Citat:
Ursprungligen postat av
SatansBalkong
Ja, det är sällan jag kan få ett mysigt rus på någon bensodiazepin, antingen terapeutisk verkan eller bara minnesförlust och uppvaknande till märkligheter man ängnat sig åt under ruset, inte precis kul enligt min mening, men den där jäkla temestan mådde jag riktigt bra på, lungt, mysigt, och en lite vackrare värld, så det var med sorg i hjärtat jag ringde min psykiater och sade att dessa kommer jag att missbruka. Vi måste hitta annat sömnmedel. Behöll dock 100 packet och unnade mig några när livet var hårt...
Så nu sover jag för lite i väntan på mina licensnitra, Tar Xanor till natten, men hur bra den än må vara mot ångest är de inget för sömnen, och i högdos ger de paradoxala effekter och blir uppiggande istället!
Personligen får jag 'paradoxala effekter' av varenda benso nästan oavsett dosering, framförallt pigg och tankarna börjar snurra (inte ångest bara kreativitet, ungefär som man kan få av alkohol). Men det varierar.... Kanske inte lika mycket av just dom med starkare hypnotisk verkan (länge sedan jag prövade nitrazepam).
Men visst jag tycker Lorazepam (och Bromazepam) är dom trevligaste benso. Hur man väger missbrukspotential är individuellt. Personligen har jag haft svårare med Diazepam på den fronten (som jag inte ens gillar effekten av) då jag snabbt inte märker av effekten av dom vid nytt intag pga hur lång tid dom sitter i kroppen, så blivit någon gång att jag kastat i mig en massa dag efter dag för jag kännt mig så sunken av dom i hopp om dendär kicken. Medans med lora/broma/alpra sättet jag använder dom så får jag nästan precis samma märkbara effekt vid varje dosering, då dom gått ur kroppen osv, så det har kännts mer under kontroll jmfrt med dia. (Använder benso väldigt sporadiskt.)