2021-04-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Förlorade de nånsin vårdnaden om barnen? Var de inte bara tillfälligt omplacerade (hos HDs föräldrar?) när de satt häktade?

Barnen lever väl med sina föräldrar nu?

My bad, har ändrat till omplacerade en tid. Frågorna är fortsatt relevanta.
Citera
2021-04-24, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det har han, och därför är det ännu konstigare att han vänder sig mot LW.
Rimligen borde det vara Sd som inte bara varit otrogen mot sin fru, men även misshandlat LW som han borde tagit avstånd ifrån.
Med Lenas egna ord:
"Det finns bara en som älskar stefan mer än jag, och det är YD." (JG)

Ja. Vad har LW med JGs exfru att göra?
Helknäppt att han riktar så stark vrede mot LW för något hon och SD har gjort, som inte berör JG personligen.
JG var inte så himla tight med HD innan han fick reda på otrohetsaffären. Sen blev de plötsligt bästisar ett tag.
Citera
2021-04-24, 14:16
Medlem
Citat:
Ja. Vad har LW med JGs exfru att göra?
Helknäppt att han riktar så stark vrede mot LW för något hon och SD har gjort, som inte berör JG personligen.
JG var inte så himla tight med HD innan han fick reda på otrohetsaffären. Sen blev de plötsligt bästisar ett tag.
Det finns nog en anledning att det blev en väldig massa raderande i telegram i både JGs och SDs mobiler - jag tror svaret ligger där. Hur vet jag självklart inte. Men en väldig massa matnyttig och förklarande info försvann både när SD raderade sitt bildarkiv och de båda raderade kommunikation i telegram.
Citera
2021-04-24, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
My bad, har ändrat till omplacerade en tid. Frågorna är fortsatt relevanta.

Vet du om de blev formellt omplacerade av socialtjänsten hos SOA och BA eller gissar du? (Onödigt att skapa trådsanningar tänker jag).

Enligt lag får ju barn bo hos annan en vårdnadshavaren utan att socialen griper in om det gäller kortare tid än 3 månader.

Jag vet dock inte om det finns särskilda rutiner i fall där båda föräldrarna frihetsberövas. Vet du?
Citera
2021-04-24, 14:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det har han, och därför är det ännu konstigare att han vänder sig mot LW.
Rimligen borde det vara Sd som inte bara varit otrogen mot sin fru, men även misshandlat LW som han borde tagit avstånd ifrån.
Med Lenas egna ord:
"Det finns bara en som älskar stefan mer än jag, och det är YD." (JG)
Bortom det LW säger så är det HD han relaterar till ang sina sympatier vid skilsmässan.

Han identifierar sig med henne som offer för otrohet och startar sin skeva religiösa rangordning om synder.

Det blir enhälligt fattat beslut om vem som är syndabock och det är HDs beslut att tysta ner otroheten utåt.
Hon vill tona ner det hela och LW får förhållningsregler. Hon vill inte att det ska framkomma i geocachingvärlden vilket även nämns av HDs chef och HDs kollega och väninna CH (förutom LW själv).

JG ingår i en sorts tystnadspakt och ända bort i slutet på april spyr han galla över LW för att hålla med HD.

SD har givetvis vinstvinning, avnjuter partitagandet och lyder inför HD.
... Fast fejkat eftersom han öppnar nya kanaler allt eftersom HD blockerar LW och upptäcker fortsatt kontakt - samt startar sitt militant RT mot LW.

Nu rullar det mot det jag finner intressant relaterat till motiv och att tysta ner otroheten och att LW inte får avslöja nåt inför HD enligt SDs paranoida beteende.

JG får veta av HD att SD fortsatt kontakten med LW:

"I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena."

Sen påstår JG följande i förhör 19 maj:

"J vet även att Lena har hotat Hanna med att offentligöra den relation som hon har haft med Stefan. Detta tror J har hänt bara för en kort tid sedan. Hanna har berättat detta."

A) Om nu HD jiddrar med SD om förtroendebrist och döljer sin egen sexuella relation, och om nu B) SD är hysterisk över att dölja LW fram till mordet:

Vad är det som just JG vet?
Här verkar ju alla spela ut korten och alliera sig lite kors och tvärs.

HD uppger inte nån mer kontakt med LW förutom att hon blir irriterad då HD ska flytta 60 m från henne samt när HD initierar cachekrig.
De ses i ett kort möte på lakritseventetet när JS är med.

Jag kan inte se att JS heller nämner nåt om nån mer kontakt och där hade väl HD vräkt ut sin avsky om nån hotbild tornat upp sig.

Såtillvida det inte har funnits i raderat dygn efter mållganhelgen eller raderade dygn 14-16 maj.

För JG pratar om närtid när HD påstår att LW hotat henne.
Om det nu ens är sant och inte nåt hon hittat på, hon är inte den mest trovärdiga..

