2021-04-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Hm, menar du att hon inte hade kunnat skriva ett brev till Esbjörn med innehållet "Om du återsänder handpenningen så river vi avtalet"?
Men tänk om Esbjörn då hävdat att han inte ville återsända handpenningen - att han plötsligt vill sälja huset? Samtidigt som Ebba då ställt sig in på att inte köpa det och börjat leta efter ett nytt boende. Hur löser man det... Om ebba då ändå vill ha tillbak handpenningen för att pytsa in i en ny bostad? Du inser att man inte bara kan låtsas att ett kontrakt upphör eftersom båda parterna när som helst faktiskt kan åberopa det kontrakt som en gång funnit och som faktist aldrig hävts och såldes är giltigt.
2021-04-23, 17:17
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Esbjörn kallas visst av några i Västerås för "springnotan"....
Det verkar inte ha kommit fram i denna tråd, men kanske kan förklaras av att det är inom generationen 80+, vilka inte hänger på nätet eller Flashback. Då gubben är känd hos Kronofogden sen tidigare och dessutom vräkts, borde ni nog forska mer i detta, för en kombination av denna gubbe ihop med ett gäng rättshaverister, både inom "stugbyar", "asylindustrin" och inom "juridiken" visar att utgången var given på förhand, oavsett vem som skulle ha nappat på sommarstugan.

De som lyckas med springnotor uppvisar ofta ett manipulativt beteende.
Inget, oavsett vad det rör sig om, är någonsin en manipulativ persons fel, enligt de själva. Om de gjort något fel så är det antagligen på grund av någon annan som det hände. Eller så är det det någon som överreagerar, eller så är det det någon som gjort dem arga från första början helt enkelt.
De tar helt enkelt inte ansvar för något.
2021-04-23, 17:22
Medlem
HappySadHarrys avatar
Från Ekot:
Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch kommer att delges misstanke om brott, det uppger överåklagare Anders Jakobsson för Ekot.
Han vill inte säga vilken brottsrubricering det kommer handla om.
Han bekräftar också Aftonbladets uppgifter om att Busch är kallad till förhör.
2021-04-23, 17:30
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jepp - jag stavar fel när jag skriver snabbt - det blev värre efter att högerarmen delvis förlamades av en stroke - men om du nu plockat enkal poäng, som nog inte imponerar på många, så kan vi konstatera att Ebba krävde "litteraturkanon" - och visste inte ens att det var Strindberg som skrivit giftas!

Sedan är det så att en vid en god affär, så är båda parter nöjda. I detta fall vill säljaren - en åldring - inte sälja - då är det självfallet inte rimligt att driva igenom affären!
En boktitel som Giftas bör man skriva med stor bokstav. Åtminstone i ett sammanhang där man klandrar andras bildning.
2021-04-23, 17:43
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jepp - jag stavar fel när jag skriver snabbt - det blev värre efter att högerarmen delvis förlamades av en stroke - men om du nu plockat enkal poäng, som nog inte imponerar på många, så kan vi konstatera att Ebba krävde "litteraturkanon" - och visste inte ens att det var Strindberg som skrivit giftas!

Sedan är det så att en vid en god affär, så är båda parter nöjda. I detta fall vill säljaren - en åldring - inte sälja - då är det självfallet inte rimligt att driva igenom affären!

Att inte driva igenom affären och betala det som Säljaren (som bryter ingånget avtal) vill ha för att bryta avtalet.
Tillåt mig småle en fin dag som denna 😄
2021-04-23, 17:44
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Inte sur på Theo alls!

Det är på Ebba ansvaret ligger. När hon skriver att hon gjort allt för att göra rätt så sticker det i ögonen när hon anlitar en kompisbrormäklare som sedan avskriver sig allt ansvar.

Kan du inte se det är du blind för all kritik av Ebba.

Vi får väl se vad som kommer upp i rätten! Oavsett hur det går ska det bli kul att följa.

Mäklaren har haft ett skrivuppdrag helt utan mäklaransvar och helt riktigt friskrivit sig från detta i köpeavtalet, skrivuppdraget har inget som helst att göra med tvisten.
Det är ett standardiserat köpeavtal enligt JB formkrav som används av mäklare, där parternas och fastighetens uppgifter förs in.
Skrivaren är inte heller så vitt vi vet ens kallad som vittne, av någondera parterna.
Allt är redan klarlagt för flera månader sen, släpp nu detta ointressanta malande.
Är väl mer intressant att Esbjörn frivilligt och utan att påtryckningar skett skrev under köpeavtalet.
2021-04-23, 17:46
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Så är det. Dessutom har Ebba ett ansvar gentemot partiet. Om valet står mellan KD:s överlevnad och att få tillbaka handpenningen bör hon välja att bli blåst på handpenningen. Gör hon inte den prioriteringen bör hon inte vara partiledare.
Det är enorma krav du ställer på en partiledare i att så helt ge upp sin personliga integritet och privata intressen för att tjäna partiet. Vald till Påve kunde det vara rimligt men jag är tveksam till att väljarna vill se så dedikerade partiledare.

Jag röstar hellre på en partiledare som står upp för sig själv. Med det tror jag grunden finns för att den även står upp för sitt parti och de som röstar på det.
2021-04-23, 17:49
Medlem
Ja nu ska den lilla falska opportunisten delges misstanke av brott. Spännande.
2021-04-23, 17:50
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
De som lyckas med springnotor uppvisar ofta ett manipulativt beteende.
Inget, oavsett vad det rör sig om, är någonsin en manipulativ persons fel, enligt de själva. Om de gjort något fel så är det antagligen på grund av någon annan som det hände. Eller så är det det någon som överreagerar, eller så är det det någon som gjort dem arga från första början helt enkelt.
De tar helt enkelt inte ansvar för något.

Det låter som någon som vill ha mer pengar då denna tror att ett nergånget sommarhus från förrförra sekelskiftet skulle var en 8miljonsvilla.
Hade det varit värt att hålla i fint skick så hade säkert någon i släkten bett Esb om lov att hjälpa.
2021-04-23, 17:54
Medlem
Citat:

Det handlar inte om att plocka billiga poäng, det handlar om att om man har allt för hög svansföring så får man tåla att bli tillrättavisad. Det är för övrigt ganska många från den yngre generationen som inte ens vet vem Strindberg var lika lite som den förra generationen känner till nutida samhällstolkare. Det är så det är och alltid har varit.

Vad gäller affärer där båda parter ska vara nöjda så bör det rimligen inte behöva sträcka sig även till tredje och fjärde part som i detta fallet. Oärliga personer behöver inte krusas.
2021-04-23, 17:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Är det inte rimligast att han ville sälja, när han sen bevisligen sålde?

Ja det är mest troligt då han visste varför han gick till henne, om han han då inte inte ville sälja det, utan bara gick dit med vetskap om att inleda ett falskt köp?? det ger mig i alla fall dåliga vibbar om en ful gubbe som fluktar efter...
2021-04-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det låter som någon som vill ha mer pengar då denna tror att ett nergånget sommarhus från förrförra sekelskiftet skulle var en 8miljonsvilla.
Hade det varit värt att hålla i fint skick så hade säkert någon i släkten bett Esb om lov att hjälpa.

Husen är inte värda många kronor - men en strandtomt med byggrätt i Sthlm-Uppsala-området är värd väldigt mycket..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in