2021-04-16, 00:18
Medlem
Funderar lite på Wrenkler och att han säger att han vill åka hem. Minns jag rätt så sa han i något tidigare avsnitt att han ville med för att förverkliga drömmarna om överlevnad. En del har han väl gjort också med de upphängda fiskdelarna och nu då han fått bygga sin fiskfälla. Är det kanske så att ha insett att Robinson inte egentligen handlar om överlevnad utan snarare om att passa in i gruppen, kunna pakta och vinna tävlingar?
2021-04-16, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
https://www.youtube.com/watch?v=BQGb1r4vgIE

Wrenkler med ny video. Robinson-snacket börjar 11 minuter in typ.

Han säger att han ändå klickade bra med Anki, Andreas och Alexander men att ingen backade honom, någonsin. Gissningsvis för att man var rädd för att stöta sig med tyrannerna (Sophia, Johanna, Ludvig) och bli utstött ur pakten.

Dom verkar även ha snackat mycket skit om Alex.

Jag förstår inte vad han menar med att han kände sig utnyttjad dagen innan när han skulle berätta om sitt liv för dem andra. Konstigt också att han ville ha sina lagmedlemmars autograf med tanke på att de inte gillade varandra, förutom Alex då.

Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-04-16 kl. 00:30.
2021-04-16, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag förstår inte vad han menar med att han kände sig utnyttjad dagen innan när han skulle berätta om sitt liv för dem andra.

Han avslutar med att säga: "När det enda jag vill är att åka hem då blir det som det blir".

Tolkar det som att vissa blev mer tillmötesgående efter han meddelat att han ville bli utröstad.

Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Fick intrycket av att gruppen verkade gilla honom i dagens avsnitt, men det var väl kanske för att han sagt att han ville bli utröstad, som de verkade gilla honom?

2021-04-16, 00:34
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Det är garanterat så att man inte får ta med mat till andra när det är ett pris och det är tänkt att skapa lite friktion och orättvisor.

Annars hade de i lag syd väl bara kunnat norpa åt sig hela fikakorgen och dragit till lagerelden.

Sen om någon smugglar med sig en bulle eller så, det har säkert hänt men det lär de inte ha visat för TV teamet.
Hm...har för mig att något av lagen en gång delade lika fast det bara var vissa som vunnit.
2021-04-16, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
Han avslutar med att säga: "När det enda jag vill är att åka hem då blir det som det blir".

Tolkar det som att vissa blev mer tillmötesgående efter han meddelat att han ville bli utröstad.

Med tanke på att man hörde rykten om att både Nina och Raymond bad om att få bli utröstade pga svälten och sen skulle till ett Gränsland som de inte tackade nej till så låter det som att de är tvingade att gå vidare till ett Gränsland med. Jag kollade om förra säsongen ganska nyligen och det såg ut som att båda förlorade sin duell med flit för att få åka hem.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-04-16 kl. 01:00.
2021-04-16, 00:45
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Jag förstår inte vad han menar med att han kände sig utnyttjad dagen innan när han skulle berätta om sitt liv för dem andra. Konstigt också att han ville ha sina lagmedlemmars autograf med tanke på att de inte gillade varandra, förutom Alex då.

Han kände sig utnyttjad som hjälpt laget att vinna tävlingar och bistå med sina överlevnadskunskaper, utan att få något för det mer än att vara först på tur att åka ut. Och om han stötte sig med någon i en konflikt, så stöttade laget alltid den andre.
Han reagerade på om de snackade skit om Alex, att de sade han var äcklig etcetera, men Alex ville inte stöta sig med gruppen för att riskera bli den som åkte ut, så därav stöttade inte Alex Wrenkler lika öppet, tillbaka.

Han berättade att han aldrig mått så dåligt i hela sitt liv, och det kanske är så att man inte vill berätta om sig själv "off-cam" för att andra skall få hållhakar på en.
Jag tyckte jag såg glada miner på dem i laget i senaste avsnittet, då när Wrenkler sade att han ville åka hem.

2021-04-16, 00:48
Medlem
Citat:
Han kände sig utnyttjad som hjälpt laget att vinna tävlingar och bistå med sina överlevnadskunskaper, utan att få något för det mer än att vara först på tur att åka ut. Och om han stötte sig med någon i en konflikt, så stöttade laget alltid den andre.
Han reagerade på om de snackade skit om Alex, att de sade han var äcklig etcetera, men Alex ville inte stöta sig med gruppen för att riskera bli den som åkte ut, så därav stöttade inte Alex Wrenkler lika öppet, tillbaka.

Han berättade att han aldrig mått så dåligt i hela sitt liv, och det kanske är så att man inte vill berätta om sig själv "off-cam" för att andra skall få hållhakar på en.
Jag tyckte jag såg glada miner på dem i laget i senaste avsnittet, då när Wrenkler sade att han ville åka hem.

Okej. Att han kände sig utnyttjad med tanke på att ha vunnit tävlingar åt lag Nord det är jag helt med på.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-04-16 kl. 01:18.
2021-04-16, 00:51
Medlem
Citat:

2021-04-16, 00:51
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ja jo man såg i senaste avsnittet att de äldre blev snällare mot honom. (till ens förvåning) Men det jag ändå inte hänger med i är varför/hur han kände sig utnyttjad sin nästsista dag av att berätta om sig själv och skåla med Ludde. Kanske var det något annat som hände i spelet i så fall som får honom att känna så. Som vi ännu inte fått se.

Hårda regler om att man inte får hoppa av mitt i en vecka. Jag tror att deltagare i nån tidigare säsong fick göra det. Med tanke på att man hörde rykten om att både Nina och Raymond bad om att få bli utröstade pga svälten och sen skulle till ett Gränsland som de inte tackade nej till så låter det som att de är tvingade att gå vidare till ett Gränsland med. Jag kollade om förra säsongen ganska nyligen och det såg ut som att båda förlorade sin duell med flit för att få åka hem.
Äh....det 'är väl bara å säga att man mår dåligt så får man åka såklart.
2021-04-16, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Äh....det 'är väl bara å säga att man mår dåligt så får man åka såklart.

Inte enligt Wrenklers senaste yt-klipp. Men jag vet inte, jag går bara på vad han säger i klippet som länkades här.

Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Han har varit med i Första dejten på SVT och mycket riktigt väntade han till sista sekund med att berätta 😅 Måste fan se om det avsnittet. Man såg hur snubben han dejtade fylldes av avsmak samtidigt som han förstod att han var tvungen att sköta dissen snyggt, eftersom det är just ett SVT-program. Mycket roligt!

Såg det häromdagen, karln såg lite betuttad ut innan Tova-Sophia berättade om sin bakgrund. Jag stör mig på dialekten också.

https://www.youtube.com/watch?v=cBVCxlFMG1Q
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-04-16 kl. 01:46.
2021-04-16, 01:03
Avslutad
Kollade lite på videon av Wrenkler som någon länkade. Han säger uttryckligen att han försökte lära ut kunskap till de som faktiskt verkade veta något om överlevnad i laget "de sista 10 dagarna" (han var där). Tror han försa sig där ganska kraftigt. Vi har ju sett honom bygga den där fisktratten som Anki verkade lite förtjust i, kanske är det han delvis syftar på. Tror efter Wrenklers uttalande i videon att han åker ut på söndag.
2021-04-16, 01:25
Medlem
Hoppas Johanna vinner allt, vettigaste deltagaren och påminner om Greta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in