2021-04-19, 04:14
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Molly är en modig tjej och en stark kvinna. Det krävs mod och civilkurage att ta avstånd från SD.
Citera
2021-04-19, 04:18
Medlem
ytterliggare en i raden som borde bli drabbad av det dom drar in och tycker är bra..

gång på gång bevisar kvinnor att dom är blåsta..

Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/a28zoO/sd-annons-brinner-i-molly-sandens-nya-video

När en SD-annons slukas av elden blir videon Sandéns mest politiska hittills.

– Det var en anonym kille som kom dit och slängde ner den. Jag kände att det blev så starkt och bra så jag ville ha med det, säger hon.

– Även om det inte är jag som kastar ner annonsen så är det ju klart att det blir ett statement från min sida också. Jag vill egentligen inte gå in på politiska diskussioner. Men jag står för jämställdhet och alla människors lika värde. Alla har rätt att vara och bli respekterad för den man är.

Istället för att bli upprörd så vänder SD Henrik Vinge på det hela och ser det som positivt. Han ser inte den brinnande annonsen som en kritik av partiet.

– För mig är detta tydligt kopplat till legenden om fågeln Fenix, som återuppstår ur elden.

Han fortsätter:

– Det är en intressant analogi till SD. Vi har varit uträknade ett antal gånger men alltid kommit tillbaka starkare. Konstens skönhet ligger alltid i betraktarens ögon, och här tycker jag att hänvisningen till Fenix-legenden är uppenbar.

Jag förstår Henriks tanke och det är sant så som han lägger upp det men jag går efter vad Molly säger och ännu en svensk favorit är begravd hos mig.
Det går varken lyssna på musik längre och när hon pratar om lika värde, det får mig att kräkas eftersom SD inte ingår i det.
Citera
2021-04-19, 05:54
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Molly är en modig tjej och en stark kvinna. Det krävs mod och civilkurage att ta avstånd från SD.

Nej. Där har du fel. Det är precis tvärtom.
Att som offentlig person öppet stödja SD kräver ett stort mod eftersom man riskerar att förstöra sin karriär.

Ta avstånd från SD gör ju 99% av alla artister.
Citera
2021-04-19, 06:05
Medlem
godboys avatar
Bara trams, hon vill bara framstå PK och vara i artistvärmen, f f a nu när de knappt får några uppdrag p g a Covid. Detta är ett sätt för henne försöka bli mer omtalad och anlitad.

Allas lika värde? Jo tack! Den gängkriminella lika mycket värd som den skötsamme? Skulle inte tro det.
Citera
2021-04-19, 06:18
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Nej. Där har du fel. Det är precis tvärtom.
Att som offentlig person öppet stödja SD kräver ett stort mod eftersom man riskerar att förstöra sin karriär.

Ta avstånd från SD gör ju 99% av alla artister.

Sorry - jag var ironisk.
Citera
2021-04-19, 06:24
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

– Även om det inte är jag som kastar ner annonsen så är det ju klart att det blir ett statement från min sida också. Jag vill egentligen inte gå in på politiska diskussioner. Men jag står för jämställdhet och alla människors lika värde. Alla har rätt att vara och bli respekterad för den man är.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon vill inte bli politisk med blir det radikalt! Jämställdhet och alla människors lika värde vart står det att SD är mot det?! Bara i hennes huvud men lika värde likt MP vill då. Då ska hon som vit kvinna ge upp sin plats att höras och synas i Sverige mot en kvinna från säg Kongo. Bra då vet vi!

Dessutom så säger hon emot sig själv, alla har uppenbarligen inte rätt att vara och bli respekterade för den man är.

Så här är det ju alltid, jämställdhet och allas lika värde, förutom exempelvis SD-politiker och väljare, då är man inte längre lika mycket värd och då behöver man inte vara jämställd.

Kan etablisemanget inte bara sluta att använda fel ord hela tiden för att beskriva något, det är så oärligt och intellektuellt ohederligt.

