Har ingen. Har du bild på hans BMW med tonade rutor?
Den blå/grå bilen utanför Grand som Robert Gustavsson såg skulle vara antingen en Volvo/ Audi med tonade rutor runtom, även sidorutor fram och ha en radioantenn på sidan av bakluckan.
Den är högintressant med tanke på tid och plats men stämmer föga in på SÅJ's grafitgrå BMW.
Om den blå/ grå bilen säger Robert Gustavsson följande:
FL1: Innan vi ger oss iväg mot tunnelbanan nu, eh kan du på något sätt försök och komma ihåg allting runt den här bilen?
RG: Mm... Vi står där utanför biografen. Säger hej då till eh, vi vänder oss för att gå. Det är då jag noterar att bilen står parkerad precis utanför biografen.
Alltså... det är ju som, det är ju träd som växer. Det är stora träd på, på, utanför biografen och (ohörbart) närmast biografen står den här blå, eller blågrå bilen med tonade rutor runtom. Jag ser några händer vid alltså, vid ratten. Jag ser liksom en, en överarm. Eh med någon svartklädsel på sig och sen så tänker jag ”det där är d. Jaha, det är ".
FL1: Hur många personer är det i bilen som du uppfattar det?
RG: Jag uppfattar det som att det är två. Jag ser en arm och jag ser typ ett knä. Något grått knä.
FL1: Och de två personerna vill du placera? (...)
RG: I framsätet. Alltså i förarsätet och passagerarsätet.
(...)
FL1: Ytterligare en stund. Eh fabrikat? Typ? Storlek? (...)
RG: Nej. Alltså en, en, jag har för mig att det måste ha varit en Volvo eller en Audi. Eh för formen var liksom fyrkantig. Den hade bagagelucka och, och en vanlig sådan sedanmodell. Eh så antingen då en, en Audi en Volvo 760 eller något sådant där kanske. Eh om jag tänker på hur, hur liksom formen på bilen var.
(...)
FLI: Mm okej.
RG: Mm. Eh men i övrigt ingen liksom sådär, inga eh... Radioantenn på baklucka har jag för mig, alltså på sidan av bakluckan.