2021-04-16, 16:15
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loncin
Tror de är kusiner. Hade såklart gärna tagit upp problemen, men känns troligare att det blir jag som får söka nytt jobb

Chefen har varit snäll och anställt kusinen som har problem (de vet Chefen)

Men han äger företag och snällhet får gå åt sidan när det gäller hans företag. Så ta upp det med detta problem på ett möte öga mot öga.

Tror du han låter dig sluta och låta puckot jobba kvar?

Har själv varit i samma sitts som Chefen din, många anställda klarade på min bekanta som jag hade fått börja jobba hos mig. Han fick sparken på dagen
Citera
2021-04-16, 16:24
Medlem
brajzillas avatar
När det gäller släktingar till chefen är min erfarenhet att dom får vara hur jävla talanglösa som helst utan att få sparken... en vanlig anställd skulle få sparken av 5% av deras beteende cirka.
Citera
2021-04-16, 16:30
Medlem
Citat:
Har haft deltidsjobb på kontor hos ett lokalt företag i några månader, och har trivts bra ända tills nu. Jag brukar jobba själv för det mesta, men det började nyss en skum snubbe i 30-års-åldern (släkting till chefen) och han förstör verkligen arbetsmiljön genom att bete sig helt stört.

Märkte först att något var off när jag var i ett telefonsamtal och han började stirra på mig. Tänkte att han ville säga något, men när jag mötte hans blick och vinklade bort telefonen så kollade han på mig förvånat och utbrast "va???"

En annan gång så väntade jag på kaffemaskinen och han frågar typ "mmm va skaru ha för kaffe då" med ganska underlig ton. Svarade att jag tog en latte, varpå han svarar "de är bara skit" också slår han näven i bordet

Droppen var igår när jag försökte öppna dörren till kontoret, men han höll emot så jag inte kom in. Han är ganska bifftjock, så jag hade inte en chans att rycka upp dörren. Blev jävligt förbannad då han slösar allas tid så jag ringde chefen, som ringde honom och sa att han skulle öppna dörren. När jag äntligen blev insläppt så låtsades han som ingenting och svarade inte ens när jag frågade varför han håller på och beter sig.

Har blivit många incidenter av liknande slag vilket har skapat en obehaglig stämning på jobbet. Men hur ska jag ta upp detta med chefen? Vill ju inte dissa hans släkting, men måste ju fråga på något vis om han vet att hans nyanställda är galen.

Eller borde jag bara söka nytt jobb?

Haha, han låter ju asgo. Fan vad han driver med dig.
Citera
2021-04-16, 17:01
Medlem
RollAWillSaves avatar
Låter lite jobbig i vissa lägen men annars låter han som en rolig filur.
Citera
2021-04-16, 17:06
Medlem
MrLevaLivets avatar
Låter som att han ligger på något spektra med en diagnos, vissa har stora problem med sociala koder, deras ansiktsuttryck och/eller kroppsspråk kan te sig som väldigt märkligt om man inte hängt med liknande tidigare.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-04-16 kl. 17:06. Anledning: Stavfel
Citera
2021-04-16, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Haha, han låter ju asgo. Fan vad han driver med dig.
Det låter alltid roligt när man sitter på läktaren och inte behöver ha med dessa värdelösa fetton att göra.
Citera
2021-04-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yarpyarp
Du brukar inte göra någonting herr fröken. Att slå folk mot kroppen med KNOGJÄRN(?!) låter som hittepå. Om TS ska göra någonting som skadar fanskapet bör han ramla in med skallen i ansiktet på han. Det löser nog en del...

Ja, våldsamma kollegan skapar ingen skön stämning direkt, snarare nåt slags diktatur av rädsla
Citera
2021-04-16, 18:00
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Har haft deltidsjobb på kontor hos ett lokalt företag i några månader, och har trivts bra ända tills nu. Jag brukar jobba själv för det mesta, men det började nyss en skum snubbe i 30-års-åldern (släkting till chefen) och han förstör verkligen arbetsmiljön genom att bete sig helt stört.

Märkte först att något var off när jag var i ett telefonsamtal och han började stirra på mig. Tänkte att han ville säga något, men när jag mötte hans blick och vinklade bort telefonen så kollade han på mig förvånat och utbrast "va???"

En annan gång så väntade jag på kaffemaskinen och han frågar typ "mmm va skaru ha för kaffe då" med ganska underlig ton. Svarade att jag tog en latte, varpå han svarar "de är bara skit" också slår han näven i bordet

Droppen var igår när jag försökte öppna dörren till kontoret, men han höll emot så jag inte kom in. Han är ganska bifftjock, så jag hade inte en chans att rycka upp dörren. Blev jävligt förbannad då han slösar allas tid så jag ringde chefen, som ringde honom och sa att han skulle öppna dörren. När jag äntligen blev insläppt så låtsades han som ingenting och svarade inte ens när jag frågade varför han håller på och beter sig.

Har blivit många incidenter av liknande slag vilket har skapat en obehaglig stämning på jobbet. Men hur ska jag ta upp detta med chefen? Vill ju inte dissa hans släkting, men måste ju fråga på något vis om han vet att hans nyanställda är galen.

Det där var ju roligt, se han som en clown, något att garva åt.
Karln är ju rubbad.

Underhållande i all tristess.
Citera
2021-04-16, 18:01
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Haha hoppas du uppdaterar tråden med mer sen, sant eller ej, rätt så kul. Skulle kunna va en tv serie nästan.

Eller hur?

Office 2.0
Citera
2021-04-16, 18:44
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:

Beror på hur stor gunstling han är. Tänker chefen att snubben ska ta större ansvar i framtiden? Så var det på min förra arbetsplats. Chefens kompis kom in och skulle ta över företaget sakta men säkert men var ett as som folk hade svårt för. Folk slutade och till sist var det bara jag kvar av "originalgänget" och då fick jag kicken av oklar anledning. Förmodligen för att de även ville ersätta min tjänst med bidragsskallar från arbetsförmedlingen och han ville ha folk han kunde "härska" över.

Skadestånd fick jag i alla fall men det såg tråkigt ut på CVt och var en skitkonstig erfarenhet, lite som du beskriver. Oseriös människa. Hade jag gjort om det skulle jag stuckit direkt tillsammans med mina fd. kollegor.
Citera
2021-04-16, 18:48
Medlem
SwampDoggs avatar
Din chef och släktingen råkar inte vara av den svartmuskiga sorten? Låter som om han kanske har fått ansvaret i släkten att se till att släktingen gör något vettigt, trots hans bristande sociala färdigheter.
Citera
2021-04-16, 18:52
Medlem
urmamaspimps avatar
haha, låter precis som klasskompis jag hade, Göran, han gjorde precis såna störda saker och viftade med tungspetsen samtidigt, han runkade av en kompis hund på en fest, ingen chick-magnet precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in