2021-02-04, 12:09
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatansBalkong
Ja, det är sällan jag kan få ett mysigt rus på någon bensodiazepin, antingen terapeutisk verkan eller bara minnesförlust och uppvaknande till märkligheter man ängnat sig åt under ruset, inte precis kul enligt min mening, men den där jäkla temestan mådde jag riktigt bra på, lungt, mysigt, och en lite vackrare värld, så det var med sorg i hjärtat jag ringde min psykiater och sade att dessa kommer jag att missbruka. Vi måste hitta annat sömnmedel. Behöll dock 100 packet och unnade mig några när livet var hårt...
Så nu sover jag för lite i väntan på mina licensnitra, Tar Xanor till natten, men hur bra den än må vara mot ångest är de inget för sömnen, och i högdos ger de paradoxala effekter och blir uppiggande istället!
Personligen får jag 'paradoxala effekter' av varenda benso nästan oavsett dosering, framförallt pigg och tankarna börjar snurra (inte ångest bara kreativitet, ungefär som man kan få av alkohol). Men det varierar.... Kanske inte lika mycket av just dom med starkare hypnotisk verkan (länge sedan jag prövade nitrazepam).

Men visst jag tycker Lorazepam (och Bromazepam) är dom trevligaste benso. Hur man väger missbrukspotential är individuellt. Personligen har jag haft svårare med Diazepam på den fronten (som jag inte ens gillar effekten av) då jag snabbt inte märker av effekten av dom vid nytt intag pga hur lång tid dom sitter i kroppen, så blivit någon gång att jag kastat i mig en massa dag efter dag för jag kännt mig så sunken av dom i hopp om dendär kicken. Medans med lora/broma/alpra sättet jag använder dom så får jag nästan precis samma märkbara effekt vid varje dosering, då dom gått ur kroppen osv, så det har kännts mer under kontroll jmfrt med dia. (Använder benso väldigt sporadiskt.)
Senast redigerad av Nume 2021-02-04 kl. 12:12.
Citera
2021-02-12, 11:58
Medlem
Izzardkings avatar
kommer ihåg första gången jag tog en 2.5mg temesta, fy fan va skruvad jag blev, blandade visserligen med tjack, men har aldrig upplevt nått liknande på temesta efter det... men jag gillar dom skarpt, lätt i klass med alpra oxh klonazepam!!👍👌😎
Citera
2021-02-16, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Izzardking
kommer ihåg första gången jag tog en 2.5mg temesta, fy fan va skruvad jag blev, blandade visserligen med tjack, men har aldrig upplevt nått liknande på temesta efter det... men jag gillar dom skarpt, lätt i klass med alpra oxh klonazepam!!👍👌😎
Har 2 mg v.b. Dom är kung.
Citera
2021-03-15, 13:12
Bannlyst
Att 1mg ska räcka till och med för "nöjes skull", och att man tydligen kan bli helt väck på bara ett par mg extra så måste det ju betyda att Lorazepam är jävligt potent?

Samtidigt läser man att många inte uppskattar den alls? "Eh jag tyckte den var skit/kände inget"?
Citera
2021-03-15, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datornurrrden
Att 1mg ska räcka till och med för "nöjes skull", och att man tydligen kan bli helt väck på bara ett par mg extra så måste det ju betyda att Lorazepam är jävligt potent?

Samtidigt läser man att många inte uppskattar den alls? "Eh jag tyckte den var skit/kände inget"?
Eftersom att alla personer har olika hjärnkemi så upplever vi samma benzo på olika vis.

Jag tex får noll muskelrelaxerande effekt av Iktorivil trots att den skall vara typ den mest muskelrelaxerande benzon som finns då den används mot EP.
Citera
2021-03-19, 11:47
Medlem
Izzardkings avatar
jag hade 2.5mg temesta för många år sedan å jag minns att jag mådde fett bra, en jävligt skön start på dagen men det verkar vara svårt att få tag på temesta/lorazepam nu för tiden å det är jävligt synd, var helt klart en av de bästa benzon i mina ögon!
Citera
2021-04-07, 07:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av datornurrrden

1 mg är för lite, 3 är snarare rimligare.
Citera
2021-04-17, 08:52
Medlem
Numes avatar
Fick tag på lite fräscha kartor Lorazepam (hemofarm). Får nog säga det är riktigt bra medicinskt för alla ändamål, bättre än Bromazepam definitivt. Men blir då fan segare av lorazepam i ung. ekvivalent dos, jämfört med Bromazepam, så Broma är ändå rimligt för smärre ändamål och en bra benso den med.
Lorazepam definitivt #1 benso för mig.
Citera
2021-04-18, 15:16
Bannlyst
Bromazepam, diazepam, lorazepam samt klonazepam har alla ångestdämpning samt muskelavslappnande egenskaper.

