2021-04-15, 19:26
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Gåvan hoppar alltid över en generation för att bli starkare igen.

Antingen din mor eller mormor som satt på förmågan under sin generation, annars måste vara så att antingen du eller din mor hade förmågan.

Kan inte få gåvan två generation i led utan hoppar alltid över en generation.

Guds gåva till sina barn fungerar inte på något annat sätt.

Det får du gärna tro på, men denna "gåva" är högst verklig för mig och var det även för min mor och mormor.
Citera
2021-04-15, 19:32
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Det får du gärna tro på, men denna "gåva" är högst verklig för mig och var det även för min mor och mormor.

Ja alltså det är svårt att skilja för en halv förmåga hur det är med en hel förmåga, antagligen din mormor eftersom den är "Högst" verklig för dig..

Kan inte vara det utan att du har hela förmågan, så din mormor var den tidigare och din mor hade inte riktigt fullaste potentional tillgänglig.

Baserat på livslång kunskap.
Citera
2021-04-15, 19:42
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Ja alltså det är svårt att skilja för en halv förmåga hur det är med en hel förmåga, antagligen din mormor eftersom den är "Högst" verklig för dig..

Kan inte vara det utan att du har hela förmågan, så din mormor var den tidigare och din mor hade inte riktigt fullaste potentional tillgänglig.

Baserat på livslång kunskap.

Ja, hur nu denna förmåga skulle kunna halveras... detta är ju en mycket begränsad gåva eller kanske förbannelse som jag lyckligtvis inte blir varse speciellt ofta av förklarliga skäl. Några andra gåvor eller förmågor har aldrig omnämnts av de inblandade.
Citera
2021-04-15, 19:46
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ja, hur nu denna förmåga skulle kunna halveras... detta är ju en mycket begränsad gåva eller kanske förbannelse som jag lyckligtvis inte blir varse speciellt ofta av förklarliga skäl. Några andra gåvor eller förmågor har aldrig omnämnts av de inblandade.

Det finns släktträd som är lite svagare och sysslar med spådom och synskhet det är den svagaste sorten..

Bra intuitionsförmåga eller dylikt hos ert släkte?

Det är en gåva från Gud för att hjälpa er i denna syndfulla och snedvridna värld befinner er.
Citera
2021-04-15, 20:50
Medlem
TwoThousands avatar
Nu lämnar vi amatörer och den enorma bristen på kunskap bakom oss för en stund och fortgår till den himmelska stämman som råder i denna del av forumet.

Folk har suttit mottaglig nog att kan kommunicera med dom döda människor samhället förnekar existerar och den tyngd och börda det innebär för dessa människor.

Det var en härlig kamp för att den varade länge innan fick rätt men framförallt för att det var en rättvis kamp där människor som inte var förmögen att stå upp för sig själv fick upprättelse.

Den himmelska fadern var mycket nöjd över vad som ser ske på denna plats i denna stunden.

För endast då när den som sett spöket vandra runt i omgivningen berättar om det för andra människor.
Citera
2021-04-19, 11:31
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Fler skulle nog kunna se tecken från anhöriga som lämnar små oansenliga antydningar till att de fortsatt existera i någon form. Problemet är alla skeptiker som trångsint bortförklarar allt med naturliga anledningar och rusar genom livet utan någon större eftertanke. Jag säger inte att man inte ska leva sitt liv fullt ut, eller "förlita" sig på att man kommer att uppnå någon högre eller bättre form av existens efter detta, men med tanke på hur fantastiskt allt omkring oss ändå är borde väl ett liv efter detta ändå inte vara något fullständigt orimligt? Jag har själv en förmåga som förkunnar när en nära anhörig snart kommer att lämna jordelivet. Detta form av varsel har jag fått i arv av min mor, som i sin tur fick det av hennes mor.

Håller med till fullo och det är nog så att många inte vill se eller bortförklarar saker. Finns en rätt intressant serie på ämnet på netflix ”surviving death”. Kan rekommendera den om du inte redan sett den.

Intressant med din förmåga, får man fråga hur den yttrar sig? Är det bara som en föraning eller något mer konkret?
Citera
2021-04-19, 11:37
Medlem
vi var några st som va på hem mitt i natten. kolsvart ute. låg i ca 150-160. inga problem då man såg ju om man fick möte. rätt va det va så döök billjus upp framför och vi skulle frontat. så alla bara blundade skrek och höll i sig. men inget hände. och inga billjus bakom sen heller lr några andra spår. av shock sen låg vi inte mer än i 50-60 i ca 6-8 min när vi kom fram till en krock. hade vii haft hastigheten vi höll tidigare hade vi dundrat rätt in i dom..
Citera
2021-04-19, 14:21
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias1975
vi var några st som va på hem mitt i natten. kolsvart ute. låg i ca 150-160. inga problem då man såg ju om man fick möte. rätt va det va så döök billjus upp framför och vi skulle frontat. så alla bara blundade skrek och höll i sig. men inget hände. och inga billjus bakom sen heller lr några andra spår. av shock sen låg vi inte mer än i 50-60 i ca 6-8 min när vi kom fram till en krock. hade vii haft hastigheten vi höll tidigare hade vi dundrat rätt in i dom..

