Citat:
Det känns som någon person/er eller organisation/er med stor makt satte ramar för PU som man var tvungen att hålla sig till.
Walkie-Talkie observationer verkar ha legat på förbjuden mark.
[...]
Krusell ville undersöka om CIA hade någonting med mordet att göra.
Ingemar Krusell:
-Jag tog kontakt med vår sambandsman på UD, kanslirådet Nils G Rosenberg, och vi kom överens om att jag skulle skriva ner de frågor vi ville ha svar på så skulle han låta dem gå vidare till Washington.
[...]
Skrivelsen skickades inte vidare. Den blev liggande en vecka då den sannolikt diskuterades på olika nivåer inom regeringen.
GK skriver i sitt betänkande:
Vid kommissionens granskning av handlingar förvarade hos UD framgick att skrivelsen föranlett dåvarande kabinettssekreteraren Pierre Schori att den 7 juni 1988 - dvs några dagar efter det den s k Ebbe Carlsson-affären brutit ut - ta kontakt med dåvarande chefen för säkerhetspolisen Sune Sandström. Schori framhöll, enligt vad som antecknats hos UD, "det tveksamma i beställningen" varefter Schori och Sandström överenskom att skrivelsen kunde lämnas utan avseende. Det finns heller ingen svarsskrivelse på denna förfrågan registrerad i PU-materialet.
[...]
https://www.leopoldreport.com/Pierre.html#ankare162937
Walkie-Talkie observationer verkar ha legat på förbjuden mark.
[...]
Krusell ville undersöka om CIA hade någonting med mordet att göra.
Ingemar Krusell:
-Jag tog kontakt med vår sambandsman på UD, kanslirådet Nils G Rosenberg, och vi kom överens om att jag skulle skriva ner de frågor vi ville ha svar på så skulle han låta dem gå vidare till Washington.
[...]
Skrivelsen skickades inte vidare. Den blev liggande en vecka då den sannolikt diskuterades på olika nivåer inom regeringen.
GK skriver i sitt betänkande:
Vid kommissionens granskning av handlingar förvarade hos UD framgick att skrivelsen föranlett dåvarande kabinettssekreteraren Pierre Schori att den 7 juni 1988 - dvs några dagar efter det den s k Ebbe Carlsson-affären brutit ut - ta kontakt med dåvarande chefen för säkerhetspolisen Sune Sandström. Schori framhöll, enligt vad som antecknats hos UD, "det tveksamma i beställningen" varefter Schori och Sandström överenskom att skrivelsen kunde lämnas utan avseende. Det finns heller ingen svarsskrivelse på denna förfrågan registrerad i PU-materialet.
[...]
https://www.leopoldreport.com/Pierre.html#ankare162937
Schori, som allmänt anses vara, om inte i SU/RUs sold, så åtminstone nyttig idiot, vill inte undersöka CIAs inblandning?
Man undrar vilket kompromat USA/CIA har på OP, som gör att SAP gör allt i sin makt för att inte finna mördaren, samtidigt som ett ev svenskt mördarkommando är skyddade OCH har extrem press att hålla käften.