Citat:
Ursprungligen postat av
trumpisking
Jag har senaste två åren funderat över när bakslaget ska komma, trodde det var dags under 2009 men inget händer?
Kommer en bostadskrasch och hur pass omfattande kommer den bli???
.
Det är svårt att förutse eftersom ingen kunde ana att planekonomerna skulle försvara skulduppbyggnaden i något så ickeproduktivt och simplistiskt som fastigheter.
De senaste galna upptågen har jag länkat till tidigare där RB trycker pengar för att köpa obligationer i fastighetsbolag och bostadsobligationer av bankerna.
Antar att Ingves och dom andra halvkommunisterna inte under några som helst villkor vill sitta med Svarte Petter likt Bernanke fått göra.
Det betyder inte att vi andra kan inte dra nytta av detta och utnyttja galningar som gärna tar på sig jätteskulder. Så fort Ingves började köpa fastighets/bostadsobligationer så var det köpsignal på fastighetsbolag.
Det går fortfarande att hitta hyresfastigheter i risigt skick och förädla och sen sälja med minst 100% på investerat kapital.
Apropå planekonomer och halvkommunister så är Tegnell en i samma skola.
Att införa ättestupan var en skänk från ovan för oss som letar risiga villor att fixa till eller uppföra något nytt på tomten.
Moraliskt anser att jag att det är förjävligt men det är inte svårt att bli rikare på galenskapen.