2021-04-21, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
I den barnsliga filmen säger SD att ÅH inte vill berätta sanningen.
Vad är det för sanning han pratar om? Vem är mördaren enligt honom? Vet du det?

Jag har fått för mig att chefens domkraftsskaft (som saknas efter att SD lånat hans/jobbets bil) nämnts av ÅH som möjligt mordvapen.
Iom att SD införskaffat ett nytt skaft (som han trodde passade chefens domkraft) och ville ”presentera” det som originalskaftet, så ville han försöka dumförklara ÅH.

...men det kanske bara är som jag fått för mig.
Citera
2021-04-21, 12:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intuitionisten
Hinner inte nu men jag kommer senare idag i detalj beskriva dessa 2 personers plagg, skor m.m. vid detta tillfälle. När jag såg dem första och andra gången då hade inte mordet ännu upptäckts.

En cliffhanger!
Citera
2021-04-21, 13:45
Avslutad
Citat:
Hinner inte nu men jag kommer senare idag i detalj beskriva dessa 2 personers plagg, skor m.m. vid detta tillfälle. När jag såg dem första och andra gången då hade inte mordet ännu upptäckts.
OM du har observerat någonting, varför skriver du det på flashback, efter nästan 3 år?
Polisen, kanske skulle varit lämpligare?
Citera
2021-04-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
OM du har observerat någonting, varför skriver du det på flashback, efter nästan 3 år?
Polisen, kanske skulle varit lämpligare?
Varför skulle det vara relevant för mordutredningen ?
Citera
2021-04-21, 14:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Garanterat är det så: både HD och Lena fick till slut kraft och styrka nog att äntligen bryta med SD. Det kunde han inte ta och skyllde allt på Lena och mördade henne. Att han själv hade gjort något fel som orsakade brytningarna, det tror jag inte ens föresvävade honom. Tycker motivet är glasklart. Den utlösande faktorn är när han inser att han står ensam kvar.
Har aldrig sett en tråd som velat så fram och tillbaka kring motiv. Inte undra på att det inte blir en röd tråd.
.
HD är ett skört offer. Nej hon är stark och lämnar. Börjar på ny kula. SD står ensam och desperat.

Motivet är att han lämnas av kvinnor som bestämt sig. Han blir ensam kvar. Då mördar han den sista han har som hängt med i 7 år

LW stark. LW svag.

Nej. Motivet är triangeldrama.
Han mördar LW för att han uppfattar henne som en käpp i hjulet i sina försök att få HD tillbaka.

Missade jag nåt?
Citera
2021-04-21, 14:17
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Här kommer det 2 iakttagelser som jag gjorde både på insidan av planket men även på andra sidan planket. Det var inte samma dag som jag iakttog dessa 2 ändelser. Den 1:a skedde sent på kvällen. Det var disregn i luften som gjorde att jag svängde av vid fel gata. Gatan som jag kom in på var Byalagsgatan mot planket. När jag insåg att det var fel väg vände jag om. Innan jag vänder står en bil med släpkärra i kurvan. En kvinna står och ska ta upp en massa nyklippta kvistar på trottoaren. C:a 6 meter snett till höger om kvinnan står en lång smal man och håller i en kratta. Han blir stel när han ser mig. Jag är c:a 25 meter ifrån dessa personer när jag vänder om för att komma på rätt väg. I efterhand tänkte jag att det är väl ingen som sköter sitt eget trädgårdsarbete när det regnar! Dagen eller någon dag efter det åker jag ned från Ekersvägen för att ta motorvägen till Citygross. Ungefär strax innan man kommer ut på motorvägen såg jag 2 personer vid planket. En man som stod 1 meter från planket och en kvinna som ”låg” på planket. Jag observerade de i c:a 30 – 40 sekunder innan de försvann ur synfältet. Kvinnan (det var INTE Lena) låg fortfarande helt stilla kvar på planket och mannen rörde inte heller på sig. Denna dag var det soligt väder.

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Ditt första inlägg på fb.
Vad vill du säga med det?
Var nån av dina observationer på morddagen?
Har det nåt med fallet att göra?
Hur kan en kvinna ligga PÅ planket?
Hoppas att ditt inlägg nr 2 är lite tydligare.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Varför skulle det vara relevant för mordutredningen ?

Ja du susanna...
OM nu Intuitionistens inlägg mot förmodan innehåller nåt spår av sanning så vore det väl MYCKET intressant? En person som sett två personer röra sig på mordplatsen innan Lena hittats. Tycker du inte?
Citera
2021-04-21, 14:26
Medlem
grottmuttans avatar
Intuitionisten är väl ungefär lika trovärdig som det andra nyreggade kontot som kom in och hävdade sig vara en okänd älskare till Lena.
Citera
2021-04-21, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, och sen slog hon ihjäl sig själv med 17 slag som krossade hennes skalle?

