Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-04-09, 19:55
Phelps-frågan borde max vara en 50 000 kronors-fråga...
Citera
2021-04-09, 20:00
Medlem
Soterns avatar
Märkligt att han inte kunde under vilket århundrande Bellman levde?
Citera
2021-04-10, 20:24
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Kunde inte Sjöberg låtit kärringen berätta sin lilla roliga historia. Kåt i rampljuset är han och ingen får ta något.

Bara han, "stjärnorna" och allt postkodtrams som får vara i rampljuset. Frågorna och deltagarna kommer i andra hand när det finns tid över.
Citera
2021-04-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Märkligt att han inte kunde under vilket århundrande Bellman levde?
Ingen jättesvår fråga som helhet. Det som dock försvarar honom är att det var en lite svår fråga för att vara på så låg nivå. Årtal är klurigt om man inte är historiskt insnöad. Som tur är spelade han safe och tog en livlina
Citera
2021-04-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Gardell har redan spårat ur och dampar och fjollar sig. Men han är ju riksbög så vad kan man förvänta sig.
Hans kommentar om Donald Trump var dock klockren
Citera
2021-04-17, 23:55
Medlem
Ganonitos avatar
Hur kunde jag gissa att Zlatan skulle komma upp som alternativ på Hattrick-frågan?
Citera
2021-04-18, 00:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Att den tävlande som nu sitter i stolen som varande engelsklärare inte visste vad sköldkörteln heter på latin var inget annat än uselt.
Citera
2021-04-19, 16:18
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att den tävlande som nu sitter i stolen som varande engelsklärare inte visste vad sköldkörteln heter på latin var inget annat än uselt.
Det hade varit värre om han undervisade i latin eller var läkare och inte kunde det som soldoktorn som inte visste hur många nackkotor en människa har.
Citera
2021-04-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hur kunde jag gissa att Zlatan skulle komma upp som alternativ på Hattrick-frågan?

Frågorna när de ska vara "roliga" upp till 10 000 är extremt pinsamma och de borde sluta med det omedelbart. De får gärna ha lätta frågor, men sluta med cringe-alternativ, hela studion skäms ju.
Citera
2021-04-19, 18:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Om inte annat kan man gå på uteslutningsmetoden.
Citera
2021-04-19, 21:50
Medlem
Inte för att försvara lärarinnan som satt i stolen nu senast på något sätt men ska verkligen en språklärare känna till vad Sköldkörteln heter på latin? Det hade varit en sak om hon sagt att hon faktiskt har läst latin men mig veterligen så har det inte framkommit att så är fallet. Men hade det varit så att det framkommit att hon läst latin då hade jag ställt mig i kören hos dom som sågat henne. Mycket kan sägas om dagens lärarkår men mig veterligen ingår det inte hos svensk och engelska lärare att kunna latin. Men så har skolan förändrats sedan jag gick ut gymnasiet också.
Citera
2021-04-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inte för att försvara lärarinnan som satt i stolen nu senast på något sätt men ska verkligen en språklärare känna till vad Sköldkörteln heter på latin? Det hade varit en sak om hon sagt att hon faktiskt har läst latin men mig veterligen så har det inte framkommit att så är fallet. Men hade det varit så att det framkommit att hon läst latin då hade jag ställt mig i kören hos dom som sågat henne. Mycket kan sägas om dagens lärarkår men mig veterligen ingår det inte hos svensk och engelska lärare att kunna latin. Men så har skolan förändrats sedan jag gick ut gymnasiet också.

Fast det rätta svaret hette ju någonting med "gland" vilket år körtel på engelska, och hon var engelsklärare. Titt Schultz listade ju ut det på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in