Citat:
Ursprungligen postat av
Gbg17
Jag är så jävla trött på tjatet om hans ibs!! Jag har haft det sen jag var liten så vet hur det känns men allas mage reagerar på så stark mat. Det är fan inte mer synd om Simon, förvarar verkligen inte peddot, skulle aldrig göra det men jävligt trött på ibstjatet. För om det är så jävla synd om Simon för ibs så ska han sluta omedelbart med alkohol för det är typ det värsta för en ibsmage men hör han fan inte klaga när han dricker. Då är det fan inga problem, det finns ju fler saker som påverkar ibs men alkohol är verkligen bland det värsta så då får han förfan sluta med det om det är så jävla synd om han för att han har ibs!!
Det är inte så att alla med ibs inte tål en viss sak. Jag känner två med ibs varav en kan dricka alkohol och den andra får väldigt ont. Detsamma med olika slags mat.
Detta är taget från 1177 om IBS:
"
Det finns inget kostråd som hjälper alla eftersom symtomen är olika. Du behöver själv pröva dig fram till vilken mat som du kan äta och vad som fungerar bra för dig.
Fet mat och starka kryddor är exempel på mat som kan ge ökade besvär.
Kaffe och alkohol påverkar också funktionen i mag-tarmkanalen och kan göra att du blir sämre. Undvik eller ät och drick mindre mängder om du märker att du får mer symtom av särskild mat eller dryck."
Jag försvarar ingen i deras hanterande av Harakiri och alkohol. Både Simon och pedram fick ont av att käka korven/nötterna. Enda skillnaden jag ser är att pedram tjurade ihop helt och ville inte delta i någonting med dom övriga i huset medan Simon har tagit det lite bättre och ändå varit i soffan med dom andra.