Vilken är bäst enligt er?
Jag tycker själv diazepamen går bort en bit pga den långa halveringestiden, man blir liksom aldrig "ren" så att säga.
Citera
2021-04-19, 14:48
Medlem
theshades avatar
Provat Laprazolam nu i syfte att avgifta mig från alkohol. Tidigare gjort samma sak med oxazepam via vården och alprazolam själv.

Nu verkar mina 2,5 mg från Hemofarm vara försvagade som det pratas om i tråden. Hårda, platta, skårade tabletter i blister.

0,3 mg alprazolam brukade släcka mig trots alkoholabstinens men nu fick jag ta uppåt 2 mg lorazepam, och då fick jag visserligen en skönare känsla i kroppen men tankarna snurrade på en del ändå och jag förstod inte hur jag kunde ha svårt att somna.

Både oxazepam och alprazolam känns mer sövande för min del. Dock skön känsla att vakna till då och då med en så mysig känsla i sängen. Ta ett bloss på en spliff och snusa vidare.

Med starkt hasch till så låg jag och kollade på lite kalejdoskop-aktiga mönster och mådde bra.

Med korrekt styrka så är dessa nog lätta att överdosera för sådana som mig som är ganska känsliga mot gaba-stimulans.
Citera
2021-04-19, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kingofShenn
Bromazepam, diazepam, lorazepam samt klonazepam har alla ångestdämpning samt muskelavslappnande egenskaper.

Vilken är bäst enligt er?
Jag tycker själv diazepamen går bort en bit pga den långa halveringestiden, man blir liksom aldrig "ren" så att säga.

Bäst till vad? Om man ska använda dem som de är tänkta är diazepam bäst. Lider man av svår ångest är det en fördel att det går ur kroppen långsamt. Lorazepam ger kraftig ångestlindring snabbt och kan användas att sova på. Bromazepam är mildast.
Citera
2021-04-20, 14:49
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Provat Laprazolam nu i syfte att avgifta mig från alkohol. Tidigare gjort samma sak med oxazepam via vården och alprazolam själv.

Nu verkar mina 2,5 mg från Hemofarm vara försvagade som det pratas om i tråden. Hårda, platta, skårade tabletter i blister.

0,3 mg alprazolam brukade släcka mig trots alkoholabstinens men nu fick jag ta uppåt 2 mg lorazepam, och då fick jag visserligen en skönare känsla i kroppen men tankarna snurrade på en del ändå och jag förstod inte hur jag kunde ha svårt att somna.

Både oxazepam och alprazolam känns mer sövande för min del. Dock skön känsla att vakna till då och då med en så mysig känsla i sängen. Ta ett bloss på en spliff och snusa vidare.

Med starkt hasch till så låg jag och kollade på lite kalejdoskop-aktiga mönster och mådde bra.

Med korrekt styrka så är dessa nog lätta att överdosera för sådana som mig som är ganska känsliga mot gaba-stimulans.
Jag håller med om att oxazepam och alprazolam känns bättre för insomning. Men det varierar en del hur jag reagerar. Broma/lora känns mer som allround-medicin. Har också märkt att i relativt höga doser blir jag snarare halv-trött och tiden bara försvinner - snarare än somna (om än jag försöker). Tror det är en generell trend för mig med benso, tar jag för mycket somnar jag inte utan blir halvt stimulerad. Lägre doser verkar mer pålitliga i effekten imm.

Dom senaste lora jag stött på verkar bra, i blister. Tror dom alltid är hårda jmfrt med andra tabletter i samma form, men inte lika hårda som gången innan jag köpte lösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in