2021-04-17, 03:05
Medlem
haschleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loncin
En annan gång så väntade jag på kaffemaskinen och han frågar typ "mmm va skaru ha för kaffe då" med ganska underlig ton. Svarade att jag tog en latte, varpå han svarar "de är bara skit" också slår han näven i bordet

Droppen var igår när jag försökte öppna dörren till kontoret, men han höll emot så jag inte kom in. Han är ganska bifftjock, så jag hade inte en chans att rycka upp dörren. Blev jävligt förbannad då han slösar allas tid så jag ringde chefen, som ringde honom och sa att han skulle öppna dörren. När jag äntligen blev insläppt så låtsades han som ingenting och svarade inte ens när jag frågade varför han håller på och beter sig.

Vilken egendomlig arbetsplats du är på..

Men ärligt talat, konfrontera honom mer bara. Här är några förslag utifrån det du sagt

- "Varför slog du näven i bordet i så där? Vad ville få sagt med det? Är det något som hänt?
- "Var det inte dumt att blockera dörren? Jag skulle bara in och hämta fakturan till Kund. Det här blir bara dumt.
Citera
2021-04-17, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haschleif
Vilken egendomlig arbetsplats du är på..

Men ärligt talat, konfrontera honom mer bara. Här är några förslag utifrån det du sagt

- "Varför slog du näven i bordet i så där? Vad ville få sagt med det? Är det något som hänt?
- "Var det inte dumt att blockera dörren? Jag skulle bara in och hämta fakturan till Kund. Det här blir bara dumt.

Nää...

-Nej det är SKIT-gott, medan du ger kaffeautomaten en smäll i sidan.
-Flytta på dig tjockis annars anmäler jag dig till Biggest Looser!

Nån jävla samtalsterapi funkar inte. Bara att lära sig att anpassa sin egen kommunikation till den man snackar med.
Citera
2021-04-17, 13:47
Medlem
Citat:
Har haft deltidsjobb på kontor hos ett lokalt företag i några månader, och har trivts bra ända tills nu. Jag brukar jobba själv för det mesta, men det började nyss en skum snubbe i 30-års-åldern (släkting till chefen) och han förstör verkligen arbetsmiljön genom att bete sig helt stört.

Märkte först att något var off när jag var i ett telefonsamtal och han började stirra på mig. Tänkte att han ville säga något, men när jag mötte hans blick och vinklade bort telefonen så kollade han på mig förvånat och utbrast "va???"

En annan gång så väntade jag på kaffemaskinen och han frågar typ "mmm va skaru ha för kaffe då" med ganska underlig ton. Svarade att jag tog en latte, varpå han svarar "de är bara skit" också slår han näven i bordet

Droppen var igår när jag försökte öppna dörren till kontoret, men han höll emot så jag inte kom in. Han är ganska bifftjock, så jag hade inte en chans att rycka upp dörren. Blev jävligt förbannad då han slösar allas tid så jag ringde chefen, som ringde honom och sa att han skulle öppna dörren. När jag äntligen blev insläppt så låtsades han som ingenting och svarade inte ens när jag frågade varför han håller på och beter sig.

Har blivit många incidenter av liknande slag vilket har skapat en obehaglig stämning på jobbet. Men hur ska jag ta upp detta med chefen? Vill ju inte dissa hans släkting, men måste ju fråga på något vis om han vet att hans nyanställda är galen.

Eller borde jag bara söka nytt jobb?

På min förra arbetsplats hade både chefen och min närmsta anställda grov ADHD.
Min dåvarande kollega hade även ett behov av att dominera kunder, du anar inte vilket attityd han dagligen hade utåt mot folk som inte gjorde som han ville.
Citera
2021-04-17, 14:29
Bannlyst
Matförgifta muppot 🤔
Citera
2021-04-17, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
haha, låter precis som klasskompis jag hade, Göran, han gjorde precis såna störda saker och viftade med tungspetsen samtidigt, han runkade av en kompis hund på en fest, ingen chick-magnet precis.

