Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-30, 17:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaivaggen
Det hade varit underhållande, men då kanske de får höja prissumman lite. Vore roligt om de fick se vad nästa frågas kategori var också, valde att hoppa av och sedan fick se frågan (och att det var något enkelt de hade klarat av) – en värre version av hur det är nu när de får gissa efter att de hoppar av och ser att de hade klarat det.

Ja det vore ett alternativ att de fick se ämnet, men inte frågan. Senaste frågan om vilken kung som inte kröntes i storkyrkan (var det den?) betecknar jag som en fråga som inte bör finnas alls. Det är mer en specifik fråga för ett frågeprogram (Kvitt eller dubbelt) där de tävlande tävlar i sitt specialämne.
Citera
2021-12-31, 19:59
Medlem
Soterns avatar
Jan Gradvall visste inte om Lappland var ett landskap.
Citera
2021-12-31, 20:09
Medlem
Märkligt att den tävlande klarade autodidakt utan att tveka men nästa fråga behöver ringa en vän om didaktik. Tror aldrig jag sett två så lika frågor efter varandra
Citera
2021-12-31, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Märkligt att den tävlande klarade autodidakt utan att tveka men nästa fråga behöver ringa en vän om didaktik. Tror aldrig jag sett två så lika frågor efter varandra

Helt otroligt att man har två snarlika frågor åt samma tävlande. Måste varit någon miss? Han blev förmodligen tveksam och trodde den senare frågan var en kuggfråga.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2021-12-31 kl. 22:26.
Citera
2022-01-01, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jan Gradvall visste inte om Lappland var ett landskap.

Ingen av "stjärnorna" verkade ha koll på det.
Citera
2022-01-01, 07:43
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Ingen av "stjärnorna" verkade ha koll på det.

Nej, just det. Har de överhuvud taget gått i skolan?
Citera
2022-01-01, 10:33
Medlem
Didaktik har ja mig veterligen aldrig hört talats om så att deltagaren inte kunde det var inte särskilt förvånande tycker jag. Men att han däremot behövde gör sig av med 2 livlinor på frågan om hur många landskap Sverige har var direkt svagt .
Citera
2022-01-01, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Didaktik har ja mig veterligen aldrig hört talats om så att deltagaren inte kunde det var inte särskilt förvånande tycker jag. Men att han däremot behövde gör sig av med 2 livlinor på frågan om hur många landskap Sverige har var direkt svagt .

Det var förvånande eftersom han kunde att ordet autodidakt betyder självlärd. Ordet "autodidakt" slutar med -didakt, vilket är väldigt likt ordet "didaktik". Om han vet vad didakt betyder, borde han kunnat räkna ut att ordet didaktik har något med lärande att göra. De enda alternativet som hade något med lärande att göra var just alternativet om undervisning. Nu var han ju inne på rätt alternativ men blev nog osäker just på grund av att det kom två likadana frågor efter varandra, vilket är märkligt.
Citera
2022-01-01, 17:18
Medlem
Marika Carlsson är helt extremt okunnig. Dåligt av redaktionen att ta in henne som expert.
Citera
2022-01-01, 17:47
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Marika Carlsson är helt extremt okunnig. Dåligt av redaktionen att ta in henne som expert.
Men den livlinan ska ju vara istället för publiken, som var mycket opålitlig också särskilt på högre nivåer.
Citera
2022-01-02, 02:41
Medlem
Önskan: 30 min frågor.

Verkligheten:
Allmänt kallprat: 9 minuter
Reklam: 7 min
Tjafs om någon stiftelse: 4 min
Putte eller nån annan ger ut kuvert: 3 min
Avslut med text: 1 min

Frågor: 6 min

Slutade se programmet för många år sedan, men såg avsnitt nu i jul/nyår. Aldrig mer. Slöseri med tid.
Citera
2022-01-02, 11:43
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEDAM
Önskan: 30 min frågor.

Verkligheten:
Allmänt kallprat: 9 minuter
Reklam: 7 min
Tjafs om någon stiftelse: 4 min
Putte eller nån annan ger ut kuvert: 3 min
Avslut med text: 1 min

Frågor: 6 min

Slutade se programmet för många år sedan, men såg avsnitt nu i jul/nyår. Aldrig mer. Slöseri med tid.
Fast nu tror jag att du överdriver ändå.
Jag brukar i och för sig spola över reklamen och prisutdelningen, men det är skönt att spara in några minuter där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in