Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-19, 11:50
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Visst går det att beställa ut hela avsnitt.

Jag vet att huvudavsnittet E är väldigt omfattande. Sedan hur omfattande underavsnitten är vet jag inte. Men grundregeln borde vara att ju längre tid som avsnittet omfattar desto mer omfattande i antalet sidor. Avsnitt som omfattar promenaden mellan Grand och Dekorima mindre omfattande eftersom det rör enbart runt 5 minuter.

Vi kan se att ''Taximannens'' observation av ''Tunnelbanemannen'' strax före mordet har hamnat i avsnitt EAD. Med diarienummer EAD-2778.

https://drive.google.com/file/d/11J9gLIoG-5aAXkPngtaCOfUV_bdLClKw/view?usp=sharing

Alltså ett viktigt avsnitt om man vill hitta gärningsmannen före mordplatsen. Och hur han tog sig dit. Plus som sagt även EBD och ECD.

EAD Observationer i området under tiden Palme går från bion till Tunnelg (233 uppslag)

Om vi ska hitta GM före mordet är det således det här avsnittet vi får plöja. Vad kan sånt kosta tro? Eftersom jag är 0,0 kunnig på överföring från papper till digital läsning tror jag för min del att jag i så fall måste skicka pappersbunten till någon som sköter överföringen.

Jag försökte med ett par andra förhör förut och det var ett förbannat trasslande.

Sen är det säkert så att det bland dessa 233 uppslag endast är ett fåtal riktigt intressanta. Men man måste ju läsa allt för att upptäcka guldkornen.

Edit. Förresten. Det blir väl även område B då? Väster om Sveavägen.

EBD Observationer i området under tiden Palme går från bion till Tunnelg (57 uppslag)
Senast redigerad av Basfakta 2021-04-19 kl. 12:04.
Citera
2021-04-19, 11:58
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Missar ju den förträffliga Wikin (wpu.nu), men här har "man" extraherat uppslagen från liggaren till respektive avsnitt.
https://wpu.nu/wiki/Avsnitt

Avsnittet EFE, var inte fler än 30 uppslag
https://wpu.nu/wiki/Avsnitt:EFE

Att extrahera uppslagen och göra kartan är ju ett utmärkt jobb som vi absolut får nytta av. Här ser vi tydligt vad som ska begäras ut. Om det inte redan är gjort, jag menar hela avsnitt? I så fall finns de väl tillgängliga digitalt någonstans?
Citera
2021-04-19, 12:17
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
EAE Iakttagelser i område A efter mordet den 28 feb fram till midnatt (576 uppslag)

Oj. Vad kostar sånt tro?

Det är avhängigt hur många sidor det är.
9 sidor är gratis, men där den 10:e kostar 50kr och därefter 2kr per sida.

Det är ju svårt att veta här hur många sidor varje uppslag innehåller.

Skulle det endast vara 1 sida, så blir kostnaden. 566sidor x 2kr + (10sidor/50kr) =1 182 kr
Som billigast, men det är sannolikt mer än dubbelt så dyrt.

Via FUP-gruppen så kan man ju också få hjälp att finansiera detta.
http://www.palmemordsarkivet.se/
Citera
2021-04-19, 12:20
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Att extrahera uppslagen och göra kartan är ju ett utmärkt jobb som vi absolut får nytta av. Här ser vi tydligt vad som ska begäras ut. Om det inte redan är gjort, jag menar hela avsnitt? I så fall finns de väl tillgängliga digitalt någonstans?

Ja här skulle man nog behöva kolla upp lite närmare.
De dokument som finns på "Wikin" är markerade med en liten "bock" i tredje kolumnen.
Se ex.
https://wpu.nu/wiki/Avsnitt:EAD
(OM det stämmer så är det inte speciellt många dokument som finns framme, än....)

Jag är också osäker på hur den stämmer överens med det som finns här, som dessvärre inte har någon struktur...
Citera
2021-04-19, 12:28
Medlem
Citat:
Det är avhängigt hur många sidor det är.
9 sidor är gratis, men där den 10:e kostar 50kr och därefter 2kr per sida.

Det är ju svårt att veta här hur många sidor varje uppslag innehåller.

Skulle det endast vara 1 sida, så blir kostnaden. 566sidor x 2kr + (10sidor/50kr) =1 182 kr
Som billigast, men det är sannolikt mer än dubbelt så dyrt.

Via FUP-gruppen så kan man ju också få hjälp att finansiera detta.

