2021-04-22, 15:42
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intuitionisten
Om jag har ett minne för detaljer! Om du Studebaker analyserat dessa 2 personers garderober kanske du inser att jag har ett bra minne. Jag t.o.m. anteckande allt en längre tid efter mordet. Jag fick en flashback när jag ånyo åkte samma väg till Citygross. Skrev sedan ned vad jag fidigare hade sett. Saker och ting förändrades. Man hade gripit en person och man gick ut med att vi har honom. Sedan föll allt i glömska. Man hade ju honom och han skulle fällas, enligt det mediala. Eller hur.

Stort tack för svar!

(Och det där med detaljer: när man läst och lyssnat på förhör där ”vet ej, minns inte, har glömt, kommer inte ihåg, osäker” är så att säga ryggraden i svaren, så blir man nästan förvånad när någon kommer ihåg något överhuvudtaget.
Det finns så klart undantag, FR, Ju**t, ”Greven” och några till, men centralgestalterna i hela fallet har väldigt selektivt minne.)
Citera
2021-04-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var JAG som fetat upp texten för att jag undrade om innehållet. Du beskriver flera olika tidsaspekter. Först 20.00-01.00 och sedan FÖRE 20.00. Hur kommer det sig? Du såg dem i 30 sekunder. Jag begriper inte tiderna du beskriver. Kan du förklara?

Innanför planket: Första gången var det sen kväll och det var regndisigt ute. Klockan var mellan 21 - 01. (inte 20 - 01 som du skrev).
Utanför planket: Andra gången var det sen eftermiddag men före 20.00. Denna dag var det soligt.
Citera
2021-04-22, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var JAG som fetat upp texten för att jag undrade om innehållet. Du beskriver flera olika tidsaspekter. Först 20.00-01.00 och sedan FÖRE 20.00. Hur kommer det sig? Du såg dem i 30 sekunder. Jag begriper inte tiderna du beskriver. Kan du förklara?

Det blev lite fel där. Det är många som vill ha svar och inte bara från Flashback.

Innanför planket: Första gången var det sen kväll och det var regndisigt ute. Klockan var mellan 21 - 01. (inte 20 - 01 som du skrev). Regndiset kom på kvällen. Inget under dagen för då hade jag inte cyklat till en bekant.
Utanför planket: Andra gången var det sen eftermiddag men före 20.00. Denna dag var det soligt.
Citera
2021-04-22, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vilket datum såg du detta?

Vet inte. Hade det varit efter mordet hade väl dessa 2 tagits in för förhör. Mordet hade alltså inte skett/uppdagats än. Sedan finns det inget som JAG säger att det var dessa 2 personer som mördade Lena.
Citera
2021-04-22, 15:59
Medlem
Citat:
Vad menar du att de gjorde?
På insidan lämnade de ansning av sin trädgård eller så hade de klippt grenarna på plats. Jag såg dem i c:a 30 sekunder. På utsidan stod mannen stilla och som förmodligen väntade på att kvinnan också skulle komma över. Tidpunkten vid denna iaktagelse var mellan 21 - 01. Regndiset kom nog runt 20.00.
Hur låg kvinnan på planket?
Kvinnan låg längs med planket. Hon hade höger ben och höger arm mot motorvägen men hennes huvud var mer på insidan än utsidan. Hon låg längs planket med huvudet mot Vivallaskogen.

Hur nära var du, om du såg att han hade lackskor och sydda sömmar på sina handskar?

Jag var passagerare och såg dessa personer när vi var på väg ned ut på motorvägen. Avståndet till planket från motorvägen är nog c:a 35 meter. Först tänkte jag ringa polisen då jag aldrig tidigare sett folk på utsidan av detta plank. Jag ändrade mig främst för att mannen var galant klädd. Växtligeten var inte mer än man såg hans skor. Jag memorerade hela tiden deras klädesplagg tills dess att de försvann ur mitt synfält. Detta hände sen eftermiddag men före klockan 20.00. Angående sdda sömmar var jag inte säker på me de såg ut att vara så.

Kratta i regndis, vad uppfattade du det som att de hade för ärenade vid planket?