Oavsett hennes "självbild", så hade hon - efter en sympatisk och normal man som UW - förmodligen inte förväntat sig att det fanns sådana sjuka svin som SD. Han är ju inte ens normalbegåvad, så det är väl det som stör mig mest - att hon som var så kreativ, vacker och smart, föll för en 5-åring som inte ens har utseendet för sig. Än mindre hjärnan, vad det verkar.

Dessutom gick hon ju inte från UW till SD, såvitt jag vet? De var redan skilda.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6

Det stör mig också.

Nyckeln till att narcissister kan behålla sina partners, även om partnern är på en mycket högre nivå både intellektuellt och utseendemässigt är att de lyckas hitta partnerns svaga punkter och trycka på dem tills de smulat sönder partnerns självkänsla och försöker få partnern att tro att hen är sjuk och inkapabel (”Du förstör allt du tar i, du kan aldrig klara ett förhållande” sa SD till LW). De får partnern att lägga en otrolig tid på att försöka förklara sig, i tron att narcissisten bara missuppfattat allt, fast narcissisten redan vet, men njuter av att se partnern frustrerad och förtvivlad försöka förklara.

Detta sker efter att de först visat upp en förtjusande sida och fått partnern att köpa deras grandiosa bild av vem de själva är.
(Vilket LW såg igenom vem han var det sista året och ville berätta det för HD mfl).

Ett annat sätt att få partnerns att stanna är genom hot. Finns inga gemensamma barn med i bilden som spelpjäser så kan partnerns barn hotas (AW i detta fall).

Narcissisten kan även hota att sprida känsliga bilder eller osanningar om partnern (LW misstänkte att han hade sparade sexfilmer på henne).
OBS. Detta är inte att jämföra med att LW hotade att sprida sanningar om SD.
Citera
2021-04-21, 14:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Tar mig friheten att hoppa in här: det är en mycket stor del av HRs jobb att lyssna och titta igenom TR-förhandlingarna. Det torde vara ett riktigt hästjobb. Eventuellt kan de utesluta vissa bitar, men i princip lyssnar de igenom allt.
Det handlar om drygt 46 timmar...
De lyssnar på allt. Det är en repetition av TR via inspelning - bedömer material som domen grundats på och som då är överklagad - förutom att lyssna på de som kallats och är på plats in carne via ÅK och försvar.
Samt ta del av nytt material som kompletterats.
Citera
2021-04-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Ja du susanna...
OM nu Intuitionistens inlägg mot förmodan innehåller nåt spår av sanning så vore det väl MYCKET intressant? En person som sett två personer röra sig på mordplatsen innan Lena hittats. Tycker du inte?
Jo de borde ha sett henne. Varför larmade de inte
Citera
2021-04-21, 14:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Narcissisten kan även hota att sprida känsliga bilder eller osanningar om partnern (LW misstänkte att han hade sparade sexfilmer på henne).
OBS. Detta är inte att jämföra med att LW hotade att sprida sanningar om SD.
Han hotade för att hon skulle hålla käften inför HD och lyda. Han körde med vännen, grannen och pastorn som vigde paret och sen stal den gifta mannen.

Samma sysslade HD med.
Samma sysslade JG med.
Samma ses i tråden.

Syndabocken LW, exakt all skuld läggs på LW.

Hon fick munkavle och regelverk om officiellt beteende via HD och livstids kontaktförbud ang SD.
Den enda kontakten gällde event och skulle strikt gå via HD.

Hon fick fortsatta förbud om RT via SD av given anledning. Han ämnade fortsätta otroheten och förutom skam var en av LWs akilleshälar en patologisk rädsla att lämnas ensam.

Hon anpassade sig för att hon levde på hoppet.

Hon hoppades på att få SD, hon ville fortsatt tro att det fanns ett Kilimanjaro.
SD körde med dubbelbottnade löften, gjorde henne ambivalent och hon hamnade i en helt låst position:

Förutom munkavle blev hon blev även bakbunden.
LW i sin tur försökte återfå makt via att hota med att berätta sanningen.
Nåt som SD var helt paranoid kring relaterat till HD, en repetitiv hotbild ända sen mars 2017 då kraven ställdes.

Hennes tillvaron hade slagits till spillror.
LW började släppa tanken om officiell skam, hon var så under isen det bara går och redo att lägga korten på borden;
Munkaveln och de bakbundna händerna börjar släppa.
När LW började bryta sig ur blev hon ett reellt hot.

Han tappar makten över henne och hotet var det som gällt hela relationen dvs att HD skulle få veta att de fortsatt.
Han var i en ännu svagare position gällande HD, ett betydligt mer kritiskt läge iom hennes drag ang skilsmässa.

LW sökte en upprättelse efter år av att vara kuvad och stå med håven och äta brödsmulor och ensam stå med skulden.
Hon visste han hade kapacitet till våld och hot men tyvärr inte hur farlig han var.
Senast redigerad av develi 2021-04-21 kl. 15:42.
Citera
2021-04-21, 15:03
Medlem
Citat:

Förhoppningsvis har du meddelat dina iaktagelser till polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in