Citat:
Ursprungligen postat av
Swern99
Tjena bror! Kan man upptäcka dom här hanarna tidigt innan man plantera ut dom. Det är ju för jävligt om man har förberett en magisk 50l bädd bara för att skära ner en hane i det. Vill jätte gärna veta hur du gör skulle uppskattas om du hjälpte en broder!
Jag hjälper dig gärna men snälla kalla mig inte ”bror”.
Hanen jag hittade var en auto. Autos visar som känt sitt kön ganska tidigt. Redan efter 2-3 veckor så kan man se vissa hanar.
Till din fråga. Om vi nu tex säger att du planerar att ha 3 early plantor i din bädd och du vill att alla ska vara honor. Plantera då ut 8-10 kanske till och med 12 earlys i början. 3 blir uppätna eller är svaga som du rycker. Några blir hanar som du oxå rycker och på slutet har du 3 honor kanske 4 som du behåller i bädden.
Skit i hanarna till att börja med. Hanarna kommer sen att visa sig FÖRE honorna. Typ i juli för early. När hanen visar sina bollar kommer du att ha 2-3 veckor på dig att rycka hanen innan honorna börjar visa sig och innan hanen ens börjat producera pollen. Du måste vara blind om du missar bollarna. Är du osäker på om det är bollar du ser så låt plantan vara tills att det är super tydligt att det är bollar och då rycker du hanen. Stressa inte. Du kommer ha gott om tid innan hanen fuckar upp dina honor med pollen.
Förstår du?