2021-04-18, 23:28
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/a28zoO/sd-annons-brinner-i-molly-sandens-nya-video

När en SD-annons slukas av elden blir videon Sandéns mest politiska hittills.

– Det var en anonym kille som kom dit och slängde ner den. Jag kände att det blev så starkt och bra så jag ville ha med det, säger hon.

– Även om det inte är jag som kastar ner annonsen så är det ju klart att det blir ett statement från min sida också. Jag vill egentligen inte gå in på politiska diskussioner. Men jag står för jämställdhet och alla människors lika värde. Alla har rätt att vara och bli respekterad för den man är.

Istället för att bli upprörd så vänder SD Henrik Vinge på det hela och ser det som positivt. Han ser inte den brinnande annonsen som en kritik av partiet.

– För mig är detta tydligt kopplat till legenden om fågeln Fenix, som återuppstår ur elden.

Han fortsätter:

– Det är en intressant analogi till SD. Vi har varit uträknade ett antal gånger men alltid kommit tillbaka starkare. Konstens skönhet ligger alltid i betraktarens ögon, och här tycker jag att hänvisningen till Fenix-legenden är uppenbar.

Jag förstår Henriks tanke och det är sant så som han lägger upp det men jag går efter vad Molly säger och ännu en svensk favorit är begravd hos mig.
Det går varken lyssna på musik längre och när hon pratar om lika värde, det får mig att kräkas eftersom SD inte ingår i det.
Citera
2021-04-18, 23:50
Avstängd
sommarlovs avatar
Vi är inte jämnlika, det är en gammal vänster-idé, inte ens i Sovjet eller Kina är folk jämnlika.

Människor lika värde är en felöversättning från det engelska Equal in dignity, vilket inte är detsamma som lika i värde.

Att inte respektera sina meningsmotståndare är att vara ännu sämre än de man inte respekterar.
Citera
2021-04-19, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/a28zoO/sd-annons-brinner-i-molly-sandens-nya-video

När en SD-annons slukas av elden blir videon Sandéns mest politiska hittills.

– Det var en anonym kille som kom dit och slängde ner den. Jag kände att det blev så starkt och bra så jag ville ha med det, säger hon.

– Även om det inte är jag som kastar ner annonsen så är det ju klart att det blir ett statement från min sida också. Jag vill egentligen inte gå in på politiska diskussioner. Men jag står för jämställdhet och alla människors lika värde. Alla har rätt att vara och bli respekterad för den man är.

Istället för att bli upprörd så vänder SD Henrik Vinge på det hela och ser det som positivt. Han ser inte den brinnande annonsen som en kritik av partiet.

– För mig är detta tydligt kopplat till legenden om fågeln Fenix, som återuppstår ur elden.

Han fortsätter:

– Det är en intressant analogi till SD. Vi har varit uträknade ett antal gånger men alltid kommit tillbaka starkare. Konstens skönhet ligger alltid i betraktarens ögon, och här tycker jag att hänvisningen till Fenix-legenden är uppenbar.

Jag förstår Henriks tanke och det är sant så som han lägger upp det men jag går efter vad Molly säger och ännu en svensk favorit är begravd hos mig.
Det går varken lyssna på musik längre och när hon pratar om lika värde, det får mig att kräkas eftersom SD inte ingår i det.

Förlåt om detta är off topic men är inte den videon flera år gammal? varför ta upp det nu?
Citera
2021-04-19, 00:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Hon vill inte bli politisk med blir det radikalt! Jämställdhet och alla människors lika värde vart står det att SD är mot det?! Bara i hennes huvud men lika värde likt MP vill då. Då ska hon som vit kvinna ge upp sin plats att höras och synas i Sverige mot en kvinna från säg Kongo. Bra då vet vi!
Citera
2021-04-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alextheel
Förlåt om detta är off topic men är inte den videon flera år gammal? varför ta upp det nu?

Wow, 6 år gammal, den fanns precis under hennes senaste länk.
Jävla aftonbladet att lura mig så. Det var dåligt av mig att inte vara mer uppmärksam.
Citera
2021-04-19, 00:19
Avslutad
Intresseklubben antecknar

Orka bry sig bara ignorera och gå vidare
Citera
2021-04-19, 00:21
Medlem
Hon bevisar bara för alla hur verklighetsfrämmande hon är, precis som alla är i nöjesbranschen.
Citera
2021-04-19, 00:32
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon vill inte bli politisk med blir det radikalt! Jämställdhet och alla människors lika värde vart står det att SD är mot det?! Bara i hennes huvud men lika värde likt MP vill då. Då ska hon som vit kvinna ge upp sin plats att höras och synas i Sverige mot en kvinna från säg Kongo. Bra då vet vi!
Har du läst SDs politik? Sedan är det larvigt att ni män kräver att kvinnor ska ge upp om saker. Varför ska hon göra det när det är mannens tur att vara tyst ibland. Sedan är hon väl mest en popartist. Det är inte heller jämlikt om vi kvinnor måste turas om gällande plats och ni får platserna gratis. Kan du sjunga eller? Hon har väl för tusan arbetat fram till sin plats och det finns ordentliga skäl till att det varken är du eller ja som står på scenen. Byt själv plats med någon om du nu fått vad än du har gratis och utan arbete, ansträngning eller någon kamp.
Citera
2021-04-19, 00:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Har du läst SDs politik? Sedan är det larvigt att ni män kräver att kvinnor ska ge upp om saker. Varför ska hon göra det när det är mannens tur att vara tyst ibland. Sedan är hon väl mest en popartist. Det är inte heller jämlikt om vi kvinnor måste turas om gällande plats och ni får platserna gratis. Kan du sjunga eller? Hon har väl för tusan arbetat fram till sin plats och det finns ordentliga skäl till att det varken är du eller ja som står på scenen. Byt själv plats med någon om du nu fått vad än du har gratis och utan arbete, ansträngning eller någon kamp.

Ja har du eller gissar du bara? Säg vart det står att de är mot de här sakerna?

Sa inget om att hon skulle flytta sig. Så vad Märta sagt att hon kommer behöva göra det om MP får allt de vill.
Citat:
- Ska utlandsfödda kvinnor få makt kommer vita, inrikes födda kvinnor att behöva flytta på sig, säger Märta Stenevi.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/kRVPRB/ar-miljopartiet-pa-vag-att-bli-ett-vansterparti

Så det blir väla kul? Först fått makt från svenska män. Sedan av med den på direkten till förmån för någon från Kongo!
Citera
2021-04-19, 00:39
Medlem
Kämpendahls avatar
Sex år sedan. Avdelningen lättkränkta män har talat

SD verkar i alla fall överlevt detta och står starkare än någonsin.
Citera
2021-04-19, 00:40
Medlem
"Det var en anonym kille som kom dit och slängde ner den. Jag kände att det blev så starkt och bra så jag ville ha med det, säger hon.
"

Hon tar politisk ställning men har inte ens ryggrad nog att stå för det?

Dessutom trist hon måste göra politik av detta när hon för en gångs skull gör en ok låt.
Citera
2021-04-19, 00:47
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Är det här något nytt? För i så fall är det inte första gången som tjockis-Molly visar sin kritik mot SD, hon brände väl deras valprogram eller liknade tidigare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in