2021-04-20, 12:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok, ang syftningsfel. Såg missvisande ut.

Det högst troliga är att han öht inte är jämförbar med de flesta och att regridera är aldrig moget.

Det är en strategi att backa och försöka tillgripa nåt som varit funktionellt ända ner till barns nivå. Temporärt för överlevnad, flykt och skydd när nåt är övermäktigt, som upprepat mönster ett symtom att nåt är galet om man surfar runt bland Freuds försvarsmekanismer.

Jajaja, det såg missvisande ut.

Jag skrev ett mer...mogen.
Alla människor är inte hyper mogna.
Det är inte ovanligt att man kan i en situation agera lite som en tre- åring.

Men poängen var inte det riktigt, utan att de troliga är att de flesta inte skickar in ett skaft med den här hatar dig Åsa texten, även om man är misstänkt under en lång tid.
Citera
2021-04-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jodå, som JG skulle hämta samtidigt som han smög i SDs hus och även passade på att ta en bajsselfie..
Han glömde mutterknackaren, men kanske fick med sig SDs chefs skaft?
Någonting med däckbyte är det som använts, jag är övertygad.
Läs igenom förhören, HD svamlar också om domkraft och däckbyte, JG vet inte vilken bil han haft, skulle ha släpet och låna blandaren, glömmer hälften, däcken är på landet eller i SDs garage.. snurrigt och helt obegripligt att det inte utretts ordentligt.
Svaret fanns där. Nu är det borta

Tänk om svaret är återskapat, tack vare SD själv!
Om nu chefens skaft saknas efter SD lånat bilen och SD KÖPT ett nytt, kanske det finns spår från köpet.

Svaret kanske finns där ...
Citera
2021-04-20, 12:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag tänker att JG beter sej som en hund som fått inkonsekvent uppfostran (av husse SD då...) Han är osäker och aggressiv blandat med att fjäska, och ibland får han en klapp som belöning. Han vet dock aldrig om husse ska skälla ut honom eller ge honom ett ben.

Hur var det nu, är han fortfarande tillsammans med sambon Le*na?
Har de flyttat isär efter försäljningen av Kyrkvärdsvägen? Eller bor de tillsammans men någon annanstans?

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror att någon hade sett på hans Facebook att de skulle flytta till stugan.
Kanske minns jag fel.
Kommer någon annan ihåg bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Undrar hur hans sambo står ut med honom, det börjar bli dax att kliva ut ur garderoben snart..

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vet vi om hon gör det?
Enligt vad som stod i tråden häromdagen var de fortfarande skrivna på adressen till lägenheten som är såld (hur de nu kan göra det).

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ofta har man ju en tid för tillträde till de nya köparna som är inom en lite längre period. Månader, ibland ett halvt år.

Under den perioden bor man ju kvar på sin adress och är skriven där.

De kanske flyttar nu till semestern?

Det här är en del av frågorna om huruvida JG och hans sambo fortfarande är sambos (en del citat trillade bort på vägen).

När jag skrivit första frågan och fått svar kollade jag på JG:s FB och där såg det väldigt bra ut mellan honom och sambon. De verkar greja med ”stugan”.
Citera
2021-04-20, 13:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, så kan man också se det. Ha ha ha! Tack för den tvisten :-D

Drypande ironi med en touch av bedrövelse...
Hade önskar uppdatering kring fåntrattarna och hur de interagerar nu.

Det mest korkade är att de ena stunden spelar ut varandra rent manipulativt, i nästa andetag tycks de tro att de har självinsikt - för att sen träna att personlighetsutvecklas likt med smackljud och skratta på fel ställen.

SD tror han är styrman och går omkring och väntar in HD. Uttalar med högmod att de snart blir ett par.
Trånar och skriver vemodigt om den tomma sänghalvan, väntar på att också få följa med på resor. Åhhh... Fjäskar järnet.

Hon i sin tur håller honom på halster, han ska vinna hennes gunst och bli den perfekta, trogna maken likt nåt svammel i Allers.
Kärnfamiljens återfödelse när SD gått igenom en metamorfos så att de kan bli gamla tillsammans leva lyckliga alla sina dagar.
Mamma, pappa, barn i dockhuset.

Herre gud, finns de här på riktigt?
Det är sällan man ser nåt så sjukt som parkonstellation, prototypen för farlig symbios att kunna barka vart som helst.
Citera
2021-04-20, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det ena utesluter inte det andra. LW var ansvarig för sina val och handlingar. Liksom SD är ansvarig för sina.

Man kan inte tro på löften från en otrogen man.

Vadå "frysa ut"? Han är en människa som inte ville umgås med LW.

Jag tror inte att det var en misshandel. Jag tror att det var en brottsprovokation av LW för att kunna spela in och anmäla honom. Varför gick hon inte annars ur bilen när han sa åt henne många gånger att göra det?

Så du tror att vännerna till alla män som är otrogna vänder dem ryggen när de får veta vad vännen gör?

Alla hot jag har sett handlade om att han inte ville att LW skulle berätta för HD om deras relation. Det borde ha visat henne att han inte älskade henne.

För det första, nej man kan aldrig tro eller lita på en manisk lögnare som Sd. Helt rätt.

JG vände LW ryggen, behandlade henne som luft och låtsades att hon inte fanns inför andra, det är att frysa ut. Det gällde att fortsätta ha tungan upp i röven på Sd.

Om någon tar armtag runt halsen, trycker ner dig och knoggnuggar är det misshandel, även om man inte döms för det. Intressant att det var inför en födelsedag, just det verkar trigga något i den dyslexa relationen SD-LW hade.