- Jag står för att alla som tycker som mig är lika mycket värda och jag står för att alla som håller med mig har rätt att bli respekterade för den de är.

Man säger att det är yttrandefrihet när etablisemangets åsikter är ok att yttra medans man på olika sätt som exempelvis censur motarbetar och förhindrar andra åsikter.

Man säger att man värnar om demokratin och att vi har demokrati samtidigt som man blir mer och mer fascistiska, både genom lagar och genom hur man bemöter människor i samhället.

Man säger hela tiden att alla människor är lika mycket värda men gång på gång så visar man att samhälls och regimkritiker inte är lika mycket värda.

George Orwell's 1984 verkar ju snarare vara en mall än skönlieratur.
Citera
2021-04-19, 07:11
Medlem
SkepticVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Sorry - jag var ironisk.
Det framgick med all önskvärd tydlighet.
Citera
2021-04-19, 07:22
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Vi är inte jämnlika, det är en gammal vänster-idé, inte ens i Sovjet eller Kina är folk jämnlika.

Människor lika värde är en felöversättning från det engelska Equal in dignity, vilket inte är detsamma som lika i värde.

Att inte respektera sina meningsmotståndare är att vara ännu sämre än de man inte respekterar.

Bra och informativt.
Citera
2021-04-19, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Vi är inte jämnlika, det är en gammal vänster-idé, inte ens i Sovjet eller Kina är folk jämnlika.

Människor lika värde är en felöversättning från det engelska Equal in dignity, vilket inte är detsamma som lika i värde.

Att inte respektera sina meningsmotståndare är att vara ännu sämre än de man inte respekterar.

Vad då "inte ens i Sovjet eller Kina"?
Vad har du intagit?
Citera
2021-04-19, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Dessutom så säger hon emot sig själv, alla har uppenbarligen inte rätt att vara och bli respekterade för den man är.

Så här är det ju alltid, jämställdhet och allas lika värde, förutom exempelvis SD-politiker och väljare, då är man inte längre lika mycket värd och då behöver man inte vara jämställd.

Kan etablisemanget inte bara sluta att använda fel ord hela tiden för att beskriva något, det är så oärligt och intellektuellt ohederligt.

- Jag står för att alla som tycker som mig är lika mycket värda och jag står för att alla som håller med mig har rätt att bli respekterade för den de är.

Man säger att det är yttrandefrihet när etablisemangets åsikter är ok att yttra medans man på olika sätt som exempelvis censur motarbetar och förhindrar andra åsikter.

Man säger att man värnar om demokratin och att vi har demokrati samtidigt som man blir mer och mer fascistiska, både genom lagar och genom hur man bemöter människor i samhället.

Man säger hela tiden att alla människor är lika mycket värda men gång på gång så visar man att samhälls och regimkritiker inte är lika mycket värda.

George Orwell's 1984 verkar ju snarare vara en mall än skönlieratur.

Det blir ju lite moment 22 eftersom SD uppenbarligen inte anser alla vara lika mycket värda och jämlika.
Men samma sekund som DE inte känner sig jämlika och lika mycket värda...då är det helt plötsligt fel!

Sen är återigen inte yttrandefrihet=att få säga precis vad fan man vill.
Citera
2021-04-19, 07:59
Medlem
Mest intressant är ju varför Molly inte får komma till USA och sjunga på oscargalan, hon blev nekad inresetillstånd till USA. Hmmmm.
Citera
2021-04-19, 08:05
Medlem
Freeze89s avatar
Och vart ligger nyhetsvärdet i detta? Anledningen till att ingen törs backa SD offentligt är ju självklar, det är att begå karriärmässigt självmord, tyvärr. Skulle några stora namn börja backa SD så hade det nog tagit fart.

Sen finns det ju hjärntvättade hjon som Molly. Men vem fan bryr sig i vad den fittan tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in