2021-04-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag har aldrig försvarat SDs handlingar. Men det var LW som accepterade att han behandlade henne så. Hon som accepterade RT (eller inte). Hon som fortsatte att stalka honom. Hon som vägrade släppa honom. Hon som vägrade fatta när han mordhotade henne. Hon försökte ju aldrig bryta. Vad hon än lurade i sina "vänner".

Vad är det för fel på dig egentligen? Du begriper ju ingenting. Du försöker åberopa sunt förnuft, som om en kvinna (eller ibland en man) bara med tankens kraft borde begripa vad uppvaktningen handlar om. Vore det så enkelt så hade väl ingen råkat illa ut i kärleksrelationer.

Det är ytterst märkligt att du fortfarande tycks tro att det bara handlar om att bestämma sig - att det handlar om att omedelbart går att avslöja en man/kvinna som vill dig illa. Du förenklar ett allvarligt problem på ett känslomässigt mycket kallt sätt.

Har skrivit detta förut och skriver detsamma nu igen: du verkar har mycket svårt med empatin.
Citera
2021-04-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
eftersom att hårstråt redan är analyserat så borde profilen på det hårstråt vara dokumenterat bara att ta in lenas tidigare älskare samt hd och se vilka som kan uteslutas nu har ju inte mikokondrie samma bevisvärde kan bara utesluta och sd är utesluten
Det är inte bara och bara.
Polisen får inte topsa vem som helst utan samtycke.
Har du blivit topsad och avförd så sparas inte ditt DNA.
Citera
2021-04-20, 21:21
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag antar att det du skriver gäller för samtliga kvinnor som blir utsatta för våld av män i nära relation. Om kvinnorna tagit ansvar för sina liv så hade de varken blivit misshandlade eller mördade? Deras eget fel? Det är ett välkänt faktum att en av de absolut farligaste situationerna uppstår när en kvinna börjar dra sig ur en relation med just en man som är våldsamt och kontrollerande lagd. Det är fakta. LW hade inte kunnat göra ett enda dugg. När SD börjrade förlora kontrollen över LW, då var hon körd.

Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nej det gäller inte samtliga kvinnor. Bara de som envisas med att hota och tvinga till sig umgänge från en gift man. Som vägrar släppa honom trots att han säger och visar att han väljer sin fru. Som inte ens försöker bryta trots att de dödshotas och ev misshandlas.

Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Nu får du ta och läsa i genom det du postar, Lotta Rudholm, Tova från Njutånger, etc,etc. 90% av kvinnorna som mördas i Sverige är på väg ut ur förhållandet, av dessa 90% är det en bråkdel som är älskarinnor. Och dessa kvinnor som är mördade har inte på något vis hotat eller tvingat mannen till någonting, tvärtom dom har levt ett rent helvete där dom har försökt behaga männen så gott dom har kunnat.

Det var ju det jag skrev. Att det inte gäller dem. LW har ingen likhet med dessa kvinnor.
Citera
2021-04-20, 21:49
Medlem
Citat:
Men å andra sidan hade han inte behövt lura in henne bakom planket om det nu var sd eftersom hon bett honom att komma dit och käka kladdkaka

Inte ens SD är så jävla dum att han slår ihjäl LW i huset med ett sovande barn på övervåningen.
Citera
2021-04-20, 21:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Nu håller jag ju inte med om att LW agerade som en ansvarsfull kvinna men jag håller med om att hon nog inte gick ut för att träffa en okänd person utan någon av sina älskare känd via dna i tvättkorgen eller någon annan
Trots att hon bespetsat sig på att MGM skulle dyka upp före midnatt - och t.o.m. hade skickat en otvetydig loggremsa för att försäkra sig om att få träffa honom..? - Dagen dessförinnan hade hon förgyllt hans loppsöndag med allehanda bilder, bl.a. en med inbjudande duschmotiv. - Hur rimligt är det då att hon skulle träffa någon annan än... MGM?

Sett också till hur MGM tidigare agerat samt vad LW uttryckt betr. effektiviteten av sina tumskruvar: Kan man förvänta sig att MGM kvällen före sin USA-resa skulle anse sig ha råd att helt ignorera sin "svarthåriga bekant"?

Loggremsan bör ha fungerat som en antänd stubintråd: "Tillsammans är vi starka".
Citera
2021-04-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Trots att hon bespetsat sig på att MGM skulle dyka upp före midnatt - och t.o.m. hade skickat en otvetydig loggremsa för att försäkra sig om att få träffa honom..? - Dagen dessförinnan hade hon förgyllt hans loppsöndag med allehanda bilder, bl.a. en med inbjudande duschmotiv. - Hur rimligt är det då att hon skulle träffa någon annan än... MGM?

