2021-04-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intuitionisten
Vad menar du att de gjorde?
På insidan lämnade de ansning av sin trädgård eller så hade de klippt grenarna på plats. Jag såg dem i c:a 30 sekunder. På utsidan stod mannen stilla och som förmodligen väntade på att kvinnan också skulle komma över. Tidpunkten vid denna iaktagelse var mellan 21 - 01. Regndiset kom nog runt 20.00.
Hur låg kvinnan på planket?
Kvinnan låg längs med planket. Hon hade höger ben och höger arm mot motorvägen men hennes huvud var mer på insidan än utsidan. Hon låg längs planket med huvudet mot Vivallaskogen.

Hur nära var du, om du såg att han hade lackskor och sydda sömmar på sina handskar?

Jag var passagerare och såg dessa personer när vi var på väg ned ut på motorvägen. Avståndet till planket från motorvägen är nog c:a 35 meter. Först tänkte jag ringa polisen då jag aldrig tidigare sett folk på utsidan av detta plank. Jag ändrade mig främst för att mannen var galant klädd. Växtligeten var inte mer än man såg hans skor. Jag memorerade hela tiden deras klädesplagg tills dess att de försvann ur mitt synfält. Detta hände sen eftermiddag men före klockan 20.00. Angående sdda sömmar var jag inte säker på me de såg ut att vara så.

Jag begriper inte. Det jag fetat ovan... är det flera iakttagelser eller vad menar du?
Citera
2021-04-22, 15:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Vad menar du att de gjorde?
På insidan lämnade de ansning av sin trädgård eller så hade de klippt grenarna på plats. Jag såg dem i c:a 30 sekunder. På utsidan stod mannen stilla och som förmodligen väntade på att kvinnan också skulle komma över. Tidpunkten vid denna iaktagelse var mellan 21 - 01. Regndiset kom nog runt 20.00.
Hur låg kvinnan på planket?
Kvinnan låg längs med planket. Hon hade höger ben och höger arm mot motorvägen men hennes huvud var mer på insidan än utsidan. Hon låg längs planket med huvudet mot Vivallaskogen.

Hur nära var du, om du såg att han hade lackskor och sydda sömmar på sina handskar?

Jag var passagerare och såg dessa personer när vi var på väg ned ut på motorvägen. Avståndet till planket från motorvägen är nog c:a 35 meter. Först tänkte jag ringa polisen då jag aldrig tidigare sett folk på utsidan av detta plank. Jag ändrade mig främst för att mannen var galant klädd. Växtligeten var inte mer än man såg hans skor. Jag memorerade hela tiden deras klädesplagg tills dess att de försvann ur mitt synfält. Detta hände sen eftermiddag men före klockan 20.00. Angående sdda sömmar var jag inte säker på me de såg ut att vara så.

Kratta i regndis, vad uppfattade du det som att de hade för ärenade vid planket?

Ansning av sin trädgård eller så hade de klippt grenarna på plats

Låter som en finklädd herre i mockarock eller regnställ? och yngre kvinna

Några ansikten såg jag aldrig men deras kroppsfiguration var densamma både på insidan som på utsidan. Han var lång och smal. Hon var mer satt i både lår som kropp i övrigt, jämfört med Lena

Vilket datum såg du detta?
Citera
2021-04-22, 15:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har inte följt fallet likt dig i tre år. Jag har läst sporadiskt och läst in FUP på drygt 3 månader.
Min bild är att HD är i grunden psykiskt sjuk. Som lever med en helt weird person och som utnyttjat henne som sjuk.
Däremot ser jag inte den bild om hjärntvättat offer du presenterar, hon är tillbaka på banan, har skilt sig och fullt arbetsför.
Hon vågar vara otrogen och hon vågar jiddra och ljuga med SD.
Hon är manipulativ och fräck nog att ta med sig SD till Ikea och vill träffa JS och kyssas.
JS säger nej, att det inte är rätt mot SD.

Ömma för henne kommer jag aldrig göra.
För att det är hög risk att hon skyddar LWs mördare och det äcklar mig.

