Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
– Även om det inte är jag som kastar ner annonsen så är det ju klart att det blir ett statement från min sida också. Jag vill egentligen inte gå in på politiska diskussioner. Men jag står för jämställdhet och alla människors lika värde. Alla har rätt att vara och bli respekterad för den man är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Hon vill inte bli politisk med blir det radikalt! Jämställdhet och alla människors lika värde vart står det att SD är mot det?! Bara i hennes huvud men lika värde likt MP vill då. Då ska hon som vit kvinna ge upp sin plats att höras och synas i Sverige mot en kvinna från säg Kongo. Bra då vet vi!
Dessutom så säger hon emot sig själv, alla har uppenbarligen inte rätt att vara och bli respekterade för den man är.
Så här är det ju alltid, jämställdhet och allas lika värde, förutom exempelvis SD-politiker och väljare, då är man inte längre lika mycket värd och då behöver man inte vara jämställd.
Kan etablisemanget inte bara sluta att använda fel ord hela tiden för att beskriva något, det är så oärligt och intellektuellt ohederligt.
- Jag står för att alla som tycker som mig är lika mycket värda och jag står för att alla som håller med mig har rätt att bli respekterade för den de är.
Man säger att det är yttrandefrihet när etablisemangets åsikter är ok att yttra medans man på olika sätt som exempelvis censur motarbetar och förhindrar andra åsikter.
Man säger att man värnar om demokratin och att vi har demokrati samtidigt som man blir mer och mer fascistiska, både genom lagar och genom hur man bemöter människor i samhället.
Man säger hela tiden att alla människor är lika mycket värda men gång på gång så visar man att samhälls och regimkritiker inte är lika mycket värda.
George Orwell's 1984 verkar ju snarare vara en mall än skönlieratur.