Hundarna måste ju få släppa på trycket ibland.🤪🤘
Citera
2021-04-17, 14:45
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:

Är det något slags dominansbeteende tror du? Han håller emot dörren, du blir arg, han släpper in dig och sedan säger han något i stil med "Höhöhö. Skojade bara!"? Är du man eller kvinna? Odrägliga snubbar beter sig annorlunda mot män än mot kvinnor. Jag hade bytt jobb. Orkar inte med folk som beter sig som dagisbarn.
Citera
2021-04-17, 14:54
Medlem
Hade detta varit en tråd där vi får gissa diagnos för vederbörande så hade jag tagit downs syndrom utan att tveka. En kompis från barndomen hade en storebror med downs syndrom och mycket av beteendet känns igen. Speciellt episoden om att hålla för dörren. Något är helt klart fel med din kollega. Kan du inte bara be honom att hålla sig på sin kant och ge fan i att söka kontakt?
Citera
2021-04-17, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Hade detta varit en tråd där vi får gissa diagnos för vederbörande så hade jag tagit downs syndrom utan att tveka. En kompis från barndomen hade en storebror med downs syndrom och mycket av beteendet känns igen. Speciellt episoden om att hålla för dörren. Något är helt klart fel med din kollega. Kan du inte bara be honom att hålla sig på sin kant och ge fan i att söka kontakt?
Haha, skulle förklara mycket men han är inte downie. Däremot har han förmodligen ett berg med andra diagnoser eller så är han pundare.

Vilket som så ska jag snacka med chefen sen, är ohållbart att jobba med en dåre
Citera
2021-04-17, 16:44
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Har blivit många incidenter av liknande slag vilket har skapat en obehaglig stämning på jobbet. Men hur ska jag ta upp detta med chefen? Vill ju inte dissa hans släkting...

Svensk svågerpolitik är av det tjockaste Blodet. En släktmässig och rasmässig gemenskap som ALDRIG låter nykomlingen få blomma ut. Det finns inte på kartan.

Motsatsen är den meritokrati som råder i USA. Där MÅSTE man vara kompetent för att göra karriär.
Citera
2021-04-17, 16:45
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Har haft deltidsjobb på kontor hos ett lokalt företag i några månader, och har trivts bra ända tills nu. Jag brukar jobba själv för det mesta, men det började nyss en skum snubbe i 30-års-åldern (släkting till chefen) och han förstör verkligen arbetsmiljön genom att bete sig helt stört.

Märkte först att något var off när jag var i ett telefonsamtal och han började stirra på mig. Tänkte att han ville säga något, men när jag mötte hans blick och vinklade bort telefonen så kollade han på mig förvånat och utbrast "va???"

Har blivit många incidenter av liknande slag vilket har skapat en obehaglig stämning på jobbet. Men hur ska jag ta upp detta med chefen? Vill ju inte dissa hans släkting, men måste ju fråga på något vis om han vet att hans nyanställda är galen.

Eller borde jag bara söka nytt jobb?

Jag har en hel del dårar på mitt jobb också och det är rätt tuff jargong, men man får ge och ta då det mesta är på skämt.

Vad har han jobbat med tidigare? Det kan ju hända att han försöker skämta med dig. Om det nu är så att han han bara är ett svin så kan du ju göra som min far brukar säga, ta honom utanför jobbet när ingen ser.
Citera
2021-04-17, 16:46
Medlem
Citat:
Haha, skulle förklara mycket men han är inte downie. Däremot har han förmodligen ett berg med andra diagnoser eller så är han pundare.

Vilket som så ska jag snacka med chefen sen, är ohållbart att jobba med en dåre
Han kanske helt enkelt inte gillar dvärgar?
Citera
2021-04-17, 17:57
Medlem
Luckyhorses avatar
Tänk om han bara är attraherad av dig och har lite sociala svårigheter så han beter sig som man gjorde i lågstadiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in