Man kan väl inte heller se att Lena verkar hjärntvättad? Hon var också tillbaka på banan, började må bättre och var igång ed jobb.
Hon vågade också vara "otrogen", jiddra och ljuga för SD.
Även hon kör med manipulativa trick, allt för att få lite närhet med SD, samtidigt som hon planerar resa med Beholder.

Det vi ser är att båda kvinnorna på ett sätt är starka, medan de på andra sätt är "svaga".

Ingen förmår på egen hand att ta sig från SD.
Båda avskyr varandra istället för att avsky SD.
De är bundna på ett mycket osunt sätt till en person som gör dom båda illa.

Jag har just lyssnat på HDs förhör. Det är helt givet att hon ljuger om flera saker, och hon påstår (vilket inte känns troligt i flertalet fall) att hon inte minns det eller det. I vissa av hennes påståenden blir jag osäker på om hon är gaslightad.

Till skillnad från Lena tar HD inte aktivt avstånd till de saker som SD helt klart gör fel. Tvärtom.
Att hon skyddar honom trots att SD på inget sätt visat att bryr sig om HD utan bar sig själv, det ser jag som det ultimata tecknet på att hon är manipulerad.

Om någon hade blivit behandlad på det här sättet, vän eller partner, i ett tidigt skeda av en relation, då hade flertalet lämnat denna sk vän/partner.

Det gäller även JG.
Citera
2021-04-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Exakt en våldsbenägen person är aldrig dominant i början av förhållandet, det smyger sej in successivt

Det är märkligt.... i de flesta fall jag känner till har jag observerat att det dröjer ca 2-4 månader i nästan samtliga fall innan det sas vänder.

Som kvinna bör man dra öronen och ögonen åt sig om man fullständigt bombarderas av kärleks(liknande)beteenden i början av ett förhållande. Blommor, champagne och smycken. Kärleksord. Allt är mycket övertygande.

*Du och jag mot världen.
*Följer med kvinnan till affären och väljer ut kläder till henne. Kan verka gulligt, men det är det inte.
*Börjar tidigt klaga på hennes föräldrar och vänner ("de är inte bra för dig")
*Kör kvinnan till och från jobbet och frågar ut henne om arbetskamrater, ringer och smsar till henne på jobbet
*Det han verkade uppskatta hos kvinnan i början, det är just det han plötsligt vill ändra på hos henne. Steg för steg invaderar han hennes liv.
*När hon efter en tid ifrågasätter hans beteenden brukar det vända - då kommer första slaget. Eller psykningarna börjar."Du borde gå ner några kilo". "Du inbillar dig". "Du är hysterisk". " Du är otrogen, såg hur du tittade på den där mannen".Etc etc.
*Han kan också komma med krav på speciell sex som kvinnan inte vill ställa upp på. Han tränger sig på.

Detta är bara några få av alla de varningstecken som en sådan man visar upp.
Det är just så här de farliga männen agerar i början.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-22 kl. 15:51.
Citera
2021-04-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Oj, det var väldigt specifika detaljer.
Jag frågar som Åkl frågar ”Krukväxtindianen”:
- Tycker du att du har minne för detaljer?

Om jag har ett minne för detaljer! Om du Studebaker analyserat dessa 2 personers garderober kanske du inser att jag har ett bra minne. Jag t.o.m. anteckande allt en längre tid efter mordet. Jag fick en flashback när jag ånyo åkte samma väg till Citygross. Skrev sedan ned vad jag fidigare hade sett. Saker och ting förändrades. Man hade gripit en person och man gick ut med att vi har honom. Sedan föll allt i glömska. Man hade ju honom och han skulle fällas, enligt det mediala. Eller hur.
Citera
2021-04-22, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag begriper inte. Det jag fetat ovan... är det flera iakttagelser eller vad menar du?
Det feta kom med i en kopiering. Det ska inte vara fet text.
Citera
2021-04-22, 15:28
Medlem
Citat:
Det feta kom med i en kopiering. Det ska inte vara fet text.
Det var JAG som fetat upp texten för att jag undrade om innehållet. Du beskriver flera olika tidsaspekter. Först 20.00-01.00 och sedan FÖRE 20.00. Hur kommer det sig? Du såg dem i 30 sekunder. Jag begriper inte tiderna du beskriver. Kan du förklara?
Senast redigerad av Picasso2 2021-04-22 kl. 15:30.
Citera
2021-04-22, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har inte följt fallet likt dig i tre år. Jag har läst sporadiskt och läst in FUP på drygt 3 månader.
Min bild är att HD är i grunden psykiskt sjuk. Som lever med en helt weird person och som utnyttjat henne som sjuk.
Däremot ser jag inte den bild om hjärntvättat offer du presenterar, hon är tillbaka på banan, har skilt sig och fullt arbetsför.
Hon vågar vara otrogen och hon vågar jiddra och ljuga med SD.
Hon är manipulativ och fräck nog att ta med sig SD till Ikea och vill träffa JS och kyssas.
JS säger nej, att det inte är rätt mot SD.