Ansning av sin trädgård eller så hade de klippt grenarna på plats

Låter som en finklädd herre i mockarock eller regnställ? och yngre kvinna

Några ansikten såg jag aldrig men deras kroppsfiguration var densamma både på insidan som på utsidan. Han var lång och smal. Hon var mer satt i både lår som kropp i övrigt, jämfört med Lena
När i tid hände detta?
Vid två tillfällen, på båda sidor om planket?
Ena gången som medpassagerare i rullande bil, från 35 meters håll, i regndis, genom en bilruta?
Andra gången, var du på promenad?
Detta låter inte som om det har någonting med Lena att göra, vad är det du försöker antyda? Jag förstår inte?
Mannen gör sig av med trädgårdsrens och kvinnan fläker ut sig längs med planket?
Sluta trolla
Citera
2021-04-22, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
När i tid hände detta?
Vid två tillfällen, på båda sidor om planket?
Ena gången som medpassagerare i rullande bil, från 35 meters håll, i regndis, genom en bilruta?
Andra gången, var du på promenad?
Detta låter inte som om det har någonting med Lena att göra, vad är det du försöker antyda? Jag förstår inte?
Mannen gör sig av med trädgårdsrens och kvinnan fläker ut sig längs med planket?
Sluta trolla

Har du Litenensam analyserat dessa 2 personers garderober? Om inte, då vore det dags att Flashback "trollar" bort dig. Du insinuerar på att jag inte är trovärdig då kanske du kan sluta jiddra och trolla själv istället. Åklagare Åsa Hiding har fått allt eller trollar jag nu igen, era spekulativa korkskallar.
Citera
2021-04-22, 16:17
Medlem
Citat:
Har du Litenensam analyserat dessa 2 personers garderober? Om inte, då vore det dags att Flashback "trollar" bort dig. Du insinuerar på att jag inte är trovärdig då kanske du kan sluta jiddra och trolla själv istället. Åklagare Åsa Hiding har fått allt eller trollar jag nu igen, era spekulativa korkskallar.
Så Du har analyserat deras garderober?
Du använder dig av ett gamalt språk, men nä du blir upprörd, smyger det visst med ett och annat som iallafall jag tolkar som att du leker hemlig agent.
Börja inte prata trosor, det finns andra grupper för sånt
Citera
2021-04-22, 16:21
Medlem
Den som inte har några relevanta frågor, gör dig inte besvär för jag kommer inte besvara dem. Efter ha läst och besvarat en del frågor måste man undra hur det står till med vissa i kommentarena. Jag ägnar inte mer tid på er då ni inte ägnar er åt relevanta frågor. Istället skyller väl ni snart på att jag har mental ohälsa! Till alla som klankar ned istället för att tillrättavisa innebär inte det att ni saknar förmågan att se det hela OBJEKTIVT och helst då med "helikoptersyn".
Citera
2021-04-22, 16:33
Medlem
Citat:
Den som inte har några relevanta frågor, gör dig inte besvär för jag kommer inte besvara dem. Efter ha läst och besvarat en del frågor måste man undra hur det står till med vissa i kommentarena. Jag ägnar inte mer tid på er då ni inte ägnar er åt relevanta frågor. Istället skyller väl ni snart på att jag har mental ohälsa! Till alla som klankar ned istället för att tillrättavisa innebär inte det att ni saknar förmågan att se det hela OBJEKTIVT och helst då med "helikoptersyn".

Det kan ju vara det där paret som HD visade Lenas casche för någon månad innan mordet.

Detaljerna på byxorna ( byxor med slag ) tyder på ett äldre par, för vem sjutton bär sådana byxor nuförtiden?
Citera
2021-04-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Så Du har analyserat deras garderober?
Du använder dig av ett gamalt språk, men nä du blir upprörd, smyger det visst med ett och annat som iallafall jag tolkar som att du leker hemlig agent.
Börja inte prata trosor, det finns andra grupper för sånt

Sluta trolla, var väl menat till mig. Sedan spyr du ut dig: Är det ditt sett att Så Du har analyserat deras garderober? Nej, men om DU hade gjort hade "ingen" behövt trolla för då hade mina fakta kunnat ställas mot verkligheten/sanningen. Gör det först så kan vi sedan snacka om det är du eller jag som är "trollkarlen". It’s easier to fool people than to convince them that they have been fooled, Mark Twain.
Citera
2021-04-22, 16:35
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Undrar bara hur du kunde svänga in på fel gata när du var passagerare?
Och hur du bara kunde se att kvinnas byxor var mörka pga vädret, men att du sen såg att de var blå?
Citera
2021-04-22, 17:03
Medlem
Citat:
Innanför planket: Första gången var det sen kväll och det var regndisigt ute. Klockan var mellan 21 - 01. (inte 20 - 01 som du skrev).
Så ditt vittnesmål har hamnat i slasken eftersom att det tydligen inte finns med i FUP, jag skulle tro att det beror på att du vitnat om att det varigt regnigt medan det enligt smhi inte regnade den veckan. Troligtvis har väl utredarna utgått från att du blandat ihop veckor. Men de borde ha kollat upp ditt tips noggrannare anser jag. Dessa personer verkade ju bete sig märklig. Vem vet det kan ha varit missbrukare som haft någon knarkgömma i närheten av Lenas burk och de kan ha stött ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in