Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Sluta trolla själv och läs Wikilänken. Den bekräftar det som deltagaren själv var inne på. Tröttsamt med folk som enbart tar till sig den fakta som passar deras världsbild .
"Mortadella skall innehålla kalv- och fläskkött, tunga samt finskuret späck[1]. Den är kryddad med myrten, lagerblad och salt. Ofta har även någon inlagd grönsak tillsatts, till exempel oliver eller soltorkade tomater."
Nja. Varken svintunga, -späck eller fläskkött i allmänhet är skinka. Inte heller kalvkött, örter eller grönsaker. Även om skinka var en
nödvändig ingrediens bland dessa många ingredienser hade det ju varit som att säga att en Hawaiipizza
är skinka. Det stämmer inte.
Vänsterpartifrågan håller jag dock med dig om att den var "svår" för 1000 kronor. 99,99%+ av folk som söker till frågesportsprogram kan den, men på 1000 ska det i princip inte vara möjligt att ha fel om man inte har en grov intellektuell funktionsnedsättning.
Frågan hade varit lämplig för 5000 eller 10 000, men på sistone verkar till och med 10 000-frågor vara lite krångligare än så (medan 20 000 och 30 000-frågor i min mening brukar vara lättare än 10 000-frågorna), så jag hade sett den omkring 5 000.