Ömma för henne kommer jag aldrig göra.
För att det är hög risk att hon skyddar LWs mördare och det äcklar mig.

HD plagierar SD. Så "enkelt" är det. Underförstått: "Så här känns det, Stefan". Det är vad jag tror.
Citera
2021-04-22, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det är i förhör från TR med SD, dag 1, del 2. Det är från när det är ca 32 minuter kvar fram till ca 26 minuter kvar av inspelningen.
Till att börja med frågar Åkl om HD:s nya relationer.
Först förnekar SD att han var svartsjuk eller avundsjuk när det gäller HD och JS, och då läser Åkl upp från förhör med honom där han nämner avundsjuka.
Och sen förklarar SD skillnaden för Åkl.

Men som sagt, även avundsjuka kan vara en mycket stark och negativ känsla. Det glömmer nog SD bort, ”där och då”.

Han kan inte sånt där med känslor. Han spelar normal genom att vara en copycat, då han härmar andras beteenden.
Citera
2021-04-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Regndis?
Du har nog blandad ihop dagarna.
Vet du vilka dagar du såg dessa?
Tror du det var samma personer?

Regndiset kom sent på kvällen men vilken dag det var vet jag inte.
Sett till de bådas kroppsfiguration som var densamma på både insidan som utsidan bör det ha varit densamma personer.
Citera
2021-04-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han kan inte sånt där med känslor. Han spelar normal genom att vara en copycat, då han härmar andras beteenden.
Som psykopater gör. De vet hur man skall se ut, säga osv. Han har inte ens en normal sexualitet. Han tänder på ilska och våld. Enligt egen utsago. En farlig man.
Citera
2021-04-22, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är märkligt.... i de flesta fall jag känner till har jag observerat att det dröjer ca 2-4 månader i nästan samtliga fall innan det sas vänder.

Som kvinna bör man dra öronen och ögonen åt sig om man fullständigt bombarderas av kärleks(liknande)beteenden i början av ett förhållande. Blommor, champagne och smycken. Kärleksord. Allt är mycket övertygande.

*Du och jag mot världen.
*Följer med kvinnan till affären och väljer ut kläder till henne. Kan verka gulligt, men det är det inte.
*Börjar tidigt klaga på hennes föräldrar och vänner ("de är inte bra för dig")
*Kör kvinnan till och från jobbet och frågar ut henne om arbetskamrater, ringer och smsar till henne på jobbet
*Det han verkade uppskatta hos kvinnan i början, det är just det han plötsligt vill ändra på hos henne. Steg för steg invaderar han hennes liv.
*När hon efter en tid ifrågasätter hans beteenden brukar det vända - då kommer första slaget. Eller psykningarna börjar."Du borde gå ner några kilo". "Du inbillar dig". "Du är hysterisk". Etc etc.
*Han kan också komma med krav på speciell sex som kvinnan inte vill ställa upp på. Han tränger sig på.

Detta är bara några få av alla de varningstecken som en sådan man visar upp.
Det är just så här de farliga männen agerar i början.

Exakt så är det och att vara nykär gör en oftast blind så man upptäcker inte alla varningssignaler förrän det är för sent. Och det är det som gör SD så farlig, han är expert på att leka den här leken.
Vilket HD,JG,SOA,BA är levande bevis på. Han gjorde exakt likadant mot LW men hon lyckades i alla fall att vakna upp ur förtrollningen vilket blev hennes död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in