Jag hade en vän som jag umgicks rätt mycket med. När hans fd sambo berättade att han tryckt ned henne på golvet och tagit struptag på henne bröt jag med honom.
En man accepterar inte våld eller hot mot kvinnor, en riktig man alltså, inte en sån som du.

Har du sett hur många gånger han mordhotade LW och önskade henne död? Det borde säga dig någonting om vilken slags människa Sd är.
Citera
2021-04-20, 13:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashatebax
Var det inte så att det stått en cementblandare på SD’s gård? (Som någon hämtat?)

Har han gjutit egna plintar till exempelvis uteplatsen?

Om inte annat så syns det en när man ”promenerar” med Google Maps. Vilket datum den bilden är ifrån vet jag inte.
Citera
2021-04-20, 13:32
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
För det första, nej man kan aldrig tro eller lita på en manisk lögnare som Sd. Helt rätt.

JG vände LW ryggen, behandlade henne som luft och låtsades att hon inte fanns inför andra, det är att frysa ut. Det gällde att fortsätta ha tungan upp i röven på Sd.

Om någon tar armtag runt halsen, trycker ner dig och knoggnuggar är det misshandel, även om man inte döms för det. Intressant att det var inför en födelsedag, just det verkar trigga något i den dyslexa relationen SD-LW hade.

Jag hade en vän som jag umgicks rätt mycket med. När hans fd sambo berättade att han tryckt ned henne på golvet och tagit struptag på henne bröt jag med honom.
En man accepterar inte våld eller hot mot kvinnor, en riktig man alltså, inte en sån som du.

Har du sett hur många gånger han mordhotade LW och önskade henne död? Det borde säga dig någonting om vilken slags människa Sd är.

Det som är så bizzart är att det var ju han;SD som tjatade sig till att få med sig LW på geocachingrunda i från början ,,,Om han har så svårt med sitt hat till Åsa och LW osv.varför tjatar han då på folk att hänga med honom ?

Fattar ingenting ?

Typ ; den här var inge kul så jag slår sönder den !
eller ; den här gillar jag inte så jag skriver en hat-lapp!

Och varför lova guld &gröna skogar när man vet att man inte typ orkar med att leva med personen -varför sätta sig i dessa konstiga löften när det bara blir fel alltihop?
Senast redigerad av landbandy 2021-04-20 kl. 13:37.
Citera
2021-04-20, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det ena utesluter inte det andra. LW var ansvarig för sina val och handlingar. Liksom SD är ansvarig för sina.

Man kan inte tro på löften från en otrogen man.

Vadå "frysa ut"? Han är en människa som inte ville umgås med LW.

Jag tror inte att det var en misshandel. Jag tror att det var en brottsprovokation av LW för att kunna spela in och anmäla honom. Varför gick hon inte annars ur bilen när han sa åt henne många gånger att göra det?

Så du tror att vännerna till alla män som är otrogna vänder dem ryggen när de får veta vad vännen gör?

Alla hot jag har sett handlade om att han inte ville att LW skulle berätta för HD om deras relation. Det borde ha visat henne att han inte älskade henne.

Inte misshandel? Hur dog LW om inte av sina skador efter dödsmisshandel?
Citera
2021-04-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Inte misshandel? Hur dog LW om inte av sina skador efter dödsmisshandel?
Det där rör sig om ett tillfälle när LW tvingat sig in i sd bil och vägrat lämna när han försökte knuffa ut henne anmälde hon honom för misshandel som hon sedan tog tillbaka.
Citera
2021-04-20, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashatebax
Tänk om svaret är återskapat, tack vare SD själv!
Om nu chefens skaft saknas efter SD lånat bilen och SD KÖPT ett nytt, kanske det finns spår från köpet.

Svaret kanske finns där ...
Hur menar du du tror du att SD köpt ett nytt skaft och lämnat ett ev mordvapen som någon slags pant
Citera
2021-04-20, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det som är så bizzart är att det var ju han;SD som tjatade sig till att få med sig LW på geocachingrunda i från början ,,,Om han har så svårt med sitt hat till Åsa och LW osv.varför tjatar han då på folk att hänga med honom ?

Fattar ingenting ?

Typ ; den här var inge kul så jag slår sönder den !
eller ; den här gillar jag inte så jag skriver en hat-lapp!

Och varför lova guld &gröna skogar när man vet att man inte typ orkar med att leva med personen -varför sätta sig i dessa konstiga löften när det bara blir fel alltihop?

Ja det är verkligen bisarrt, hela historien med alla relationer och burkletande och alla lögner och bråk.
Det går inte att förstå varför Sd hatade LW och önskade henne död, samtidigt som han ville vara med henne.
Kanske var hon för stark och smart för honom jämfört med den veka Hd, han ville bryta ned och forma LW som han gjort med Hd, när det inte gick fick han ett damp utbrott och slog ihjäl henne. Typiskt krishanterande av Sd, slå, döda, misshandla eller hota.
Citera
2021-04-20, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Det där rör sig om ett tillfälle när LW tvingat sig in i sd bil och vägrat lämna när han försökte knuffa ut henne anmälde hon honom för misshandel som hon sedan tog tillbaka.

Den här händelsen har vi gått igenom på hundratals inlägg tidigare i tråden. Det slutade att till och med de värsta LW hatarna fick medge att det var misshandel.
Sd knuffade alltså inte LW eller försökte dra ut henne ur bilen då hon ville prata färdigt först. Han låste fast hennes huvud i ett armgrepp, tryckte ned och gnuggande henne hårt i huvudet.
Händelsen finns inspelad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in