2021-04-18, 22:50
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Är det bekräftat att Wrenkler har Aspergers? Inget illa menat.

Men nu får du nog allt ta och fundera lite på vad du skriver. Inte ens en legitimerad nät-doktor skulle ställa diagnos på en människa efter att ha sett en person i en dokusåpa i ett par minuters hopklipp av filmteamet Mastiff/TV4
2021-04-18, 22:51
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
De har skrivit på ett kontrakt - som vi andra icke deltagare vet vad det står i men troligtvis blir det en kraftigt dyr historia om de bryter detta kontrakt.

Wrenkler måste kunna lämna självmant för produktionen kan inte hålla kvar någon.

Är osäker på ifall Wrenkler blir ekonomiskt straffad ifall han eller sanktionerades på något annat sätt. Jag tror faktiskt inte det är så.

Jag tror, eller är ganska säker på att, Wrenkler innerst inne vill vara kvar för annars hade han dragit själv.

Han vill istället framställa sig som "cool" genom att dra självmant.

Wrenklers motivation lär nog öka vid en eventuell sammanslagning. Han borde ha bättre möjligheter att klicka med Joanna, Elias mm.
2021-04-18, 22:52
Medlem
McAns avatar
Backar Wrenkler 100 %

Men jag förstår ju varför man gjorde som man gjorde i örådet. Varför rösta ut någon som vill hem, när man kan rösta ut tvåan på listan och få den som ville hem att självmant avbryta någon dag eller två efter.

Hoppas Wrenkler tänder till nu, hänger med till sammanslagning och blir en del av finalpakten som pissar transan, feminazin, syltryggen, gunde och den där skånska töntungen i ansiktet.
2021-04-18, 22:53
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Sår är det. Men stör mig på att dom är så fega. Så enormt fega. Dom darrar säkert när dom tänker på Alex.
Ja å det är skitroligt - men se hur Alex skälver i gränslandet också när han får syn på utmanarna som kommer.
2021-04-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Wrenkler måste kunna lämna självmant för produktionen kan inte hålla kvar någon.

Är osäker på ifall Wrenkler blir ekonomiskt straffad ifall han eller sanktionerades på något annat sätt. Jag tror faktiskt inte det är så.

Jag tror, eller är ganska säker på att, Wrenkler innerst inne vill vara kvar för annars hade han dragit själv.

Wrenklers motivation lär nog öka vid en eventuell sammanslagning. Han borde ha bättre möjligheter att klicka med Joanna, Elias mm.
Jag är övertygad om att han är fri att lämna utan att bli formellt utröstad eller komma sist i en tävling. Det var någon säsong där nästan en tredjedel av deltagarna lämnade (inte alla frivilligt, dock), och jag har läst nånstans att de har den möjligheten.
2021-04-18, 22:54
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Är det bekräftat att Wrenkler har Aspergers? Inget illa menat.

Tycker inte han uppvisar något som helst som pekar mot Aspergers. Att vara lite egen är knappast ett kriterium.
2021-04-18, 22:54
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja å det är skitroligt - men se hur Alex skälver i gränslandet också när han får syn på utmanarna som kommer.

Vad kul det vore om det blir Alex och Kim Jong i gränslandet.
2021-04-18, 22:59
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAn

Men jag förstår ju varför man gjorde som man gjorde i örådet. Varför rösta ut någon som vill hem, när man kan rösta ut tvåan på listan och få den som ville hem att självmant avbryta någon dag eller två efter.

Lol. Om det var taktiken skulle det vara rejält efterblivet. Det skulle ju bara betyda att någon ur Fempaketen skulle ryka vid nästa öråd.
2021-04-18, 23:00
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Tycker inte han uppvisar något som helst som pekar mot Aspergers. Att vara lite egen är knappast ett kriterium.

Alltid svårt att döma av avsnitt i en dokusåpa.

Såna diagnoser kan också ha lite olika drag men redan efter några minuter tänkte jag på asperger.

De är att han tycks "strunta i" och/eller inte förstå sociala regler. Det var som det där med fisken, när de fick upp en fiske och de andra ville äta och Wrenkler desperat ville tillaga den på något annat sätt (minns inte alla detaljer).

Någon som inte har asperger hade troligen lyssnat på majoriteten eftersom man vill undvika bråk. Någon med asperger går "all in" och tänker bara på sig själv.

Lite samma när de grävde i sanden eller när han desperat försökte hsa en pakt med Ankan och Anders (i början av sin tid).

Sen verkar han vara ganska allmänbidlad och även det kan vara ett aspie-drag.
2021-04-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ni som sitter å ojar er över hur vidriga deltagarna är.....va fan det är ju så här vi vill ha det....hade alla varit lammsnälla så hade ni suttit å klagat över att allt är slätstruket och att inget vasst händer

Det ena utesluter väl inte det andra? Att sitta och irritera sig på deltagarna är halva grejen.

Men man behöver inte låtsas som att pakten inte glider på ett bananskal. Hade pakten ens kunnat existera utan Wrenkler och Alex insatser i tävlingarna? Hur förtjänta är dom egentligen av att styra och ställa utgången?

Det är klart som fan det skaver. Sen är det ju såklart underhållande, men kom igen.
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Lol. Om det var taktiken skulle det vara rejält efterblivet. Det skulle ju bara betyda att någon ur Fempaketen skulle ryka vid nästa öråd.
Inte alls så - det gällde ju att få ut den farlige Alex innan en som de trodde stundande sammanslagning. Wrenkler skulle få åka hem en vecka senare bara.
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04

Läs HELA artikeln i länken från år 2018 - där det står att de INTE får hoppa av för att de har skrivit papper = kontrakt;

https://www.hant.se/noje/deltagare-ville-hoppa-av-robinson-stoppades-av-tv4/5155702

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in