2021-03-30, 11:13
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlternativLivsstil
Det enda övernaturliga jag har varit med om var för sisådär 20 år sedan när jag åt svamp för första, och sista gången, i mitt liv. Såg ett så jävla häftigt vikingaskepp uppe i skyn då. Format av moln. Riktigt ballt.

Plus att tapeterna krälade, men det var inte fullt lika ballt.

Plus att sen spårade allt ur som fan och jag rusade runt naken i en skog mm. Don’t do drugs kids.
Det var ju inget övernaturligt, du tog droger och fick hallucinationer.
Citera
2021-03-30, 15:41
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlternativLivsstil
Det enda övernaturliga jag har varit med om var för sisådär 20 år sedan när jag åt svamp för första, och sista gången, i mitt liv. Såg ett så jävla häftigt vikingaskepp uppe i skyn då. Format av moln. Riktigt ballt.

Plus att tapeterna krälade, men det var inte fullt lika ballt.

Plus att sen spårade allt ur som fan och jag rusade runt naken i en skog mm. Don’t do drugs kids.

Du förolämpar oss, förolämpa inte en paranormal konung.

För har suttit mottaglig talat med dom döda människor som vandrar runt i hemligheten.

Dömd till döden för mina övernaturliga förmågor, det här ämnet är ingenting roligt längre.
Citera
2021-03-30, 19:32
Avstängd
TwoThousands avatar
För människor går upp tidigt på morgonen råkar bli mottaglig sitter kommunicerar med alla dom döda människor i omgivningen.

För alla dom människor som varenda dag sysslar med paranormal aktivitet i hemligheten undangömmer sig från andra med människor.

Sanningen resultera i äkthet sjunker lägre än att tala sanning för att greppa makten innan lämnar och återuppstod från döden först på den tredje dagen.
Citera
2021-04-02, 14:42
Medlem
Jag har gått o blivit omnipresent mer eller mindre, trodde bara det var gud som kunde vara på mer än 1 ställe samtidigt men tydligen inte. Vad jag ska göra med den här kraften vet jag inte, inte bett om den, har mest bett om att bli rik & att få fly från jorden. Jag gör min egen verklighet, jag är andra personer på gott eller ont, synd att jag är dum i huvudet när jag är i andra. vet inte om farmor orkar mer.
Senast redigerad av engammalfisk 2021-04-02 kl. 14:46.
Citera
2021-04-03, 15:51
Avstängd
TwoThousands avatar
För endast då när den som sett spöket vandra runt i omgivningen berättar om det för andra människor.
Citera
2021-04-09, 08:16
Medlem
För länge sen när jag bodde i Uppsala i flogsta, vid de lägenheter som va psykhem förut där det ryktar att många tog självmord från balkongerna, som nu är studentlägenheter hände en skum sak.

En lampa som stod på en hylla ca en och en halvmeter bort med sladden i eluttaget rörde på sig. Sladden flaxade runt och hela lyset i rummet med pga att lampan drogs. Jävligt skumt.

Vi va två som såg det.
Citera
2021-04-11, 20:06
Avstängd
TwoThousands avatar
Satt i en seans allt för mottaglig kommunicerade med dom döda människor i hemligheten.

Var lite väl mycket synsk råkade förändra tid och rum för att kunna rädda med människor.
Citera
2021-04-14, 12:46
Medlem
Huzzahs avatar
Bodde för många år sedan i ett gammalt torp som var 100% hemsökt och ville ha huset ifred för människor. Dels var man på konstant dåligt humör därinne, ständig huvudvärk och frös alltid oavsett hur varmt det var ute. Hade under tiden vi bodde där en bebis. Man kunde sitta med honom och leka i soffan exempelvis när han helt plötsligt fäste blicken på något bakom en, hoppade till som att han blivit skrämd för att sedan börja storgråta och vara livrädd. Detta hände flertalet gånger.

