2021-04-25, 10:46
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Loggan är mot hennes religion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Det är ingen som dömer Volvos historiska val. Det Jonna gjorde var att ifrågasätta valet i en samtid. Helt rimligt.

Tycker du ska lugna ned dig lite grann.

Obildat snarare.

Bjuder på ett tips för en ny Jonna-tweet:

Är det verkligen rimligt att vi i Sverige använder arabiska siffror när Saudiarabien är en kvinnoförtryckande diktatur? Känns ju minst sagt stereotypt och omodernt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Och hur är manssymbolen ett problem i dessa kontexter? Vad har miljörörelser med manssymboler att göra?

Allt. Fråga vilken PsyOpsad DN-läsare som helst.
Citera
2021-04-25, 10:49
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Allt. Fråga vilken PsyOpsad DN-läsare som helst.
Älskar sådana icke-svar. Kan du kanske precisera dina argument? Eller är det bara konspirationsaktiga meme-ord för hela slanten?
Citera
2021-04-25, 10:49
Medlem
Så förutsägbart. Igår gav Aftonbladets pajasledarsida igen mot Volvo med en straffpredikning om direktörernas bonusar.

Citat:
Volvo-direktörer trixar till sig rekordbonusar
https://twitter.com/jonnasima/status/1385990243145367557
Citera
2021-04-25, 10:51
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag känner inte till så många renodlade tjejlag, det enda som jag vet är handbollsklubben KvIK

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinnliga_IK_Sport

Jag vet inte om det är av ideologiska skäl, eller om det inte finns killar som vill spela i ett lag som heter Kvinnliga IK sport.

Då får de väl byta namn.
Citera
2021-04-25, 10:55
Medlem
Citat:
Lilla du. Jag förstår om du ser saken från ditt lilla perspektiv där ute på industrigolvet. Välkommen till 2020-talet där miljö- och genusperspektivet styr över ekonomin.

Hehe. Låter som en ekonomi dömd att haverera. Det var och är industrigolven som byggt/bygger Sverige. Någonstanns måste reella värden skapas. Då skapas även möjligheter för de som vill, eller kanske inte duger till annat, att syssla med sådant som på sin höjd har ett litet akademiskt värde. T.ex ”genusperspektiv”.
Citera
2021-04-25, 11:02
Medlem
Citat:
Det du skriver kallas för whataboutism ...

Vad anser du om att flickor ska behöva spela i Brommapojkarna?
En jätteviktig fråga, verkligen. Mycket viktigare än det faktum att Iran precis tagit plats i FN:s råd för kvinnors rättigheter eller att överfallsvåldtäkterna står som spön i backen. Du och Jonna har känsla för det där med prioriteringar.

Tänk om Jonna kunde göra något konstruktivt istället och konfrontera sexistiska imamer eller dito gangsterrappare. Men nej, Yasin är ju så fin och skriver så angelägna texter.
Citera
2021-04-25, 11:07
Medlem
Jag minns hur Jonna Sima var med i något debattprogram på SVT för något år sedan.
Jag jobbade kväll och satt med några kollegor inne i fikarummet. Minns att vi alla skrattade
gott åt Jonnas totala brist på både kunskap och intelligens. Till och med sossarna i rummet
skämdes över Jonna.
Citera
2021-04-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag känner inte till så många renodlade tjejlag, det enda som jag vet är handbollsklubben KvIK

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinnliga_IK_Sport

Jag vet inte om det är av ideologiska skäl, eller om det inte finns killar som vill spela i ett lag som heter Kvinnliga IK sport.
Det jag klurar på är hur faaan någon kan vara såpass låst i sig själv att man blir kränkt av något som symboliserar könet hos 50% av alla människor. Raser/sexualitet/religion osv. kan jag förstå men har inte stollarna tagit galenskaperna till nya höjder med denna linje?

Hade det varit en linje som någon normalfuntad ens är med på så hade vulvaJonna fått lite medhåll åtminstone från de tokigaste av FI-extremister. Till och med dessa lär vara häpna för fokusområdet som valts.

På tal om "samklang med nutiden" så bör vulvaJonna skämmas för att ha stört medias uppmärksammande av riktiga kvinnoproblem som existerar.
Citera
2021-04-25, 11:11
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Älskar sådana icke-svar. Kan du kanske precisera dina argument? Eller är det bara konspirationsaktiga meme-ord för hela slanten?

Ett motsatsförhållande mellan "miljörörelsen och jämställdhetsdebatt" och Volvos logotyp finns bara om man sätter likhetstecken med de frågorna och politiska extremister som ser världen svartvit, upprörs av allt som kan associeras med män och vill tvinga alla att anpassa sig efter sin ideologi.

Så kan det väl inte vara? Det skulle ju innebära att "konspirationsteorier" och miljörörelsen och jämställdhet är sanna.

Det finns självklart inget motsatsförhållande mellan miljöarbete och jämställdhet, och Volvos logotyp - även om den väljs att tolkas som manlighet istället för järn/svenskt industriarv.

Om man inte menar att "miljörörelsen och jämställdhetsdebatten" är samma sak som politisk extremism.
Citera
2021-04-25, 11:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Lilla du. Jag förstår om du ser saken från ditt lilla perspektiv där ute på industrigolvet. Välkommen till 2020-talet där miljö- och genusperspektivet styr över ekonomin.
Festligt när vänstern äckliga klassförakt mot arbetare lyser igenom så fullständigt som i ditt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in