Sett också till hur MGM tidigare agerat samt vad LW uttryckt betr. effektiviteten av sina tumskruvar: Kan man förvänta sig att MGM kvällen före sin USA-resa skulle anse sig ha råd att helt ignorera sin "svarthåriga bekant"?

Loggremsan bör ha fungerat som en antänd stubintråd: "Tillsammans är vi starka".
Om nu sd planerat mordet som många verkar vara inne på i tråden hade han givetvis lämnat sin dator påslagen hemma med en film på streaming och även sin telefon påslagen hemma.
Citera
2021-04-20, 22:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Om nu sd planerat mordet som många verkar vara inne på i tråden hade han givetvis lämnat sin dator påslagen henne med en film på streaming och även sin telefon påslagen hemma.
Ja, håller helt med. - Mer närliggande är att mordet skedde i vredesmod: omöjligt att i stunden bemästra. - Resten: skademinimering.
Senast redigerad av letsdoit 2021-04-20 kl. 22:18.
Citera
2021-04-20, 22:27
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Om nu sd planerat mordet som många verkar vara inne på i tråden hade han givetvis lämnat sin dator påslagen hemma med en film på streaming och även sin telefon påslagen hemma.
Han hade inte tid att titta på film. Han packade, tvättade och vattnade gräsmattan. Påstår han...
Citera
2021-04-20, 22:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Men å andra sidan hade han inte behövt lura in henne bakom planket om det nu var sd eftersom hon bett honom att komma dit och käka kladdkaka
Han vägrade komma in och ville helst inte träffa LW alls; hade gjort allt för att förhala - utan att förarga henne. - Han ville heller inte riskera att någon såg dem utanför LW:s bostad: Alltså började de gå - mot planket.
Citera
2021-04-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Han hade inte tid att titta på film. Han packade, tvättade och vattnade gräsmattan. Påstår han...
kanske för att det var det han gjorde hade han planerat ett mord hade han gjort som jag påstår lamnat mobilen hemma satt på datorn och streamat en film medan han utfört mordet.
Citera
2021-04-20, 22:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Ja, packning och tvätt låter troligt - men inte att vattna gräsmattan mitt i natten och sedan somna ifrån vattenspridaren. - Ej heller lär det finnas substans i att någon okänd person skulle ha stängt av spridaren.

Redan den 6 maj visste LW att USA-resan riskerade bli startskottet till att HD och SD "började om". - "Herrens vägar äro outgrundliga", som SD skrev till en kompis: Så säker var han på att HD skulle falla till föga och ge "fiskargubben" på båten. - Och så kommer LW med en loggremsa som utvisar att hon fortfarande tror och hoppas att hon och SD ska bli "starka tillsammans" - och hon räknade dagarna tills skilsmässan skulle vara ett faktum.

Allt detta hade MGM i huvudet när han mottog loggremsan. - Stressen tilltog...
Senast redigerad av letsdoit 2021-04-20 kl. 22:54.
Citera
2021-04-20, 23:12
Medlem
Här kommer det 2 iakttagelser som jag gjorde både på insidan av planket men även på andra sidan planket. Det var inte samma dag som jag iakttog dessa 2 ändelser. Den 1:a skedde sent på kvällen. Det var disregn i luften som gjorde att jag svängde av vid fel gata. Gatan som jag kom in på var Byalagsgatan mot planket. När jag insåg att det var fel väg vände jag om. Innan jag vänder står en bil med släpkärra i kurvan. En kvinna står och ska ta upp en massa nyklippta kvistar på trottoaren. C:a 6 meter snett till höger om kvinnan står en lång smal man och håller i en kratta. Han blir stel när han ser mig. Jag är c:a 25 meter ifrån dessa personer när jag vänder om för att komma på rätt väg. I efterhand tänkte jag att det är väl ingen som sköter sitt eget trädgårdsarbete när det regnar! Dagen eller någon dag efter det åker jag ned från Ekersvägen för att ta motorvägen till Citygross. Ungefär strax innan man kommer ut på motorvägen såg jag 2 personer vid planket. En man som stod 1 meter från planket och en kvinna som ”låg” på planket. Jag observerade de i c:a 30 – 40 sekunder innan de försvann ur synfältet. Kvinnan (det var INTE Lena) låg fortfarande helt stilla kvar på planket och mannen rörde inte heller på sig. Denna dag var det soligt väder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in