Läggas till detta kan väl vara JGs konstiga samtal till polis den 18e då han är orolig, frågar om "kroppen" och diskuterar frånvaro av avspärrningsband vid HDs lgh eller hur det nu var.
Citera
2021-04-24, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns nog en anledning att det blev en väldig massa raderande i telegram i både JGs och SDs mobiler - jag tror svaret ligger där. Hur vet jag självklart inte. Men en väldig massa matnyttig och förklarande info försvann både när SD raderade sitt bildarkiv och de båda raderade kommunikation i telegram.

Mm man kan undra vad de var så rädda för egentligen.
Citera
2021-04-24, 14:21
Medlem
Citat:
Vet du om de blev formellt omplacerade av socialtjänsten hos SOA och BA eller gissar du? (Onödigt att skapa trådsanningar tänker jag).

Enligt lag får ju barn bo hos annan en vårdnadshavaren utan att socialen griper in om det gäller kortare tid än 3 månader.

Jag vet dock inte om det finns särskilda rutiner i fall där båda föräldrarna frihetsberövas. Vet du?
JAG vet att polisen gjorde en socialanmälan efter förhör med HD/SD när det kom fram att de planerat mord på bl a lilla W som baby. Anmälan gjordes i samband med att de båda satt i buren hösten 2019. Om något hände med den anmälan vet jag inte.
Citera
2021-04-24, 14:52
Medlem
Citat:
Även HD och sillens kommunikationer raderades väl?
Citera
2021-04-24, 15:00
Medlem
Citat:

Om polisen skriver orosanmälan går den givetvis till socialtjänsten.
Sen om de blev placerade direkt hos HD:s föräldrar som du skriver, det vet inte jag.
Citera
2021-04-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Det är utmärkande drag för båda makarna, att vara penallister även mot barnen.

Som diskuterats nyligen i tråden, och redan för över ett år sedan, så ska nog ingen utesluta HD:s roll i det hela utan snarare se henne som en operativ och aktiv part i åtminstone planeringen inför dådet.

I tråden finns en sammanfattning av HD:s svar till förhörsledarna både som vittne och misstänkt. Det är alldeles för många undvikande och vägran att svara på frågor som gör mig misstänksam angående hennes påstådda (o)hälsa. Jag tror snarare att HD var mycket väl förberedd och klar i skallen och kunde avgöra vilka frågor hon skulle svara på, vilka som understödde maken SD:s svar samt vilka hon absolut inte skulle svara på för att inte trassla in sig i något som kunde bli konflikt på något sätt.

Inkonsekvenser är just minnet i vissa delar (vet inte om LW varit hemma i hennes nya lägenhet), hågkomst i vissa delar (blodigt sex t.ex.) och vägran att svara på så många frågor att det blir komiskt.
Ungefär samtidigt ska HD kunnat prestera på jobbet som sköterska, planera USA-resa, ta ett helt gäng burkar, kontrollera SD, engagera sig i en kärleksrelation (vilket hon gjort även tidigare under äktenskapet enligt henne själv..) o.s.v...
För min del går det inte ihop att ha så mycket energi utan att dräneras och återfalla i depressivitet.

När vi ändå talar om föräldraskap och barn så är det en fråga som mer initierade kanske kan svara på:
Är det möjligt att ta reda på hur ofta HD och SD var ute loggade burkar istället för att vara med sina barn? Hur ofta hade de barnvakt för att ge näring åt sig GC-intresse? Detta alltså innan barnen blev omplacerade en tid.

Det ultimata tecknet på hur emotionellt bristfällig HD är, är nog ändå offerkoftan hon verkar ha på sig i nutid. Att det är så jobbigt för henne, vad hon gått igenom, m.m. Men inte ett ord om mordoffret eller alla barn runtomkring.
Har hon försökt förklara sig för grannarna där hon bor? Ungefär som SD försökte med.

Det hela liknar en sämre variant av en antik grekisk tragedi. "Visa att du älskar mig genom att dräpa din älskarinna".
Men samtidigt är hon allt annat än pålitlig själv. Otrogen, lömsk, kontrollerande och hatisk. Precis som SD.
Båda är maniskt besatta av att leta burkar och att vara ftf. Livet verkar i första hand gå ut på det.
Hur de är som föräldrar gör mig ytterst fundersam. Långa tjafsiga förhör om bagateller. Millimetertjafsande. Säger bara det: stackars barn.
Citera
2021-04-24, 15:09
Medlem
Citat:
Förlorade de nånsin vårdnaden om barnen? Var de inte bara tillfälligt omplacerade (hos HDs föräldrar?) när de satt häktade?

Barnen lever väl med sina föräldrar nu?

Man kan se i innehållsförteckningen i den aktbilagan att det är borttaget. Är inte helt säker, men det kan vara A 148.
Citera
2021-04-24, 15:31
Medlem
Citat:

Varför skulle JS radera? Varför hade JS telegram? Var det av någon slags hänsyn till HD? Måndag 3e Maj hoppas jag att han berättar allt han vet för Hovrätten. Precis allt. Kan undra om det maniska geogänget försökt att involvera och snärja JS i sitt nät av lögner och hemligheter och göra honom till nyttig idiot?
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-24 kl. 15:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in