Kostnaden beräknas per ärende så om man delar upp förfrågan i flera mindre kanske det kan bli billigare. (Om varje förfrågan resulterar i max 9 sidor blir det gratis...)
Citera
2021-04-19, 12:38
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkeponken
Kostnaden beräknas per ärende så om man delar upp förfrågan i flera mindre kanske det kan bli billigare. (Om varje förfrågan resulterar i max 9 sidor blir det gratis...)
Smart, ja då vill man ju gärna ha 9 sidor per ärende.
Citera
2021-04-19, 16:29
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Smart, ja då vill man ju gärna ha 9 sidor per ärende.

Jag har nu stämt av med en kompis och kan säga följande:

1) Vi är redo att beställa hela avsnitten EAD och EBD. 233+57 uppslag. Syftet är förstås att få fram en helhetsbild av skeendet de ca 5 minuter då Palme gick Grand-Dekorima.

2) Syftet är också att i vittnesförhören försöka finna GM minuterna före Dekorima.

3) Vår beställning förutsätter givetvis att priset inte blir för högt. Ett par tusen är okej men inte mer. Jag utgår ifrån att inte alla uppslag är 9 sidor eller mer utan att det finns många uppslag som, vilket är brukligt, endast är 1-2 sidor. Och andra förhör på kanske 3-4 sidor. Nu omöjligt att sätta totalpriset.

4) Jag antar att vi i dessa avsnitt hittar Pia Engström, Nicola Fauzzi, Landgré/Åhlenius, Rolder, Schaeffer, Hellgren, Börge Hellström, Taximannen, Delsborn etc kända namn. Men även vittnen vi inte känner till.

5) Allt material kommer förmodligen att skickas till mig i pappersformat. Jag kan inte överföra pappren till digital version och behöver därför hjälp med det.

6) Mitt förslag är att någon/några andra i tråden beställer hela avsnitten som rör GM:s rörelser efter mordet. Något av dessa avsnitt är rätt stort såg jag.

Kan det här va nåt?
Citera
2021-04-19, 16:58
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Ni gör ett bra jobb. Jag ska gå in och skänka lite pengar via FUP-gruppen
Citera
2021-04-19, 18:48
Medlem
elysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattler
https://tobiashubinette.wordpress.com/2016/04/10/olle-hjern-swedenborgskyrkan-extremhogern-antirasism/
Längre ner i samma blogg skrivs om Sven Tumbas skola, apropå en aktuell dokumentär, och om att också OP minsann som ung hamnade i dess halvhedniska sammanhang - i en viss gatukorsning! (kolla själva på google maps :-o )
Senast redigerad av elyson 2021-04-19 kl. 18:59.
Citera
2021-04-19, 19:12
Avslutad
Kaj Hahne säger ju att det inte var rätt kulor. Kaj Hane satt med i Pu hela första året och mer därtill han har suttit i möte med Säpo och polis Tycker det är synd att inte hahne fick frågan om vad holmer gjorde under natten Det är troligen alltså inget mord då de går o pratar o skrattar med mördaren där någon går bakom och skjuter med fel hand och Lisbet först allt verkar för dumt för o va sant Det är möjligt att Palmekopian alt Palme blev skjuten men då med en prickskytt som låg på något språng fönster kulvert brunn o då spelar det ingen roll vilka som gick på gatorna o vilka man mötte. Mördaren tog sig via stay behind kulvertar nerifrån upp till en lägenhet o ned samma håll igen ingen är så dum så han går uppe o visar sig för folk. Alla vet att Palme var span på övarallt ifrån. Holmer är ingen mördare men ändå är han vid mordplatsen och verkar veta vad som pågår halvåravis före då man har förövningar med Säpo. Wt är en del av mörkläggningen de står inte med i dokumenten de är maskerade det är förmodligen Hans holmers gubbar.
Om man ljuger om kulorna följdfråga vad mer kan man ljuga om
Ja nära till hand är ju att det inte var något mord eftersom man inte hittade några kulor
Kulorna lades ut av privatpersoner med kopplingar till hemligtjänster däremot hittade man en startpistol o Lisbet tyckte skotten kom långt ifrån hon ville heller inte va med på recognition o mårten tyckte först christer o sen engström de var inte speciellt lika utseendemässigt. Det har kommit fram att expleciva bilder var på drift och det var panik i partiet. För att Palme och partiet skulle slippa svara på frågor och förklara sig vad en icensatt mord rätt Vad kan man få ut av vittnen och iaktagelser på gatornaÄven Ops Hivinfektion kan ha betydelse.
De personer som är beskrivna med namn kommer va maskade som max kommer det stå är en lång blond man men man kan inte dra slutsatsen av den infon att det är jätten från belgien för det.
Har vi inget namn så kommer man ingenstans

Wt männen vet vi inte hur de ser ut heller så de går ju inte identifiera
Ett sätt som skulle kunna ge öppningar är intervjuer med fd pu arbetare tex dag andersshon eller vittnen Åsa Holmer Glans Almsääter Ekman
Citera
2021-04-19, 20:15
Medlem
Citat:
Jag har nu stämt av med en kompis och kan säga följande:

1) Vi är redo att beställa hela avsnitten EAD och EBD. 233+57 uppslag. Syftet är förstås att få fram en helhetsbild av skeendet de ca 5 minuter då Palme gick Grand-Dekorima.

