2021-04-25, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Festligt när vänstern äckliga klassförakt mot arbetare lyser igenom så fullständigt som i ditt inlägg.
Ja, den postmoderna vänstern är helt moraliskt bankrutt.
Citera
2021-04-25, 11:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Volvos stamkunder ... haha. Tror du Volvo tar hänsyn till gamla svenska lättkränkta män med sossecontainers? Du är för rolig. Stamkunder ...
Nej Volvo fokuserar givetvis på miljöpartister på lådcyklar när de funderar ut sina strategier.
Citera
2021-04-25, 11:31
Medlem
Jag är inte säker men Jonnas agerande kan tyda på att hon är hemlig agent för SAAB, agent 007 Sima.. Hennes uppdragsgivare borde påminna hen om att Volvo redan vunnit racet. SAAB:s symbol med en lejon/drak-hanne med krona och sprattlande tunga är ju inte heller direkt PK.. För övrigt tycker jag att SAAB Sonnet är den coolaste sportbilen ever. Heja Jonna!
Citera
2021-04-25, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Ett motsatsförhållande mellan "miljörörelsen och jämställdhetsdebatt" och Volvos logotyp finns bara om man sätter likhetstecken med de frågorna och politiska extremister som ser världen svartvit, upprörs av allt som kan associeras med män och vill tvinga alla att anpassa sig efter sin ideologi.

Så kan det väl inte vara? Det skulle ju innebära att "konspirationsteorier" och miljörörelsen och jämställdhet är sanna.

Det finns självklart inget motsatsförhållande mellan miljöarbete och jämställdhet, och Volvos logotyp - även om den väljs att tolkas som manlighet istället för järn/svenskt industriarv.

Om man inte menar att "miljörörelsen och jämställdhetsdebatten" är samma sak som politisk extremism.

Nej, tvärtom. Volvos kärnvärden har varit Kvalitet, Säkerhet, Miljö sedan PGs tid och ännu längre tillbaka.

De har varit pionjärer inom industrin för säkerhet och miljöfrågor, inte bara i Sverige utan globalt. Det vet de flesta som kan lite om industri och bilar. (Vilket nog inte Jonna gör?)
Citera
2021-04-25, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Festligt när vänstern äckliga klassförakt mot arbetare lyser igenom så fullständigt som i ditt inlägg.
Ja det här är ju på en nivå där det inte ens handlar om vänster/höger längre, snarare sunt förnuft/logik vs psykotisk verklighetsförvrängning. Statens prio borde vara att tillsätta en grupp elitforskare med uppdraget att ta fram medicin/alternativa behandlingar för att bromsa in fenomenet.
Senast redigerad av Tomaaa 2021-04-25 kl. 11:35.
Citera
2021-04-25, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Ja det är beklämmande faktiskt, att bildningsnivån är så dålig.
Jonna Sima är väl helt enkelt dyslektiker, och kan inte analysera själv var symboler och ordstammar kommer ifrån.
..
Först när man lärt sig att bygga en relativt lätt växellåda och motor så blev traktorerna riktigt populära för de kunde rulla betydligt lättare även på lerig mark.

Tack för ditt inlägg, där du konstaterar fakta (Sima's brist på förståelse och kunskapsinhämtning),
sen råder bot på kunskapsbrist och bakomliggande historieförvanskning m.m. med ett trevligt informativt botemedel mot tomheterns retorik.
Bugar.
Citera
2021-04-25, 11:44
Medlem
Jonna Sima säger sig vara utsatt för kvinnohat. Själv gillar hon inte män. Hon tycker att de är losers.

Citat:
Polariseringen mellan män och kvinnor är intressant och skrämmande. Men framför allt är männens utveckling fundamentalt tragisk. Rädda, auktoritära, nationalistiska och losers i skolan.
https://twitter.com/jonnasima/status/1186948933274222594
Citera
2021-04-25, 11:52
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Ja det här är ju på en nivå där det inte ens handlar om vänster/höger längre, snarare sunt förnuft/logik vs psykotisk verklighetsförvrängning.

Kanske kan verka som en parentes men det här är viktigt att påtala och det behöver lyftas oftare. Vi som har lite tankeförmåga kvar måste höja oss över höger/vänster-frågan för den är idag till största delen bara en dimridå för starkare och mörkare krafter åt vilka sådana som Jonna Sina agerar nyttiga idioter.
Citera
2021-04-25, 12:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Jonna Sima säger sig vara utsatt för kvinnohat. Själv gillar hon inte män. Hon tycker att de är losers.

Jo alla andra är dumma! Hon erkänner inte ens att det var hon som var dum från början. Nu är det kvinnohat bara för att folk försökte rätta henne.
Citera
2021-04-25, 12:25
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag

Jag har kommit fram till att jag inte vet vad Jonna tycker eller tänker. Allt jag ser att som ett copy paste av kurs 1 a i "postmodern vänster". Det finns inga egna tankar, resonemang eller slutsatser i det citerade. Bara en mekanisk redovisning av de vanligaste slagorden.

Om hon vill fundera över "skrämmande polarisering" kan hon börja med att analysera tilltaget att ifrågasätta en företagslogotyp för att den även kan tolkas som att representera halva mänskligheten.
Senast redigerad av StuG 2021-04-25 kl. 12:31.
Citera
2021-04-25, 12:28
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja det gjorde jag och det var så pass okunnigt och lågintelligent skrivet så jag kände behovet att rätta dina dumheter.
Frågor på det?

Tja, förutom att jag ställer mig en smula frågande inför varför du avfärdar min iakttagelse som trams för att därefter hävda i stort sett detsamma själv, så undrar jag varför du avslutar en ofullbordad mening med ett frågetecken.
Citera
2021-04-25, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Jag är inte säker men Jonnas agerande kan tyda på att hon är hemlig agent för SAAB, agent 007 Sima.. Hennes uppdragsgivare borde påminna hen om att Volvo redan vunnit racet. SAAB:s symbol med en lejon/drak-hanne med krona och sprattlande tunga är ju inte heller direkt PK.. För övrigt tycker jag att SAAB Sonnet är den coolaste sportbilen ever. Heja Jonna!

Det är en Grip.

Det är Scanias gamla logga tror jag. Scania grundades i Malmö.

Gripen är numera officiell flagga för Skåne för övrigt.

Gripen är en kombo av örn och lejon. Ett mytiskt djur från grekisk (?) mytologi.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A5nes_landskapsvapen
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2021-04-25 kl. 12:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in