2021-04-14, 14:30
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Märks att han är rejält marinerad i Mccarthyism men han har inte direkt fel i sak.
Har beställt ett par av hans böcker.
Glöm inte att han är marinsoldat och har kämpat mot kommunister i Vietnam. Att komma hem till Amerika och och bli bespottad efteråt för att sedan se hur kommunisterna tar över delstater och företag sätter sina spår

Han är rolig, han har berättat att han skojar med Peter Schiff om att eftersom han är en real estate Guy så betalar han inte skatt och behöver således inte flytta till Puerto Rico.

Det var coolt det där att först snackar om att btc ska upp till 1,2 musd men att han köper guld och silver för att han älskar guld och silver. Sen kröp det fram att hela prognosen bygger på att han snackat med the young guys. Man fattar att han är polare med Trump, det är en liknande ändlösa ström av dösnack som upprepas.

Den nya kitco Bruden som jag intervjuade hade bra pokerface. Det ska bli kul när hon får sitta med celente och han börjar gapa.
Citera
2021-04-14, 20:28
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boris
En stor och seriös handlare är goldsilver.be

De har lågt pris på silver och funkar fint att beställa från till Sverige.

Passa på medan 1 oz silvermynt kan köpas för runt 2,5 hundralappar. Kommer stå i tusenlappar när börsen går ner och inflationstsunamin sköljer över oss

www.reddit.com/r/Wallstreetsilver

The world is running out of SILVER
https://silvershortages.com

Tack! Hur ser det ut med frakt‐ och importkostnad?
Citera
2021-04-14, 22:38
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Tack! Hur ser det ut med frakt‐ och importkostnad?

40 euro i frakt (UPS). Så man kan ju inte göra en alltför liten beställning om det ska löna sig. Inget annat tillkommer dock förutom kostnaden att föra över pengar.

När jag köpte av dem så betalade jag med Wise (f.d. Transferwise) det blir ofta betydligt billigare än en utlandsbetalning på banken.
Citera
2021-04-17, 17:41
Medlem
Vad är poängen med fysiskt silver, stacka och sen ha i preppingsyfte?

Eller sälja mot guld,när det står högt i relation till guldpriset?
Citera
2021-04-18, 10:07
Medlem
boriss avatar
Sälja mitt fysiska silver? Nu hänger jag inte med riktigt. Det är ju det som gör att jag sover gott om natten!

Skämt åsido, lejonparten av mitt silver ligger i AuAgs fond Silver Bullet (som har ett 30-tal gruvor i USA och Kanada) och lite i Sotkamo. Läste även att Degiro öppnat för handel med PSLV i Europa. Ska undersöka det och eventuellt trycka in lite fiat där med. Silver och guld är just nu några av de få tillgångar i världen som är undervärderade. När tiden är mogen så kommer jag avyttra gruvaktierna mot andra tillgångar som då är billiga, vilka får vi se.

Men det kan ändå vara bra att äga en del fysiskt på längre sikt, man vet aldrig vad som kommer (eller jo, inflation). Det krävs dessutom mer ansträngning för att sälja det fysiska, vilket jag ser som något bra. Då får du en viss tröghet och gör inte något överilat. Får tid att tänka över ditt beslut istället för att bara klicka.
Citera
2021-04-24, 07:53
Medlem
Abbadons avatar
Tänkte köpa silver, 1kg plus ett mynt. swedbank nekade mig att göra transaktionen.
Företaget i fråga va goldsilver.be
Citera
2021-04-24, 10:07
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadon
Tänkte köpa silver, 1kg plus ett mynt. swedbank nekade mig att göra transaktionen.
Företaget i fråga va goldsilver.be

Om du betalar via Wise som goldsilver.be rekommenderar så för du över pengarna till ett svenskt bankkonto och Wise betalar ut dem i Euro till belgarna. Det kan inte banken neka.

Lycka till!
Citera
2021-04-24, 14:06
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Om du betalar via Wise som goldsilver.be rekommenderar så för du över pengarna till ett svenskt bankkonto och Wise betalar ut dem i Euro till belgarna. Det kan inte banken neka.

Lycka till!

Ha det gick!!
Tackar så mycket för hjälpen, om någon vecka har man fysiskt silver.
frugan kommer lacka ur men hon får tacka mig i framtiden
Citera
2021-04-24, 15:03
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadon
Ha det gick!!
Tackar så mycket för hjälpen, om någon vecka har man fysiskt silver.
frugan kommer lacka ur men hon får tacka mig i framtiden

Grattis till ditt första silver.
Kommer inte bli det sista du köper, jag lovar

När man väl håller ett silvermynt i handen och känner tyngden av riktiga pengar så blir man smått besatt.

Vilket mynt valde du?

Har en Kookaburra 2021 som jag tar fram och tittar på då och då. Britannias är visserligen mer prisvärda.. men det är så fint. Med frostade detaljer.
Citera
2021-04-24, 16:10
Medlem
Abbadons avatar
Citat:

När man väl håller ett silvermynt i handen och känner tyngden av riktiga pengar så blir man smått besatt.

Vilket mynt valde du?

Har en Kookaburra 2021 som jag tar fram och tittar på då och då. Britannias är visserligen mer prisvärda.. men det är så fint. Med frostade detaljer.

Jag valde 1oz Myths and Legends Robin Hood 2021 myntet(kommer bära det som "lycko" mynt, tittade på de andra men tyckte denna va mer passande för tiden. kanske blir 1kg till i år, men ungarna mm får gå först.
Kookaburra 2021 är väldigt fin, såg endel mynt med färgat motiv. lite väl mycket för min smak.
Senast redigerad av Abbadon 2021-04-24 kl. 16:15.
Citera
2021-04-25, 16:16
Medlem
Blacksheep25s avatar
Citat:

Vilket mynt valde du?

Även för mig hände det igår, jag beställde mitt första silver, men säkert inte det sista.

jag vart inspirerad igårkväll utav REDDIT forum tråden wallstreetsilver (squeeze) så jag beställde en tub med 25 x 1oz 2021 australienska kangaroo silver för 695€ + 44€ försäkring och shipping, från europaboullion.com, och det jag, som du nämnde, längtar mest efter då jag får dem, är väl att få känna känslan att hålla dem i handen

kul att ha hittat tråden i alla fall

HP
Senast redigerad av Blacksheep25 2021-04-25 kl. 16:38.
Citera
2021-04-25, 18:41
Medlem
bajssprutans avatar
You bastards! 30 symboliska armeniska noahs ark 1oz ifall någon behöver förrådas och en 2oz kraken för att de är så fina på väg hitåt.
Guldet kräver sällskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in