2021-04-18, 19:32
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
E-avsnittet, Iakttagelser av brottet (Sveavägen och City)
Tre bokstavskombinationer som följer av var och när iakttagelsen är gjord.
Ept , där andra bokstaven (p) står för position och tredje (t) står för tidsintervall.

Områdesindelning (2:a bokstavspositionen)

Område A (EAx) Sveavägen, Kungsgatan, Stureplan, Sturegatan, Humlegårdsgatan, Engelbrektsgatan, Runebergsgatan, Tegnérgatan
Område B (EBx) Sveavägen, Tegnérgatan, Klara strand, Kungsbron, Kungsgatan
Område C (ECx) Tegnérgatan, Dalagatan, Odengatan, Sveavägen
Område D (EDx) Odengatan, Karlavägen, Runebergsgatan, Tegnérgatan
Område E (EEx) Kungsgatan, Birger Jarlsgatan, Nybroplan fram till vattnet Nybroviken, Klara strand
Område F (EFx) Övrigt

Tidsintervall (3:e bokstavspositionen)

ExA Iakttagelser 860228 före det att paret Palme lämnar sin bostad (< 20:40)
ExB Iakttagelser 860228 efter det att paret Palme lämnat bostaden och innan biobesökets början (20:40 – 21:15)
ExC Iakttagelser 860228 under det att paret Palme befinner sig på biografen Grand. (Ej avsnitt L) (21:15 – 23:10)
ExD Iakttagelser 860228 då paret Palme lämnar biografen Grand och intill dess gärningen sker (23:10 – 23:21)
ExE Iakttagelser 860228 efter gärningen (23:21 – 24:00)
ExF Iakttagelser 860301 (00:00 >) och fortsatt.

Nu ska vi se:

Område A (EAx) Sveavägen, Kungsgatan, Stureplan, Sturegatan, Humlegårdsgatan, Engelbrektsgatan, Runebergsgatan, Tegnérgatan.

Det är det här som gäller om man vill veta var GM tog vägen efter BJ gatan? Förutsatt att vittnen såg honom. Vilket jag tror. Bara att beställa.

EAE
EAF
Citera
2021-04-18, 23:03
Medlem
https://tobiashubinette.wordpress.com/2016/04/10/olle-hjern-swedenborgskyrkan-extremhogern-antirasism/
Citera
2021-04-18, 23:45
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattler
https://tobiashubinette.wordpress.com/2016/04/10/olle-hjern-swedenborgskyrkan-extremhogern-antirasism/

Kopplat till Palmemordet är det så att Olle Hjern, Swedenborgskyrkans framlidne pastor, och advokaten/nazisten Ulf Hamacher båda var medlemmar i St Michaelsorden.

Det var Ulf Hamacher som i polisförhör presenterade sin "teori" om Palmemordet om en grupp attentatsmän, 5 tror jag, som kommunicerade med WT- en grupp som före mordet bodde hos "en kvinna i Gamla stan".

Även om Hamacher svamlade så måste jag säga, vilket jag tidigare påpekat, att uppgiften om att attentatsgruppen bodde hos en kvinna i GS är väldigt specifik och märklig i fall man nu tänker sig att han hittat på alltsammans. Vadå kvinna i GS? Varför sa han det?
Citera
2021-04-19, 01:19
Medlem
Helt uppenbart att mordet:
Proffesionellt planerat mord
Orsak jävligt shady får inte komma ut
Spin totalt overkligt. ALLA spinner på det här mordet. Utländska säkerhetstjänster, inhemska, pressen, den lokala scoutrörelsen you name it. Det äcklar mig. Vad i sanningen är så hemsk så vi inte får veta?
Citera
2021-04-19, 01:20
Medlem
p.norths avatar
Vilka spår kan man avfärda eller känns långsökta;
# Christer Pettersson
# Skandiamannen
# annan ensam gm
# polisspåret
# knarkspan enligt Dag andersson 2016.
(Kan ju vara någon person som är avstickare)

# sydafrika?
# stay behind/arla gryning/leon/must?
# sveaborg/frimurare/brödraskapet?
Eller delar av alltet..

Någon person i Palmes närhet, vem?
Vad vet Per Häggström? Eller Ulf Dahlsten?
Har dom rent mjöl i påsen?

Hursomhelst, sunda förnuftet säger att GM förföljer paret Palme från biografen antingen med fots eller med bil om det inte var ett bestämt möte men det tror jag inte på.
Citera
2021-04-19, 07:46
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Nu ska vi se:

Område A (EAx) Sveavägen, Kungsgatan, Stureplan, Sturegatan, Humlegårdsgatan, Engelbrektsgatan, Runebergsgatan, Tegnérgatan.

Det är det här som gäller om man vill veta var GM tog vägen efter BJ gatan? Förutsatt att vittnen såg honom. Vilket jag tror. Bara att beställa.

EAE
EAF

Ja, det är korrekt.
Här är de övriga områdena inritade på en karta.
https://drive.google.com/file/d/1LWjCqozB1vFPKBfy1L8DkiTD6yKxsvmm/view
Från den sk. FUP-gruppen på Facebook
Citera
2021-04-19, 08:53
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
E-avsnittet, Iakttagelser av brottet (Sveavägen och City)
Tre bokstavskombinationer som följer av var och när iakttagelsen är gjord.
Ept , där andra bokstaven (p) står för position och tredje (t) står för tidsintervall.

