2021-04-19, 08:07
Medlem
Vem bryr sig om en urblåst bimbo ???
Citera
2021-04-19, 08:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Vi är inte jämnlika, det är en gammal vänster-idé, inte ens i Sovjet eller Kina är folk jämnlika.

Människor lika värde är en felöversättning från det engelska Equal in dignity, vilket inte är detsamma som lika i värde.

Att inte respektera sina meningsmotståndare är att vara ännu sämre än de man inte respekterar.

Det beror väl på vad man väger in i begreppet ”jämnlik”? I en svensk kontext handlar det väl om att alla medborgare ska vara jämlika inför lagen och ha samma möjligheter till vård och utbildning?

Sen finns det ett personligt värde som man sätter på folk. Jag skulle tex rädda min flickvän och lämna dig i en brinnande byggnad om jag var tvungen att välja. Men det är ju nåt helt annat.
Citera
2021-04-19, 08:21
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Fröken MS får naturligtvis vara så politisk som hon önskar. Det står henne fritt.

Dock blir det att slå in öppna dörrar i den värld hon verkar i och hon sjunger bara med i kören pliktskyldigt.

Men att störa sig på detta är helt onödigt då hennes ställningstagande troligtvis inte påverkar någon som inte redan är frälst. Att detta ens debatteras...

Hade ju varit mkt intressantare om hon t ex bränt socialdemokraterna eller MP. Eller om Carola bränt bibeln. Då hade det funnits mer att debattera nu blir det mellanmjölk för hela slanten.
Citera
2021-04-19, 08:29
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Molly är en modig tjej och en stark kvinna. Det krävs mod och civilkurage att ta avstånd från SD.

Vad har civilkurage och mod med detta att göra. Ja det är en ärlig fråga? Förklara gärna
Citera
2021-04-19, 08:32
Medlem
sankmarks avatar
Är man feminist och för jämlikhet så borde man kanske istället reagera på när Islams idéer sprids i det svenska samhället. Hundratusentals tjejer och kvinnor förtryck och begränsas i frihet i Islams namn. Sjal på och moralpoliser som bestämmer tjejers frihet. Facit när det blir majoritet av muslimer har vi i länder som Iran och Saudi. Att kritisera det värsta hotet för jämlikhet, religiös hittepå, då är förstås Molly precis som Anne Lööv tyst.
Citera
2021-04-19, 08:44
Medlem
vem är Molly Sandeen.
Citera
2021-04-19, 10:00
Avslutad
En av alla dessa wokekändisar. Eric Saade och Danny Saucedo insåg väl båda att det inte gick att leva ihop med henne.
Citera
2021-04-19, 10:23
Medlem
Jaha, inget nytt att se. Kändiseliten och Hollywoodvänstern har alltid tävlat i att godhetssignalera. Det ingår i jobbet. Naturligtvis skiter de i ”allas lika värde”. De är narcissister som är beroende av uppmärksamhet, likes, pengar, och ryggdunkar.

Jag vill se henne ta en riktig risk. T ex stå upp emot islamismen och ta avstånd från hederskulturen inom islam. Men nej, att bajsa på SD är enkelt och riskfritt. Jävla tönt alltså. Kan se framför mig hur stolt narcissistfettot är när hon ser sin video. Wow ba liksom vilken statement 🙄
Citera
2021-04-19, 10:28
Medlem
Adonis.s avatar
Har personligen träffat söta Molly flera gånger, pga gemensamma vänner, och hon är allt annat än pk irl. Det vill jag lova. Hennes vänner räds varken colombianskt godis eller fördomar. Deras nedsättande attityd mot invandrare & fattiga eskalerar alltid ju mer ladd de drar i sig. Om Molly drar näsa vet jag inte men har personligen hört hennes fördomar om invandrare. Hon är en hycklare som alla andra, but she's a fucking beauty.

Så hon är ursäktad. Tror att kändisar mer rller mindre blir tvingade till att vara pk.
Citera
2021-04-19, 10:37
Medlem
imsmurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Har personligen träffat söta Molly flera gånger, pga gemensamma vänner, och hon är allt annat än pk irl. Det vill jag lova. Hennes vänner räds varken colombianskt godis eller fördomar. Deras nedsättande attityd mot invandrare & fattiga eskalerar alltid ju mer ladd de drar i sig. Om Molly drar näsa vet jag inte men har personligen hört hennes fördomar om invandrare. Hon är en hycklare som alla andra, but she's a fucking beauty.

Så hon är ursäktad. Tror att kändisar mer rller mindre blir tvingade till att vara pk.
Hon ser ju ut som en man med smink på sig.
Har hört att när hon dragit ladd så kopulerar hon med djur.
Citera
2021-04-19, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Det blir ju lite moment 22 eftersom SD uppenbarligen inte anser alla vara lika mycket värda och jämlika.
Men samma sekund som DE inte känner sig jämlika och lika mycket värda...då är det helt plötsligt fel!

Sen är återigen inte yttrandefrihet=att få säga precis vad fan man vill.
På vilket sätt då? Måste alla bo i Sverige för att var "lika mycket värda/jämställda". En nationalist tkr inte att den och den är "mindre värd" men vidhåller rätten att behålla sin särart, kommunister och globalister vill dock härska en rotlös, vitbrun blandning, hela Europa ska se ut på samma sätt..

En svensk medborgare har en massa rättigheter som andra inte har, Sverige har en stor utbyggd välfärdsstat där pengar betalas in för att komma MEDBORGARNA till gagn senare, att ägna sig åt massinvandring förstör såklart den balansen (som inte betalar in men cashar ut).

Sedan finns vissa villkor som bör gälla för att bo i en västerländsk demokrati, och det tkr alla riksdagspartier fast de hycklar om "integration". såsom att kvinnor ska vara jämställd mannen och yrkesarbetare i samma utsträckning, att inte ägna sig hederskultur och klanvälde mm. Liberalerna gillar ju att jobba mot hedersvåld men vägrar frågan om assimilation, SD är ju de enda som inte hycklar, sharialagar som många muslimer vill ha är heller inte gångbart i Sverige.
Citera
2021-04-19, 11:29
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/a28zoO/sd-annons-brinner-i-molly-sandens-nya-video

När en SD-annons slukas av elden blir videon Sandéns mest politiska hittills.

– Det var en anonym kille som kom dit och slängde ner den. Jag kände att det blev så starkt och bra så jag ville ha med det, säger hon.

– Även om det inte är jag som kastar ner annonsen så är det ju klart att det blir ett statement från min sida också. Jag vill egentligen inte gå in på politiska diskussioner. Men jag står för jämställdhet och alla människors lika värde. Alla har rätt att vara och bli respekterad för den man är.

Istället för att bli upprörd så vänder SD Henrik Vinge på det hela och ser det som positivt. Han ser inte den brinnande annonsen som en kritik av partiet.

– För mig är detta tydligt kopplat till legenden om fågeln Fenix, som återuppstår ur elden.

Han fortsätter:

– Det är en intressant analogi till SD. Vi har varit uträknade ett antal gånger men alltid kommit tillbaka starkare. Konstens skönhet ligger alltid i betraktarens ögon, och här tycker jag att hänvisningen till Fenix-legenden är uppenbar.

Jag förstår Henriks tanke och det är sant så som han lägger upp det men jag går efter vad Molly säger och ännu en svensk favorit är begravd hos mig.
Det går varken lyssna på musik längre och när hon pratar om lika värde, det får mig att kräkas eftersom SD inte ingår i det.

Det fetade:
Really?! De senaste veckornas kvinnomördare också alltså...
Nja... Vet inte riktigt om jag håller med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in