Lampor tändes och släcktes i parti och minut, teven kunde vara avstängd när man gick in i duschen för att stå på på högsta volym när man duschat klart. En dag när jag och min sambo satt i vardagsrummet hörde vi en smäll från rummet bredvid där vi hade bokhyllor fullproppade med böcker, vi går dit och finner en bok ca 2 meter från bokhyllan. Alltså inte bara att den ramlat ner utan som att någon kastat den över rummet.

Det allra läskigaste hände en natt när jag och barnet var ensamma hemma då min sambo jobbade natt. Plötsligt vaknar jag av att dörren går upp med en smäll, hör hur någon går över golvet och KÄNNER hur någon drar med fingrarna över mitt smalben. Hade total panik men lyckades få upp mitt barn ur spjälsängen som stod i samma rum, satte mig i bilen i pyamas mitt i vintern och körde hem till min mamma 4 mil bort.

Förstår att det här låter som totalt hittepå/dålig skräckfilm men är helt sant. Vi flyttade ganska strax efter senast nämnda incident därifrån eftersom det var så otäckt att bo där. Idag är huset rivet vet jag men stackars de satar som fick bo där efter oss.

Därefter har jag inte varit med om något övernaturligt på många år fram tills då en väldigt nära (ung) anhörig oväntat gick bort. Precis efter hans död visade han ofta att han finns kvar. Han hade nog inte heller räknat med att dö än på många år och var nog lika chockad som vi anhöriga som blev kvar. Tror han hade ett stort behov av att visa oss att vi kommer ses igen.
Mest gjorde han det genom att byta låtar på Spotify (mitt i en playlist kommer plötsligt en av hans favoritartister som vi ALDRIG lyssnat på på exempelvis). Han har även ”låst” telefonen så att det inte går att ändra låt utan samma låt har stått på i över en timme utan att man varken kan stänga av eller ändra. Detta har han även vid ett tillfälle gjort på direkt uppmaning då jag och en ”skeptiker” satt vid hans grav en kväll och jag på skoj sa: *namn* sätt på en låt nu då så *namn* (personen som var med och som hävdar att allt blir svart efter döden) får se att du kan. Varpå den andra personen säger på skoj att Nää han kommer bara sätta på nån skitlåt med *artist*. Vilket också var exakt vad som hände för när nästa låt går på är det EXAKT den låten som personen sa att han skulle sätta på. Detta utan att någon av oss öppnat eller rört telefonen som var mitt i en playlist där låten som gick på absolut inte är inlagd.

Han har även blinkat med lampor vid flertalet tillfällen, har försökt filma detta och andra grejer men så fort man tar fram telefonen och försöker dokumentera för att kunna bevisa så slutar det; lampan kan ha flimrat i 30 sek eller 5 min, spelar ingen roll. Tar jag upp telefonen så slutar det DIREKT. Inget fel på lampan eller sladden heller.

En dag när jag låg och var riktigt ledsen över min anhörig och saknade honom låg jag i soffan och tittade lite apatiskt på en drömfångare vi har på väggen. Alla fönster och dörrar är stängda så det är helt stilla i rummet. Plötsligt är det som att någon tar tag i fjädern som hänger undertill på drömfångaren (lodrätt) och lyfter den så att den pekar vågrätt istället. Den hänger kvar vågrätt kanske i 15 sekunder innan den släpps ner i lodrätt igen. Detta upprepades i flera minuter men även det upphörde så fort kameran åkte fram. En annan anhörig som jag ropade dit såg det också.

Sen har jag givetvis känt hans närvaro extremt tydligt vid flera tillfällen. Men det är ju något mer abstrakt som lika gärna skulle kunna vara inbillning även om jag är övertygad om att det inte är så. Han kommer oftast när det är något roligt, typ en fest eller så vilket också var sådan han var. Jag har även känt honom krama om mig vid ett tillfälle när jag var väldigt ledsen.

