2021-04-14, 23:04
Medlem
EnterpriseDeuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Den senaste videon måste vara ett lågvattenmärke där Rebecka vänder sig direkt till Tommie Linds mördare.

Tror hon att han lyssnar? Hon är kritisk till att han skrivit en handskriven överklagan till HD där han hävdar självförsvar. Hon menar att mördaren tar upp samhällets resurser. Vill hon införa förbud att överklaga domar? Jag gillar inte heller mördarens beteende för fem öre men att ta bort rätten att överklaga vill jag inte. Nålsögat för att få prövningstillstånd är ändå så litet. Och det är en grundläggande rättsprincip.

https://www.youtube.com/watch?v=e4ov8rpwTmQ

Det lilla jag sett av henne ger en stark känsla av propagandism. Håller också med om gapigheten och smaklös hånfullhet. Är verkligen lösningen på MSM Bias att SD gör sin egen TV-kanal särskilt med personer som detta? Ökar bara polarisering och filter-bubblor. Då föredrar jag att alla åsikter tillåts komma till tals.
Citera
2021-04-15, 10:36
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnterpriseDeux
Det lilla jag sett av henne ger en stark känsla av propagandism. Håller också med om gapigheten och smaklös hånfullhet. Är verkligen lösningen på MSM Bias att SD gör sin egen TV-kanal särskilt med personer som detta? Ökar bara polarisering och filter-bubblor. Då föredrar jag att alla åsikter tillåts komma till tals.
Riks bjuder in människor från hela det politiska spektrat till deras program, inte deras fel att vänsterfolk har sån beröringsskräck.
Citera
2021-04-15, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Dom tre första avsnitten av Let's talk about it med Eva Vlaardingerbroek har varit bra.

"Min första vecka i Sverige": https://www.youtube.com/watch?v=ZDJ8a3iF7OQ

"Miljöpartiet säger att svenska kvinnor ska ge plats åt utlänningar": https://www.youtube.com/watch?v=XQpe1-FySJU

"Om Metoo-rörelsen och konsekvenserna av den": https://www.youtube.com/watch?v=pq5LIaJCrWw

Ja, det har givit mersmak och nu ska hon göra två i veckan. Onsdag och söndag kväll. Man kan komma med förslag på ämnen etc om man vill.
Citera
2021-04-19, 16:29
Medlem
Eva gjorde en video som heter "Varför förlorar högern kulturkriget?"
https://www.youtube.com/watch?v=ZWDndwydYQU
Jag håller väl inte med hennes konklusioner men det är åtminstone viktigt att diskutera frågan. Kulturkriget diskuteras alltför sällan, vilket är synd eftersom Woke har tagit över just för att vnstern vann kulturkriget. Det var där det började.
Citera
2021-04-19, 16:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Eva gjorde en video som heter "Varför förlorar högern kulturkriget?"
https://www.youtube.com/watch?v=ZWDndwydYQU
Jag håller väl inte med hennes konklusioner men det är åtminstone viktigt att diskutera frågan. Kulturkriget diskuteras alltför sällan, vilket är synd eftersom Woke har tagit över just för att vnstern vann kulturkriget. Det var där det började.

Vilka slutsatser håller du inte med om?
Citera
2021-04-19, 16:53
Medlem
Phantom042s avatar
Hur länge orkar man finansiera det här?

Känns som tre flickor som får lite tid på sig att bedriva en monolog på youtube lite då och då och bara en massa ryggdunkare som tittar på det.

Jag tror knappast det gynnar SD på något sätt, är nog enbart deras egna kärnväljare som orkar titta.
Citera
2021-04-19, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vilka slutsatser håller du inte med om?

Nu skippade jag fram en del eftersom mycket av videon handlade om det vanliga: gnäll. Vad jag minns sa hon att de konservativa ägnar för mycket tid åt att käbbla om småsaker. Men det är väl knappast det som är problemet.
I övrigt vet jag inte vad hennes slutsats är om varför högern förlorar kulturkriget, men jag skulle inte säga det beror på att vi är oeniga. Ser man på Flashback och i Facebook grupper skulle jag säga att 90% är eniga om 90% av åsikterna.

