Citat:
Ursprungligen postat av
Blessedfruit
Ditt resonemang ligger nära något jag har tänkt ganska mycket på, hur SD skulle ha agerat om han vore helt oskyldig. Jag kan ju inte veta hur han skulle ha reagerat, så klart, men jag är rätt säker på att han skulle ha en väldigt annorlunda framtoning, beteende och agenda än han har nu. Det känns väldigt graverande hur han inte beter sig, även förutom att han inte sökte L*na dagen efter mordet osv. Det finns inte en oskyldig människa i världen som skulle bete sig som SD beter sig. Jag tror att han får en kick av att veta att han har gjort det och av att det verkar som att han har lyckats städa bort möjligheten för någon att få honom fälld.
En någorlunda normal människa skulle vara stressad av att behöva leva med andras blickar och vetskap. SD rör det inte i ryggen, tvärtom. Det ger honom snarare någon sorts maktrus
Precis, det tror jag också.
Och det är där man se tecken på detta när han säger till andra att "det är konstaterat Lena", eller "vi kommer snart att få se rubriker", "bara jag vet om jag är mördaren" eller att han vet att det" inte kommer att lösa sig" (när poliskvinnan träffar SD på parkeringen utanför polishuset).
Han njuter av att vara den som vet, och jag kan nästan uppfatta som att han njuter av att leka katt-råtta med polisen i förhören. Helt klart njuter han också av att både posta bilder och texter i geocahingloggarna.