Nu har det varit lugnt ett bra tag så antar att han kanske gått vidare nu eller inte har tid/lust/ork att hålla på och spöka för oss. Man får tro vad man vill men jag är extremt glad över att ha fått så tydliga ”bevis” från den andra sidan och är övertygad om att döden bara är början på nästa stora äventyr. Förhoppningsvis ett bättre än det här slit och skit-livet man oftast lever här på jorden.
Citera
2021-04-14, 19:00
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah

Nu har det varit lugnt ett bra tag så antar att han kanske gått vidare nu eller inte har tid/lust/ork att hålla på och spöka för oss. Man får tro vad man vill men jag är extremt glad över att ha fått så tydliga ”bevis” från den andra sidan och är övertygad om att döden bara är början på nästa stora äventyr. Förhoppningsvis ett bättre än det här slit och skit-livet man oftast lever här på jorden.

Spännande skildring av dina upplevelser. Det sista stycket är ju dock det som jag själv ser som det mest intressanta med dessa övernaturliga upplevelser; att det påvisar att det finns någon form av fortsättning efter döden.
Citera
2021-04-14, 22:57
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Spännande skildring av dina upplevelser. Det sista stycket är ju dock det som jag själv ser som det mest intressanta med dessa övernaturliga upplevelser; att det påvisar att det finns någon form av fortsättning efter döden.

Ja det är för mig helt självklart att det finns något mer efter att ha fått så tydliga meddelanden eller vad man nu ska kalla det från någon som stod mig väldigt nära.
Kan tillägga att jag förlorat andra nära anhöriga men där har dödsfallen varit väntade och mer naturliga och i samband med deras bortgång har jag aldrig märkt av något alls.

Det känns väldigt tydligt som att den här personen som var väldigt ung och gick bort hastigt och chockartat verkligen velat anstränga sig för att visa oss att han finns kvar. Min andra anhörig som var med på kyrkogården den där kvällen har ändrat uppfattning helt efter den händelsen med låtbytet. Det går liksom inte att förklara bort det på något sätt.
Citera
2021-04-15, 11:02
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Ja det är för mig helt självklart att det finns något mer efter att ha fått så tydliga meddelanden eller vad man nu ska kalla det från någon som stod mig väldigt nära.
Kan tillägga att jag förlorat andra nära anhöriga men där har dödsfallen varit väntade och mer naturliga och i samband med deras bortgång har jag aldrig märkt av något alls.

Det känns väldigt tydligt som att den här personen som var väldigt ung och gick bort hastigt och chockartat verkligen velat anstränga sig för att visa oss att han finns kvar. Min andra anhörig som var med på kyrkogården den där kvällen har ändrat uppfattning helt efter den händelsen med låtbytet. Det går liksom inte att förklara bort det på något sätt.

Fler skulle nog kunna se tecken från anhöriga som lämnar små oansenliga antydningar till att de fortsatt existera i någon form. Problemet är alla skeptiker som trångsint bortförklarar allt med naturliga anledningar och rusar genom livet utan någon större eftertanke. Jag säger inte att man inte ska leva sitt liv fullt ut, eller "förlita" sig på att man kommer att uppnå någon högre eller bättre form av existens efter detta, men med tanke på hur fantastiskt allt omkring oss ändå är borde väl ett liv efter detta ändå inte vara något fullständigt orimligt? Jag har själv en förmåga som förkunnar när en nära anhörig snart kommer att lämna jordelivet. Detta form av varsel har jag fått i arv av min mor, som i sin tur fick det av hennes mor.
Citera
2021-04-15, 18:50
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Detta form av varsel har jag fått i arv av min mor, som i sin tur fick det av hennes mor.

Gåvan hoppar alltid över en generation för att bli starkare igen.

Antingen din mor eller mormor som satt på förmågan under sin generation, annars måste vara så att antingen du eller din mor hade förmågan.

Kan inte få gåvan två generation i led utan hoppar alltid över en generation.

Guds gåva till sina barn fungerar inte på något annat sätt.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-04-15 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in