Citat:
Fy fan vad avslöjande...
Det var i dessa samtal han frågade om de "hittat kroppen" också.
Min initiala linje var att SD och JG mördat LW i samförstånd, då bla "trappinspektionen" var väldigt läglig i tid för mordet.
Ändrade mig senare då mycket annat pekar på att JG inte är mördaren, SD:s "bara jag vet om jag mördat Softis" övertygade mig helt.
En tankegång jag haft kring varför JG skyddar SD är om SD har en hållhake (värre än mord) på JG. "Lockroom-talk" kanske står för något riktigt obehagligt/sjukt? Känns inte rimligt att radera "porrsökhistorik" såsom han påstår, men om den innehåller något extremt sjukt eller rent av olagligt som SD vet om och hotar att avslöja är ju det absurda skyddandet av en mördare mer förklarligt.
Det var i dessa samtal han frågade om de "hittat kroppen" också.
Min initiala linje var att SD och JG mördat LW i samförstånd, då bla "trappinspektionen" var väldigt läglig i tid för mordet.
Ändrade mig senare då mycket annat pekar på att JG inte är mördaren, SD:s "bara jag vet om jag mördat Softis" övertygade mig helt.
En tankegång jag haft kring varför JG skyddar SD är om SD har en hållhake (värre än mord) på JG. "Lockroom-talk" kanske står för något riktigt obehagligt/sjukt? Känns inte rimligt att radera "porrsökhistorik" såsom han påstår, men om den innehåller något extremt sjukt eller rent av olagligt som SD vet om och hotar att avslöja är ju det absurda skyddandet av en mördare mer förklarligt.
Tanken på JG skulle kunnat vara direkt in inblandad i mordet har slagit mig också, men jag slog bort tanken, bla. av samma skäl som du (frågan han ställde till SD och svaret han fick).
Men aggressionen som JG uttryckte mot och om LW är knepig och oproportionerlig i relation till hans roll som kompis och "team mate".
En trevlig, glad, städad medelklassman som kallar sin manlige (nåja) kompis älskarinna för hora, en kvinna som varit hans egen nära kompis.
Så grova ord kan man förvänta sig från Vårbynätverket med fans.
Inte från en 50+ trevlig medelklassman - till sin kompis.
Skillnad om det var han själv som blivit bedragen och i affekt kastat ut sig ordet mot sin svekfulla fru, då hade det varit förståeligt om känslorna varit all over the place.
Nu blir det vara konstigt. Såvida inte Steffe lovat även JG en ring på fingret under på Kilimanjaros topp. 😏