2021-04-18, 23:05
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Läs HELA artikeln i länken från år 2018 - där det står att de INTE får hoppa av för att de har skrivit papper = kontrakt;

https://www.hant.se/noje/deltagare-ville-hoppa-av-robinson-stoppades-av-tv4/5155702
Ja men om en deltagare blir "sjuk" så kan de ju inte hålla denne kvar genom nåt kontrakt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Såg nyss om torsdagens avsnitt och där träffade Anders de fyra nya utmanarna i skogen och ger dem en bok med info om de elva (11) överlevarna som finns kvar i Robinson. Detta händer alltså efter att örådet varit men klipps in som om det händer innan. Anders vet alltså vem som blivit utröstad och därför inte är med i boken! Vet alltså om det som hände i örådet ("sveket") och att nya lagledare i de befintliga lagen inte skulle komma att göra ett smack åt den sk originalfemmans dominans i Lag Nord. Wrenkler skulle bli utröstad som nästa då den nye lagledaren från utmanaren skulle vara immun och sen skulle det bli lagledarens/utmanarens tur.

Fel för både Wrenkler och Alex var med i den infoboken.
Medlem
Zyxel04s avatar
Vet att någon skrivit detta innan men ju mer jag tänker på det desto mer logiskt känns det.

Nästa vecka så kommer två av jokrarna vara lagledare och på slutet i "nästa program"-sekvensen så läser Ludde att deltagarna ska ta med sig sina tillhörigheter.

En realistisk sak är att lagkaptenerna kommer att få välja nya lag.

Detta har dock aldrig hänt förut och jag har sett ganska många säsonger av Robinson. De har förvisso skett så att enskilda deltagare bytt lag men inte några mer omfattande förändringar.

Det är troligen produktionen som vill röra om i grytan. Hade det varit djupare konflikter (med jämna pakter i varje lag) så hade nog lagkapternerna bara gått in i de redan existerande lagen.

De enda man hoppas är att Johanna och Pär säras.
2021-04-18, 23:06
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Alltid svårt att döma av avsnitt i en dokusåpa.

Såna diagnoser kan också ha lite olika drag men redan efter några minuter tänkte jag på asperger.

De är att han tycks "strunta i" och/eller inte förstå sociala regler. Det var som det där med fisken, när de fick upp en fiske och de andra ville äta och Wrenkler desperat ville tillaga den på något annat sätt (minns inte alla detaljer).

Någon som inte har asperger hade troligen lyssnat på majoriteten eftersom man vill undvika bråk. Någon med asperger går "all in" och tänker bara på sig själv.

Lite samma när de grävde i sanden eller när han desperat försökte hsa en pakt med Ankan och Anders (i början av sin tid).

Sen verkar han vara ganska allmänbidlad och även det kan vara ett aspie-drag.

Jag tycker han gör rätt ”avancerade” analyser av hur folk beter sig. Han verkar också väldigt trygg i sig själv även när äckliga femman mobbar honom. Jag skulle säga att han är lite egen men absolut inte någon aspie. Men inte eller en typisk ”följare”

”Femman” hade garanterat avrättat judar om dom levt i Tyskland på 40-talet. Speciellt den äldre mannen. En riktig medlöpare.
2021-04-18, 23:07
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Fel för både Wrenkler och Alex var med i den infoboken.
Jaha okey, men likväl sa Anders att det bara fanns elva överlevare kvar och därför antog jag att Alex saknades
2021-04-18, 23:08
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja men om en deltagare blir "sjuk" så kan de ju inte hålla denne kvar genom nåt kontrakt.

Jag har skrivit det också i ett annat inlägg ovanför att om man blir skadad osv. ... så kan man få åka hem. Skadad kan innebära allt från fysiska skador till psykisk ohälsa

De skriver kontrakt med deltagarna och så knäppa är inte produktionen att de tillåter någon fortsätta (tvingas vara kvar) om det är UPPENBART att någons hälsa (fysiskt eller psykiskt) riskeras. De har läkare på plats enligt Anders Ö så att någon blir besviken och förbannad är ingen orsak att åka hem.
Senast redigerad av CS128 2021-04-18 kl. 23:16.
2021-04-18, 23:10
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Jag tycker han gör rätt ”avancerade” analyser av hur folk beter sig. Han verkar också väldigt trygg i sig själv även när äckliga femman mobbar honom. Jag skulle säga att han är lite egen men absolut inte någon aspie. Men inte eller en typisk ”följare”

”Femman” hade garanterat avrättat judar om dom levt i Tyskland på 40-talet. Speciellt den äldre mannen. En riktig medlöpare.

Som sagt. Asperger-diagnosen kan ta sig olika uttryck.

Man kan i teorin ha asperger och ändå vara bra på att läsa av folk.

Jag tyckte inte att han framstod som självsäker på auktionen, snarare som en osäker incel.

Jag tror inte bara de är femmans pakt som hade dödat judar på 40-talet... det är svårare än vissa tror att inte följa "strömmen".
2021-04-18, 23:11
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
Han avslutar med att säga: "När det enda jag vill är att åka hem då blir det som det blir".

Tolkar det som att vissa blev mer tillmötesgående efter han meddelat att han ville bli utröstad.

Menar du att han inte skulle få hoppa av självmant eller vadå? Det hade ju isåfall varit den första TV-produktionen man inte hade fått hoppa av.
2021-04-18, 23:11
Medlem
JamesTrombleys avatar
Jag undrar verkligen om Syltryggen (gråhåriga stackaren) skäms ögonen ur sig när han sitter där i tv-soffan med familjen. Maken till vekare man har jag då aldrig sett.

Pricken över i:t var väl ändå när han och Smilfinken tyckte det var fullt rimligt att de inte fick nån kvällsmat. De hade ju ändå fått äta varsin syltkaka och druckit te.
2021-04-18, 23:14
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Är det bekräftat att Wrenkler har Aspergers? Inget illa menat.

Snarare ADHD isåfall med tanke på alla tokiga idéer han hittar på och att han verkar ha svårt för att koppla av. Men nu ska vi inte sätta diagnoser genom tv-rutan tycker jag. Gillar snubben ändå då han är den skönaste av de kvarvarande deltagarna.
Senast redigerad av twoeggs 2021-04-18 kl. 23:22.
Bannlyst
Bra val av lag Nord att rösta ut Alex. Den chansen får dom inte ofta. Wrenkler är mindre hot i nästa immunitetstävling.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesTrombley
Jag undrar verkligen om Syltryggen (gråhåriga stackaren) skäms ögonen ur sig när han sitter där i tv-soffan med familjen. Maken till vekare man har jag då aldrig sett.

Pricken över i:t var väl ändå när han och Smilfinken tyckte det var fullt rimligt att de inte fick nån kvällsmat. De hade ju ändå fått äta varsin syltkaka och druckit te.

Det är smart att de inte bråkar i onödan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in