Citat:
Ursprungligen postat av
Perlite
Jag odlar den i år för första gången. Vad jag förstått så är Pehkuruder från början en finsk early strain som man senare gjort en auto på. Jag kan ha fel.
Du tänker på den Pehkuruder som finns på seedheaven?
Finns lite skrivet om den på ICMAG.
Pekutyphoon är det många som odlar i Finland. Kolla finska utomhustråden på ICMAG så får du se att kanske hälften av alla bilder är på pekutyphoon. Dom förkortar den PT.
Ja jag syftar på den som seedheaven tillhandahåller. Jag kikade in lite hos finländarna på icmag och kollade 2019 och 2020 års utomhustrådar. Inte jättemånga som odlade PT men av det jag kunde se så verkade det vara en fin strain

Jag odlade Thyphoon 2012, 2013 och älskade strainen på grund av dess härdighet och spännande phenos, så det ska bli kul att odla PT som ju bygger vidare på Thyphoon.
Årets lineup blir Pehkuthyphoon, Ulduz, Leb27, Dieselryder och Super Lemon haze AF i zon 1. Jag kommer köra helt ekologiskt i år och gödsla groparna med benmjöl, kompost, bokashi, hönsgödsel och eventuellt tilläggsgödsla med vallörtsvatten och bokashivatten. Lycka till alla ni andra som odlar och må Ra vara med oss