för att man ska orka härda ut?

Hon har förstört, mördat, misshandlat, förbrukat, manipulerat, ljugit,.. gud vet allt, hon har förlorat utbildning, yrke, bolag, anseende, ekonomi, sin familj - sina egna barns väl och ve! för lite pengars skull?
Det är så otroligt bortom allt förnuft!!!

Hon har nekat och ljugit från dag ett, om man ser på MR agerande så kapitulerade han nästan direkt..,en milsvid skillnad på dessa två mördare ”den som befann sig i klorna på socio/psykopaten visade iaf nån form av rättspatos när han erkände och ödmjukhet när han bad om ursäkt”

Anade familjen detta oerhört hemska som komma skulle? De måste ju rimligen iaf sett hennes sidor från övriga synvinklar men att vara pengagirig och övergå till mord...det kan väl ändå inte vara vanligt även om det finns sociopater därute.
JM är ju inte korkad, hon har lyckats med högskola, bolag etc men saknar hon helt ”konsekvensanalytisk förmåga” tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in