Sen kan man ifrågasätta hela begreppet konservativ. Det är kanske snarare invandringskritik "vi" har gemensamt samt en irritation mot vänsterns trams. Men visst, man kan diskutera definitioner fram och tillbaka. Jag kallade mig konservativ i olika varianter (kulturkonservativ t ex) fram tills nyligen, men i jämförelse med amerikanska konservativa är jag inte konservativ så jag har slutat kalla mig det. Även när jag läser i forumet Konservatism här eller böcker om konservativa tänkare finns det få saker jag håller med om. Jag håller egentligen inte heller med SD i deras nationella konservatism heller. Så jag känner mig lite skeptisk till begreppet "vi konservativa".
Citera
2021-04-19, 20:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag tror Riks har förlorat reklamintäkterna från Youtube för de visar inte reklam på deras videos längre?
Citera
2021-04-20, 00:34
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Hur länge orkar man finansiera det här?

Beror väl på kostnaderna, men SD har gott om pengar och brukar vara uthålliga.

Citat:
Jag tror knappast det gynnar SD på något sätt, är nog enbart deras egna kärnväljare som orkar titta.

Flera av deras videor har över 60 000 visningar. Det är inte Pewdepie, men det är mycket högt för att vara svensk politik.
Citera
2021-04-20, 00:38
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Beror väl på kostnaderna, men SD har gott om pengar och brukar vara uthålliga.

Flera av deras videor har över 60 000 visningar. Det är inte Pewdepie, men det är mycket högt för att vara svensk politik.

Ja, men jag tror det är mest samma människor som tittar. Men det är klart det är många som delar på sociala medier och liknande så når väl ut till en del.
Jag tycker hela upplägget känns lite desperat, som att de kört fast och gör allt för att få uppmärksamhet.

Edit:
Ändrar mig lite, såna här inspelningar tror jag definitivt det finns intresse för.
https://www.youtube.com/watch?v=ARkX0CApZjY
Senast redigerad av Phantom042 2021-04-20 kl. 00:44.
Citera
2021-04-20, 00:41
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Riks bjuder in människor från hela det politiska spektrat till deras program, inte deras fel att vänsterfolk har sån beröringsskräck.

Riks bjuder in gäster från hela det politiska spektrat, till skillnad från SVT och TV4 som oftast anlitar experter med kraftig slagsida åt vänster.
Citera
2021-04-20, 00:57
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Nu skippade jag fram en del eftersom mycket av videon handlade om det vanliga: gnäll. Vad jag minns sa hon att de konservativa ägnar för mycket tid åt att käbbla om småsaker. Men det är väl knappast det som är problemet.
I övrigt vet jag inte vad hennes slutsats är om varför högern förlorar kulturkriget, men jag skulle inte säga det beror på att vi är oeniga. Ser man på Flashback och i Facebook grupper skulle jag säga att 90% är eniga om 90% av åsikterna.

Sen kan man ifrågasätta hela begreppet konservativ. Det är kanske snarare invandringskritik "vi" har gemensamt samt en irritation mot vänsterns trams. Men visst, man kan diskutera definitioner fram och tillbaka. Jag kallade mig konservativ i olika varianter (kulturkonservativ t ex) fram tills nyligen, men i jämförelse med amerikanska konservativa är jag inte konservativ så jag har slutat kalla mig det. Även när jag läser i forumet Konservatism här eller böcker om konservativa tänkare finns det få saker jag håller med om. Jag håller egentligen inte heller med SD i deras nationella konservatism heller. Så jag känner mig lite skeptisk till begreppet "vi konservativa".
Du kanske är liberalkonservativ? Jag kan definiera mig som det delvis, men inget är hugget i sten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in