Det här låter som något taget direkt ur verkligheten med skyddsänglar som arbetar för att undvika olyckor och andra miss öden för människosläktet.

Tack för att du delar med dig av denna äkthet.

För det finns inte ens ord att beskriva hur mycket uppskattat det är.
Citera
2021-04-20, 11:40
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias1975
Jag var med om en liknande sak (bortsett från bilkörningen alltså) när jag var liten.

Samma "möte" och samma "varning" - och "slutresultat."

Men det är en väldigt personlig upplevelse så jag kommer inte berätta mer än så.
Dvs för mig betyder den mycket. Men för andra ingenting.
Citera
2021-04-21, 08:14
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Håller med till fullo och det är nog så att många inte vill se eller bortförklarar saker. Finns en rätt intressant serie på ämnet på netflix ”surviving death”. Kan rekommendera den om du inte redan sett den.

Intressant med din förmåga, får man fråga hur den yttrar sig? Är det bara som en föraning eller något mer konkret?

Tack för tipset, ska ta mig en titt på serien vid lämpligt tillfälle.

Denna förmåga är högst påtaglig. Upp till tjugofyra timmar innan en nära anhörig går bort kommer jag att höra kyrkklockor ringa någonstans svagt i fjärran. Det kan ju självklart sammanfalla med ett riktigt kyrkligt evenemang, men att det skulle sammanträffa varje gång och även gjort så för min mor och mormor känns dock osannolikt. Givetvis kan jag ju höra kyrkklockor ringa i andra sammanhang också, men det sker inte speciellt ofta heller, då jag bort långt från närmaste kyrka.

Äldre släktingar har tidigare nämnt att när tavlor oväntat trillar ner från väggar, eller när klockor stannar utan närmare förklaring också skulle kunna vara ett varsel om att en nära anhörig gott bort. Dessa båda fenomen har jag dock inte stött på själv.
Citera
2021-04-21, 23:22
Medlem
engammalfisks avatar
Jag kan frammana små jordbävningar..
Citera
2021-04-22, 10:27
Medlem
Citat:
Tack för tipset, ska ta mig en titt på serien vid lämpligt tillfälle.

Denna förmåga är högst påtaglig. Upp till tjugofyra timmar innan en nära anhörig går bort kommer jag att höra kyrkklockor ringa någonstans svagt i fjärran. Det kan ju självklart sammanfalla med ett riktigt kyrkligt evenemang, men att det skulle sammanträffa varje gång och även gjort så för min mor och mormor känns dock osannolikt. Givetvis kan jag ju höra kyrkklockor ringa i andra sammanhang också, men det sker inte speciellt ofta heller, då jag bort långt från närmaste kyrka.

Äldre släktingar har tidigare nämnt att när tavlor oväntat trillar ner från väggar, eller när klockor stannar utan närmare förklaring också skulle kunna vara ett varsel om att en nära anhörig gott bort. Dessa båda fenomen har jag dock inte stött på själv.

Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
Jag kan frammana små jordbävningar..

Efter att ha läst en hel del i denna tråd så är det tydligt att i den är fylld med en massa påståenden där man med fog kan anta att mycket är rena påhitten, alltså bara uppdiktat. En del kan säkert vara nåt som folk verkligen tycker sig ha upplevt, men vetenskapligt kan det förklaras ha flera andra mer sannolika orsaker som är välkända helt normala och inte alls nåt övernaturligt.

Det är vetenskapligt mycket välkänt att folk lätt misstolkar saker för nåt helt annat än vad det egentligen är, samt gör efterkonstruktioner, har konfirmationsbias, och ofta väljer de förklaringar de tror på även om det finns andra mer sannolika och helt normala.

En annan sak är att även om man påvisar brister i sådana återgivna upplevelser, och visar på helt normala fenomen som är mycket mer logiska och sannolika förklaringar, så vägrar de flesta att ta till sig det som om de inte vill veta av några andra förklaringar än den de redan bestämt sig för, om så helt utan bevis och endast på tron….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in