Citat:
Ursprungligen postat av
jag-har-oxo-en-kuk
faan va du verkar lättstött, om dumskallen frågar vad du gör för kaffe. Säg att du brygger en cola. Va knäpp tillbaka, sit back and relax, sätt han på ignore bara.
Vissa människor är extremt svåra att ignorera dock! Tyvärr har jag fått en sån igel i min bekantskapskrets Mr 20 Questions. En riktig mupp som alltid ska ställa frågor som antingen är totalt opassande, för personliga, eller fortsätter in i evigheten.
Exempel. Han ser en traktor. Då frågar han följande.
"vad är det där"
"varför det"
"vem uppfann den?"
"varför det"
"vad är den till för"
"varför det"
"hur funkar den"
"varför det"
Eller om man förklarar något på riktigt så kan han säga idiotsaker som "det är också en tes"
Eller om man berättar att man ska börja plugga eller byta jobb t ex. "varför det, tänk om det inte blir lika bra, jag tycker du ska plugga xxx istället, eller göra xxx istället" .
Det här är en person som är ingift i mitt "tjejgäng" - och det sjukaste är att han måste vara rätt smart någonstans då han själv har en examen. Trots detta ser jag honom som en troglodyt som inte ens kan knyta skorna själv.
Vad gör man? Kan ju inte skrika och svära som Matadoren i Ferdinand även om det är så jag känner för att göra.