Områdesindelning (2:a bokstavspositionen)

Område A (EAx) Sveavägen, Kungsgatan, Stureplan, Sturegatan, Humlegårdsgatan, Engelbrektsgatan, Runebergsgatan, Tegnérgatan
Område B (EBx) Sveavägen, Tegnérgatan, Klara strand, Kungsbron, Kungsgatan
Område C (ECx) Tegnérgatan, Dalagatan, Odengatan, Sveavägen
Område D (EDx) Odengatan, Karlavägen, Runebergsgatan, Tegnérgatan
Område E (EEx) Kungsgatan, Birger Jarlsgatan, Nybroplan fram till vattnet Nybroviken, Klara strand
Område F (EFx) Övrigt

Tidsintervall (3:e bokstavspositionen)

ExA Iakttagelser 860228 före det att paret Palme lämnar sin bostad (< 20:40)
ExB Iakttagelser 860228 efter det att paret Palme lämnat bostaden och innan biobesökets början (20:40 – 21:15)
ExC Iakttagelser 860228 under det att paret Palme befinner sig på biografen Grand. (Ej avsnitt L) (21:15 – 23:10)
ExD Iakttagelser 860228 då paret Palme lämnar biografen Grand och intill dess gärningen sker (23:10 – 23:21)

Bra info , nu begriper jag vad bokstavskombinationerna betyder.

Avsnitt EFE är intressantast för min egen del om man möjligen skall kunna hitta några intressanta vittnesiakttagelser i området Villastaden ,Lärkstaden.

Mailade en fråga till polisen om hur många 1000 handlingar det kan vara i det avsnittet.
Antagligen är det minst 99,99% ovidkommande vittnesiakttagelser men kan finnas något guldkorn också om man har tur.
Citera
2021-04-19, 08:58
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP

Avsnitt EFE är intressantast för min egen del om man möjligen skall kunna hitta några intressanta vittnesiakttagelser i området Villastaden ,Lärkstaden.

Mailade en fråga till polisen om hur många 1000 handlingar det kan vara i det avsnittet.
Antagligen är det minst 99,99% ovidkommande vittnesiakttagelser men kan finnas något guldkorn också om man har tur.

Ja det låter omfattande, då område F är "allt utanför" de angivna områdena.
Farsta? Märsta?

Tidsmässigt mellan mordet och midnatt..

Det blir väl lite som att vaska efter guldkorn?
Citera
2021-04-19, 09:57
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP

Citat:
Ja det låter omfattande, då område F är "allt utanför" de angivna områdena.
Farsta? Märsta?

Tidsmässigt mellan mordet och midnatt..

Det blir väl lite som att vaska efter guldkorn?

Missar ju den förträffliga Wikin (wpu.nu), men här har "man" extraherat uppslagen från liggaren till respektive avsnitt.
https://wpu.nu/wiki/Avsnitt

Avsnittet EFE, var inte fler än 30 uppslag
https://wpu.nu/wiki/Avsnitt:EFE
Citera
2021-04-19, 10:09
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Japp, är det här avsnitt som är möjliga att begära ut? Det här är ju jätteviktiga uppgifter just för att de kan kasta nytt ljus på flera saker. Inklusive GM:s ankomst till Dekorima. Tror du det är tusentals sidor på var och en eller är det något så när hanterligt?
Visst går det att beställa ut hela avsnitt.

Jag vet att huvudavsnittet E är väldigt omfattande. Sedan hur omfattande underavsnitten är vet jag inte. Men grundregeln borde vara att ju längre tid som avsnittet omfattar desto mer omfattande i antalet sidor. Avsnitt som omfattar promenaden mellan Grand och Dekorima mindre omfattande eftersom det rör enbart runt 5 minuter.

Vi kan se att ''Taximannens'' observation av ''Tunnelbanemannen'' strax före mordet har hamnat i avsnitt EAD. Med diarienummer EAD-2778.

https://drive.google.com/file/d/11J9gLIoG-5aAXkPngtaCOfUV_bdLClKw/view?usp=sharing

Alltså ett viktigt avsnitt om man vill hitta gärningsmannen före mordplatsen. Och hur han tog sig dit. Plus som sagt även EBD och ECD.
Citera
2021-04-19, 11:35
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Missar ju den förträffliga Wikin (wpu.nu), men här har "man" extraherat uppslagen från liggaren till respektive avsnitt.

Tack igen! , nu har jag ännu bättre koll på hur det är strukturerat och var man kan söka info.

Endast 30 uppslag utanför områden A-B-C-D låter dock väldigt lite , och flera av dessa handlar dessutom om samma vittnesiakttagelser, kan det verkligen stämma?

Lite skillnad mot de 1000-tals handlingar som polisen skrev att de måste läsa igenom.
Citera
2021-04-19, 11:45
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:

EAE Iakttagelser i område A efter mordet den 28 feb fram till midnatt (576 uppslag)

Oj. Vad kostar sånt tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in