2) Syftet är också att i vittnesförhören försöka finna GM minuterna före Dekorima.

3) Vår beställning förutsätter givetvis att priset inte blir för högt. Ett par tusen är okej men inte mer. Jag utgår ifrån att inte alla uppslag är 9 sidor eller mer utan att det finns många uppslag som, vilket är brukligt, endast är 1-2 sidor. Och andra förhör på kanske 3-4 sidor. Nu omöjligt att sätta totalpriset.

4) Jag antar att vi i dessa avsnitt hittar Pia Engström, Nicola Fauzzi, Landgré/Åhlenius, Rolder, Schaeffer, Hellgren, Börge Hellström, Taximannen, Delsborn etc kända namn. Men även vittnen vi inte känner till.

5) Allt material kommer förmodligen att skickas till mig i pappersformat. Jag kan inte överföra pappren till digital version och behöver därför hjälp med det.

6) Mitt förslag är att någon/några andra i tråden beställer hela avsnitten som rör GM:s rörelser efter mordet. Något av dessa avsnitt är rätt stort såg jag.

Kan det här va nåt?

Försök då att se om ni kan få möjlighet att veta vilket dokument som tillhör vilken individ. För givet att de inte ändrar sin maskning efter domen i kammarrätten så kommer ni annars får en massa dokument som ni inte vet vem det är som är UL.
Citera
2021-04-19, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jajagvinner
Kaj Hahne säger ju att det inte var rätt kulor. Kaj Hane satt med i Pu hela första året och mer därtill han har suttit i möte med Säpo och polis Tycker det är synd att inte hahne fick frågan om vad holmer gjorde under natten Det är troligen alltså inget mord då de går o pratar o skrattar med mördaren där någon går bakom och skjuter med fel hand och Lisbet först allt verkar för dumt för o va sant Det är möjligt att Palmekopian alt Palme blev skjuten men då med en prickskytt som låg på något språng fönster kulvert brunn o då spelar det ingen roll vilka som gick på gatorna o vilka man mötte. Mördaren tog sig via stay behind kulvertar nerifrån upp till en lägenhet o ned samma håll igen ingen är så dum så han går uppe o visar sig för folk. Alla vet att Palme var span på övarallt ifrån. Holmer är ingen mördare men ändå är han vid mordplatsen och verkar veta vad som pågår halvåravis före då man har förövningar med Säpo. Wt är en del av mörkläggningen de står inte med i dokumenten de är maskerade det är förmodligen Hans holmers gubbar.
Om man ljuger om kulorna följdfråga vad mer kan man ljuga om
Ja nära till hand är ju att det inte var något mord eftersom man inte hittade några kulor
Kulorna lades ut av privatpersoner med kopplingar till hemligtjänster däremot hittade man en startpistol o Lisbet tyckte skotten kom långt ifrån hon ville heller inte va med på recognition o mårten tyckte först christer o sen engström de var inte speciellt lika utseendemässigt. Det har kommit fram att expleciva bilder var på drift och det var panik i partiet. För att Palme och partiet skulle slippa svara på frågor och förklara sig vad en icensatt mord rätt Vad kan man få ut av vittnen och iaktagelser på gatornaÄven Ops Hivinfektion kan ha betydelse.
De personer som är beskrivna med namn kommer va maskade som max kommer det stå är en lång blond man men man kan inte dra slutsatsen av den infon att det är jätten från belgien för det.
Har vi inget namn så kommer man ingenstans

Wt männen vet vi inte hur de ser ut heller så de går ju inte identifiera
Ett sätt som skulle kunna ge öppningar är intervjuer med fd pu arbetare tex dag andersshon eller vittnen Åsa Holmer Glans Almsääter Ekman

Tar det aldrig slut med dina tramsinlägg?

Nä. Det finns ingen Palmekopia.

Det finns inget plausibelt resonemang som med trovärdighet skulle kunna leda fram till att man (partiet) satte igång ett teatermord på grund av några komprometterande bilder (eller nån sanning om Harvardaffären, HIV etc. etc.).

Det är ren snömos. Rent nys. Ett hittepåhalmstrå.

Det är lika dumt som att påstå att Palme mördades för att han parkerat fel, gått mot röd gubbe eller såg på fel film på bion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in