Citat:
Visst är det så.Du kan inte samtidigt likställa kritik mot islam eller judisk identitetspolitik med farligt hat mot alla muslimer och judar och inte förstå att din kritik mot svenskar för "islamofobi", "antisemitism" eller "rasism" efter precis samma spelregler träffar hela gruppen. Om det är farligt för den enskilda juden/muslimen att gruppen kritiseras, är det farligt för den enskilda svensken. Om det är farligt för en tänkt muslim att relativt maktlöse Jomshof använder ett ord, är det desto farligare när svenske statsministern kallar SD fascister.
Kritiserade du Löfven för det ordvalet? Det enda jag vet är att du lade stor möda på att försvara Adam Cwejman mot min kritik att han osynliggjorde "svennehoran" när han skrev att det honom veterligen bara var ett folkslag, judarna, som inom landet flydde från etnisk förföljelse från epitet som "judehora". Om du minsann står upp för svensketnisk utsatthet här på Flashback är du jävligt dålig på det.
Om "svenska folket" enligt dig dessutom bär ansvaret för migrationspolitiken som en minoritet extremister påtvingade oss, så följer att "muslimer" i olika sammanhang kan vara ansvariga för vad en liten grupp gör i deras namn eller med deras tysta medgivande. Om samma svenska folk ska uppfostras för att undvika "Bosnien", så ska muslimer uppfostras för att undvika "Syrien".
Du får välja antingen eller, om du vill vidmakthålla illusionen att inte vara partisk/rasistisk.
Kritiserade du Löfven för det ordvalet? Det enda jag vet är att du lade stor möda på att försvara Adam Cwejman mot min kritik att han osynliggjorde "svennehoran" när han skrev att det honom veterligen bara var ett folkslag, judarna, som inom landet flydde från etnisk förföljelse från epitet som "judehora". Om du minsann står upp för svensketnisk utsatthet här på Flashback är du jävligt dålig på det.
Om "svenska folket" enligt dig dessutom bär ansvaret för migrationspolitiken som en minoritet extremister påtvingade oss, så följer att "muslimer" i olika sammanhang kan vara ansvariga för vad en liten grupp gör i deras namn eller med deras tysta medgivande. Om samma svenska folk ska uppfostras för att undvika "Bosnien", så ska muslimer uppfostras för att undvika "Syrien".
Du får välja antingen eller, om du vill vidmakthålla illusionen att inte vara partisk/rasistisk.
Dessutom: om s.k. islamofobi ska motverkas borde samma sak göras med Koranen då den innehåller otaliga hatbudskap mot icke-kristna, kvinnor och homosexuella. Där kan man verkligen tala om hets mot olika grupper av människor.
Om s.k. islamofober - alltså folk som inte gillar sådant som religiöst motiverat kvinnoförtryck - utgör ett dödligt hot mot muslimer, vilket hot ska då inte koranläsande och -lyssnande muslimer utgöra mot icke-muslimer, kvinnor och homosexuella? Sannolikt ett betydligt större sådant. Jag är helt övertygad om att väldigt många överfall på icke-muslimska kvinnor får sin näring ur islam. De ses som slampiga som inte bär slöja och tillåts gå omkring själva på stan. Därmed fritt villebråd i en del muslimska mäns ögon.
Till detta kommer förstås frågan vilken grupp som har störst våldskapital och våldsbenägenhet. Vilket är vanligast idag - att svenskar attackerar muslimer eller tvärtom?
Senast redigerad av Nebeltag 2021-04-24 kl. 08:31.
Senast redigerad av Nebeltag 2021-04-24 kl. 08:31.